Όχι μόνο πρόκοψαν οι «άριστοι» υποστηρικτές της «άριστης» κυβέρνησης, «τρούπωσαν» και οι κάθε είδους «κολλητοί» στα ΔΣ που διόρισε το «επιτελικό κράτος» της ΝΔ και ειδικά η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Η υπουργός είχε δηλώσει «παραπλανημένη» από την «υποκριτική τέχνη» του καταδικασμένου για βιασμό εφήβων Δημήτρη Λιγνάδη επειδή τον είχε εγκαταστήσει στην κεφαλή της πρώτης θεατρικής σκηνής της χώρας, του Εθνικού Θεάτρου.
Η ίδια υπουργός υπέγραψε και τον διορισμό του ζωγράφου που φιλοτέχνησε το πορτρέτο του Δ. Λιγνάδη στο ΔΣ του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου (ΒΧΜ). Όπως καταγγέλλει η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση στο ΥΠΠΟ, κανένα πρόσωπο εκ των «προσωπικοτήτων» από όσα διορίστηκαν στα υπόλοιπα ΔΣ των τεσσάρων μουσείων δεν φέρει την ιδιότητα του ζωγράφου. Μόνο ο Μιχάλης Μαδένης στο ΒΧΜ, προκαλώντας άθελά του συνειρμούς με τις αγιογραφίες και τις αυτοκρατορικές αναθέσεις (πέρα από τις αντιγραφές συνταρακτικών φωτογραφιών)…
Προκαλεί έτι περαιτέρω σχόλια για την «αξιοκρατία» των «αρίστων» καθώς δεν ανακοινώθηκαν ούτε με ποια κριτήρια έγιναν οι διορισμοί. Εν πάση περισπτώσει αποδεικνύει άλλη μια φορά σε λίγες μόλις μέρες από την ανακοίνωση των διορισμών πόσο κατευθυνόμενη, ιδιοτελής και ιδεοληπτική ήταν η νομοθέτηση για αλλαγή του νομικού καθεστώτος των πέντε μεγαλύτερων κρατικών μουσείων σε ΝΠΔΔ.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης στο ΥΠΠΟ έχει ως εξής:
Ανάμεσα στα ονόματα των 35 ανθρώπων που αποδέχθηκαν την πρόταση της Λίνας Μενδώνη για να διοριστούν στα Διοικητικά Συμβούλια (ΔΣ) των πέντε μεγάλων μουσείων τα οποία η Νέα Δημοκρατία θέλει να λειτουργήσουν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), είναι και ένα που ξεχωρίζει.
Πρόκειται για τον Μιχάλη Μαδένη. Η μοναδικότητά του έγκειται στο γεγονός πως είναι ο μόνος καλλιτέχνης ανάμεσα στους 35. Δεν ξέρουμε αν σχετική πρόταση έγινε και σε άλλους ανθρώπους από τον καλλιτεχνικό χώρο και εκείνοι αρνήθηκαν, παραμένει πάντως γεγονός πως ο ζωγράφος Μιχάλης Μαδένης διορίστηκε στο ΔΣ του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, ενώ σε κανένα από τα άλλα τέσσερα ΔΣ δεν υπάρχει παρόμοια ειδικότητα ανάμεσα στους «εκλεκτούς» της Νέας Δημοκρατίας επιχειρηματίες, μηχανικούς, αρχαιολόγους κ.λπ. που ανέλαβαν να οδηγήσουν τα μεγάλα μουσεία στις λεωφόρους της «ανάπτυξης» και του «εκσυγχρονισμού»…
Η αλήθεια είναι πως στο αναλυτικό who is who των προσώπων που δέχτηκαν να παίξουν το προεκλογικό παιχνίδι της Λίνας Μενδώνη, το οποίο και παρουσιάσαμε στις 17 Απριλίου, τον κ. Μαδένη τον «αδικήσαμε» κάπως, καθώς δεν είχαμε ακόμη αντιληφθεί τη… βαρύτητα του ονόματός του και το πόσο είναι ένα «πρόσωπο εγνωσμένου κύρους στον χώρο των τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών». Περιοριστήκαμε εκεί μόνο στην αρνητική αναφορά του Μάνου Στεφανίδη για τα έργα του Μαδένη που παρουσιάστηκαν το 2022 στην ατομική έκθεση του ζωγράφου με τίτλο «Οι Εξόριστοι», στον εκθεσιακό χώρο της Εθνικής Βιβλιοθήκης που στεγάζεται στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Παραθέτοντας ενδεικτικές φωτογραφίες δίπλα-δίπλα ο Μάνος Στεφανίδης έκανε λόγο για «ατόπημα», καθώς ο καλλιτέχνης «κόπιαρε δουλικά όσο και ανέμπνευστα τις, όντως συνταρακτικές και ανθρωπολογικά και αισθητικά, φωτογραφίες του καθηγητή στο ΑΠΘ Γιώργου Κατσάγγελου για να φιλοτεχνήσει τις δικές του συνθέσεις»…
Επανορθώνουμε με τούτο το σύντομο σημείωμα. Ο Μιχάλης Μαδένης, λοιπόν, που σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), στο εργαστήρι του Παναγιώτη Τέτση, και την Ελεύθερη Ακαδημία Τεχνών στη Χάγη, υπήρξε, σύμφωνα με τη Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, «ανθρωποποιός» και «ήρεμη δύναμη»… Έχει ασχοληθεί πολύ με το ανθρώπινο σώμα, με έμφαση στο αντρικό γυμνό, ενώ η δουλειά του χαρακτηρίζεται από μια «εξωστρεφή προσέγγιση της ανθρώπινης μορφής, που χτίζεται αποφασιστικά με καθαρές χωροπλαστικές μονάδες χρώματος», σύμφωνα και πάλι με τη Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα.
Η τελευταία υπήρξε καθηγήτριά του στην ΑΣΚΤ, ανέπτυξε μια ιδιαίτερη σχέση μαζί του και του είχε αναθέσει για δεκαπέντε χρόνια (2003 – 2018) τη λειτουργία του παιδικού εργαστηρίου στην Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου. Ενδεχομένως αυτό να μέτρησε για την επιλογή «ο “Κύριος Μιχάλης”, ο αγαπημένος των παιδιών», όπως αποκαλεί τον Μιχάλη Μαδένη ένα παλαιότερο δημοσίευμα, να βρεθεί διορισμένος από τη Λίνα Μενδώνη στο ΔΣ του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, με το σκεπτικό πως θα μπορούσε ίσως να συνδράμει στα… εκπαιδευτικά προγράμματα του μουσείου.
Από την άλλη, ίσως και να μέτρησε στα θετικά της υποψηφιότητάς του το γεγονός πως ο Μιχάλης Μαδένης έχει φιλοτεχνήσει και το πορτρέτο του καταδικασμένου ως παιδοβιαστή, πρώην Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου (με διορισμό επίσης από τη Λίνα Μενδώνη που είχε… «εξαπατηθεί» από τις δεινές υποκριτικές του ικανότητες), Δημήτρη Λιγνάδη. Όχι γυμνό, αλλά ως Μάκμπεθ…
Ατυχώς, ο Μιχάλης Μαδένης δεν θα προσφέρει τις χρήσιμες υπηρεσίες του ούτε στη Λίνα Μενδώνη ούτε στον δοτό «πρόεδρο» του ΔΣ Γιώργο Πανέτσο ούτε στην (πρώην σύμβουλο της Μενδώνη που επανήλθε από τη σύνταξη ως γενική διευθύντρια) Κατερίνα Δελαπόρτα, στην κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης του Βυζαντινού Μουσείου.
Για τον απλούστατο λόγο πως ο ν. 5021/2023 δεν πρόκειται να εφαρμοστεί ποτέ.
Θα τον καταργήσουν οι εργαζόμενοι με τις κινητοποιήσεις τους.