Ζαν Πολ Μπελμοντό – Αλέν Ντελόν: Η ιστορία δύο φίλων

Ζαν Πολ Μπελμοντό – Αλέν Ντελόν: Η ιστορία δύο φίλων

Οι δύο μεγαλύτεροι σταρ του γαλλικού σινεμά είχαν πολλά κοινά στοιχεία στην ζωή και την καριέρα τους ενώ παρέμειναν καλοί φίλοι μέχρι τα βαθιά γεράματα.

Στις 9 Απριλίου, γεννήθηκε πριν από 92 χρόνια ο Ζαν Πολ Μπελμοντό ο ένας από τους δύο πιο εμβληματικούς σταρ του γαλλικού σινεμά. Ο άλλος φυσικά ήταν ο Αλέν Ντελόν. Τους Διόσκουρους του γαλλικού κινηματογράφου χώριζαν μόλις δύο χρόνια: o Μπελμοντό γεννήθηκε στις 9- 4-1933 ενώ ο Ντελόν στις 8-11- 1935. Οι δύο σταρ είχαν παράλληλους δρόμους  στην καριέρα αλλά και τη ζωή τους, με απίστευτα σημεία ταύτισης. Και οι δύο πέθαναν όταν ήταν 88 ετών, ενώ ξεκίνησαν ταυτόχρονα την καριέρα τους παίζοντας μάλιστα όταν ήταν ακόμη άγνωστοι, στο ίδιο φιλμ το 1958, το «Sois belle et tais-toi» του Μαρκ Αλεγκρέ. Δύο χρόνια μετά οι σατανικές συμπτώσεις συνεχίζονται. Ο Μπελμοντό κάνει εντυπωσιακό πρωταγωνιστικό ντεμπούτο στο εμβληματικό φιλμ του Γκοντάρ «Με κομμένη την ανάσα» με το οποίο ουσιαστικά γεννιέται η «Νουβέλ βαγκ». Την ίδια ακριβώς χρονιά (1960) ο Ντελόν πρωταγωνιστεί σε δύο σημαντικές ταινίες που του χαρίζουν διεθνή λάμψη: το βασισμένο στο μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ «Γυμνοί στον ήλιο» του Ρενέ Κλεμάν και το «Ο Ρόκο και τα αδέλφια του» του Λουκίνο Βισκόντι.  

Στη συνέχεια ο «ωραίος άσχημος» του γαλλικού σινεμά Ζαν-Πολ Μπελμοντό έπαιξε με επιτυχία σε όλα τα κινηματογραφικά είδη (περιπέτειες, δράματα, νουάρ, κωμωδίες) και συνεργάστηκε με τους κορυφαίους Γάλλους σκηνοθέτες (Ζαν Λικ Γκοντάρ, Ζαν Πιερ Μελβίλ, Κλοντ Σαμπρόλ, Αλέν Ρενέ) όπως ακριβώς συνέβη και με τον Ντελόν, ενώ ήταν γνωστή η αδυναμία και των δύο στις όμορφες γυναίκες. 

Μετά από το «Sois belle et tais-toi» οι δύο κορυφαίοι σταρ θα συναντηθούν κινηματογραφικά κι άλλες φορές. Το 1966 συμμετέχουν στο υποψήφιο για 2 όσκαρ «Κάψτε το Παρίσι» του Ρενέ Κλεμάν που βασίζεται σε αυθεντικά συμβάντα τα οποία σχετίζονται με την απόσυρση των ναζί από το Παρίσι και την εντολή που παίρνει ο γερμανός διοικητής από τον Χίτλερ να καταστρέψει όλα τα μεγάλα μνημεία της πόλης, ενώ το 1968 παίζουν στο ασήμαντο «Ho, o εκτελεστής». 

Το 1970 συνυπογράφουν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην καριέρα τους, το γκανγκστερικό «Μπορσαλίνο» του Ζακ Ντερέ στο οποίο ο Ντελόν ήταν ο παραγωγός και εμπνευστής του φιλμ. Ο Ντελόν έψαχνε να βρει την κατάλληλη ταινία για να παίξει και πάλι δίπλα στον Μπελμοντό με τον οποίο είχαν γίνει κολλητοί φίλοι, παρά τον μεταξύ τους επαγγελματικό ανταγωνισμό που επιχειρούσαν να αναπαράγουν οι κίτρινες φυλλάδες της εποχής. 

Θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να ξαναβρεθούν επαγγελματικά το 1998 με την κωμωδία του Πατρίς Λακόντ «Ανάμεσα σε δύο μπαμπάδες» όπου για πρώτη φορά δεν διεκδικούν ερωτικά την συμπρωταγωνίστρια της, η οποία εδώ είναι η Βανέσα Παραντί και υποδύεται την κόρη του ενός εκ των δύο. Θα περάσουν τόσο καλά που η επόμενη συνεργασία τους δεν θα αργήσει. Δύο χρόνια μετά εμφανίζονται σε ακόμη μια κωμωδία με σαφή αυτοαναφορικό χαρακτήρα, το «Ηθοποιοί εν δράσει». 

Όταν ο Μπελμποντό έφυγε από τη ζωή τον Σεπτέμβριο του 2021 ο βαριά άρρωστος Ντελόν δήλωσε: «Είμαι συντετριμμένος. Δεν θα ήταν άσχημο να φεύγαμε κι οι δυο μαζί καθώς ο Μπελμοντό είναι μέρος της ζωής μου. Ξεκινήσαμε μαζί πριν από περίπου 60 χρόνια».

Διαβάστε επίσης

Το Ομάν της Τζόχα Αλχάρθι

Η Τζινξ Ντόσον των Coven στο Documento: «Ο αποκρυφισμός στο ροκ είναι πια αποκριάτικο σόου»

Ο Μάικ Τραμπ στο Documento: «Προτεραιότητά των White Lion ήταν πάντα η μουσική, όχι η ζωή στα καμαρίνια»

Ετικέτες

Documento Newsletter