Υπουργός… διερεύνησης τραγωδίας ο Γεραπετρίτης: Ομολογία σύγκρουσης συμφερόντων από την κυβέρνηση

Υπουργός… διερεύνησης τραγωδίας ο Γεραπετρίτης: Ομολογία σύγκρουσης συμφερόντων από την κυβέρνηση

Με… επιτελικές αλχημείες, κούφιες δικαιολογίες και κραυγαλέες αντιφάσεις επιχείρησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να καλύψει τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Γιώργο Γεραπετρίτη για την καταστρατήγηση του Συντάγματος που συντελεί η ανάληψη της «διοίκησης» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δίχως να ορκιστεί υπουργός, καταλήγοντας να τον χρίσει «υπουργό διερεύνησης» του δυστυχήματος των Τεμπών, ομολογώντας επί της ουσίας τη σύγκρουση συμφερόντων του υπουργού Επικρατείας.

Δείτε επίσης: Ο Γεραπετρίτης δεν ορκίζεται υπουργός Μεταφορών για να μην παραβιάσει όσα απαγόρευσε

Απάντηση-ομολογία ενοχής έδωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο documentonews.gr που ζήτησε εξηγήσεις για τον μη διορισμό του Γιώργου Γεραπετρίτη στη θέση του υπουργού Επικρατείας και την καταγγελλόμενη σύγκρουση συμφερόντων που προκύπτει για τον «αντ’ αυτού», εξαιτίας της θέσης του πατέρα της συζύγου του, Μιχάλη Γουρζή, στη θέση του προέδρου της κατασκευαστικής ΤΕΡΝΑ, που λαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στα δημόσια έργα.

«Ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέλαβε τη “διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και την εποπτεία των φορέων που υπάγονται σε αυτό” χωρίς να ορκιστεί υπουργός. Αποδέχεστε με αυτό τον τρόπο το ασυμβίβαστο του υπουργού Επικρατείας, εξαιτίας της διευθυντικής θέσης του πατέρα της συζύγου του στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ; Τι απαντάτε για την κριτική περί σύγκρουσης συμφερόντων και αντισυνταγματικότητας;» ζητήσαμε από τον Γιάννη Οικονόμου να απαντήσει, καθώς η εξέλιξη αυτή αποτελεί μία ακόμα πρωτοφανή απόφαση του επιτελικού κράτους.

Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συντάγματος, ο/η Πρόεδρος της Δημοκρατίας διορίζει τον πρωθυπουργό και, με πρότασή του, διορίζει και παύει τα λοιπά μέλη της κυβέρνησης και τους υφυπουργούς. Εν προκειμένω, δεν υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα, αλλά -όπως προαναφέρθηκε- πρωθυπουργική απόφαση, με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου να παρατηρεί στωικά άλλη μία κυβερνητική παραβίαση του καταστατικού χάρτη της χώρας.

«Δεν υπάρχει καμία αντισυνταγματικότητα» απάντησε αρχικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, με τη συνέχεια της απάντησής του να εξελίσσεται απολογητική, γεμάτη δικαιολογίες και τελικά παραδοχή της σύγκρουσης συμφερόντων.

Σημειώνεται πως όπως έχει εξηγήσει ο συνταγματολόγος και πρώην γ.γ. της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Ακρίτας Καϊδατζής, η «απόφαση του πρωθυπουργού είναι αντισυνταγματική. Τα υπουργεία μόνο από τους υπουργούς τους διοικούνται, δεν νοείται ανάθεση της διοίκησής τους σε τρίτους. Κάποιος βεβαίως μπορεί να διοριστεί υπουργός σε δύο υπουργεία, όμως απαιτείται Π.Δ. Δε γίνεται με απόφαση πρωθυπουργού». Μάλιστα, αντισυνταγματικό είναι και το γεγονός πως το υπουργείο μένει ακέφαλο, καθώς όπως αναφέρεται, κάθε πράξη του υπουργού Μεταφορών απειλείται με ακύρωση από το ΣτΕ «εάν κάποιος την προσβάλει».

«Ο κ. Γεραπετρίτης είναι υπουργός Επικρατείας. Έχει διοριστεί υπουργός Επικρατείας με το προεδρικό διάταγμα που ισχύει και για τους υπόλοιπους υπουργούς, και για τους υπόλοιπους υπουργούς Επικρατείας. Τον κ. Σκέρτσο και τον κ. Πιερρακάκη» δικαιολογήθηκε ο εκπρόσωπος του Μεγάρου Μαξίμου, συμπληρώνοντας πως «οι αρμοδιότητες του υπουργού Επικρατείας ανατίθενται από τον πρωθυπουργό, συνεπώς δεν υπάρχει κανένα θέμα αντισυνταγματικότητας».

Παρακάτω δε, ομολογώντας το σημαντικό ζήτημα που προκύπτει με την εμπλοκή του Γ. Γεραπετρίτη με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, συνέχισε λέγοντας πως «ο κ. Γεραπετρίτης έχει κρατήσει για τον εαυτό του ως αρμοδιότητα προφανώς τον συντονισμό και τη διαλεύκανση της συγκεκριμένης υπόθεσης και το νομοθετικό έργο, και καμία άλλη υπογραφή η οποία να συνδέεται με πληρωμές, με αναθέσεις, με δημοπρασίες έργων, με οτιδήποτε έχει να κάνει με όλα τα υπόλοιπα».

Κατέληξε μάλιστα -ωσάν να μιλά για κάτι… κανονικό- πως «είναι γνωστό αυτό από το ΦΕΚ, οι υπογραφές και αρμοδιότητες αυτές έχουν δοθεί στους δύο υφυπουργούς».

Εύλογα, αφού ο ίδιος και η κυβέρνηση απορρίπτουν τα περί σύγκρουσης συμφερόντων και αντισυνταγματικότητας, ρωτήσαμε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο «για ποιο λόγο έχει γίνει αυτό», με την απάντησή του να αποτελεί ένα ακόμα μνημειο παραλογισμού, αφού οι όχι μόνο δεν εξηγεί γιατί ο Γ. Γεραπετρίτης επελέγη να οριστεί «αρμόδιος» και όχι υπουργός Μεταφορών, αλλά τον χρίζει «υπουργό διαλεύκανσης» του τραγικού δυστυχήματος.

«Γιατί αυτός είναι ο ρόλος του κ. Γεραπετρίτη για το όσο διάστημα θα μένει στο συγκεκριμένο υπουργείο. Ο συντονισμός των ενεργειών που έχουν να κάνουν με τη διαλεύκανση της υπόθεσης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος και των ενεργειών για να επανεκκινήσει με ασφάλεια ο σιδηρόδρομος» κατέληξε ο Γ. Οικονόμου, χωρίς να δώσει τελικά απάντηση: Εάν δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων, γιατί το Μέγαρο Μαξίμου προχώρησε σε αυτές τις πρωτοφανείς και έωλες συνταγματικά πράξεις που καθιστούν το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ακέφαλο;

Documento Newsletter