Το 2021 θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά που τα Χρυσά Βατόμουρα αμφισβήτησαν δυναμικά την ισχύ και κυρίως την λάμψη των βραβείων Όσκαρ.
Ίσως να οφείλεται και στη συνέχιση της πανδημίας που έχει φέρει τα πάνω κάτω στις ζωές όλων μας. Ίσως η κρίση που περνά αυτές τις μέρες η βιομηχανία του θεάματος- λέγε με Χόλιγουντ- να αγγίζει τις βαθύτερες και πιο ισχυρές ρίζες της. Η ουσία είναι πως αυτό που συμβαίνει φέτος με την ταυτόχρονη παρουσία μιας τόσο διάσημης ηθοποιού όπως η Γκλεν Κλόουζ τόσο στα Όσκαρ όσο και στα Βατόμουρα δεν έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν. Και το ερώτημα που γεννιέται είναι το εξής: Τελικά η ερμηνεία της δημοφιλούς ηθοποιού στο κατακρεουργημένο από την κριτική «Hillbilly elegy» του Ρον Χάουαρντ είναι καλή ή είναι για τα μπάζα;
Όπως συμβαίνει συνήθως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Η Κλόουζ στο ρόλο μιας βουνίσιας γιαγιάς που βλέπει την κόρη της (η Έιμι Άνταμς επίσης σε ένα ρόλο που προοριζόταν για το Όσκαρ αλλά τελικά έμεινε εκτός πεντάδας) να επαναλαμβάνει τα δικά της λάθη δεν είναι καθόλου κακή. Είναι στωική και γεμάτη εσωτερικές εντάσεις σε αντίθεση με την πιο κραυγαλέα και κάπως υπερβολική ερμηνεία της Άνταμς. Το πρόβλημα- αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο στη συγκεκριμένη περίπτωση- αφορά στην εξ αρχής αντιμετώπιση των λαϊκών αντιηρώων της ταινίας από τον σκηνοθέτη Ρον Χάουαρντ (επίσης υποψήφιος για το Χρυσό Βατόμουρο σκηνοθεσίας) που βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του χρηματιστή-συγγραφέα Τζέι Ντι Βανς. Σύμφωνα με το σενάριο λοιπόν υπάρχει ένα είδος αποθέωσης της «αυθεντικότητας» των χωριατών στα Απαλάχια Όρη (ο όρος «χίλμπιλις» χρησιμοποιείται υποτιμητικά από τους αμερικανούς για τους άξεστους βουνίσιους) αλλά την ίδια ώρα ο σκηνοθέτες μοιάζει να διχάζεται στο πως επιθυμεί να τους παρουσιάσει. Έτσι καταλήγει να τους βλέπει με κατανόηση αλλά την ίδια ώρα να τους παρουσιάζει απόλυτα γραφικούς. Δηλαδή σκληρούς, εξαθλιωμένους, αμόρφωτους και, το χειρότερο για εκείνον, με τραγικές κομμώσεις. Η κόμμωση της Κλόουζ φαίνεται ότι έκανε τόσο μεγάλη αίσθηση (φυσικά με την αρνητική έννοια) ώστε την οδήγησε στην θέση του φαβορί για το Χρυσό Βατόμουρο.
Άλλες ντροπιαστικές παρουσίες στον κατάλογο των φετινών αντι-όσκαρ είναι η διπλή υποψηφιότητα του «Wonder woman 1984» στις κατηγορίες χειρότερου σίκουελ και χειρότερης β γυναικείας ερμηνείας (η κωμικός Κρίστεν Γουίγκ θα το σκεφτεί διπλά πριν ξαναπεί ok στο επόμενο blockbuster που θα της προτείνουν), η παρουσία του «Dr Dolittle» με τις 6 βασικές υποψηφιότητες ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει η ερμηνεία του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και φυσικά η πανωλεθρία της σοφτ τσοντούλας του Netflix «365 μέρες» πολωνικής παραγωγής που έσκισε με τις επίσης 6 υποψηφιότητες σε όλες τις βασικές κατηγορίες: ταινίας, ερμηνειών, σκηνοθεσίας, σεναρίου και χειρότερου ριμέικ ή σίκουελ! O νικητές θα αναδειχθούν μία μέρα πριν τα βραβεία της Ακαδημίας, στις 24 Απριλίου 2021.