Χορτάριασαν οι γραμμές του τρένου στην Πελοπόννησο

Χορτάριασαν οι γραμμές του τρένου στην Πελοπόννησο

Πρωτοφανής είναι η εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών υποδομών.

Το οδικό λόμπι των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και η ανικανότητα της κυβέρνησης στερούν από τους πολίτες της Πελοποννήσου τη λειτουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου. «Δυστυχώς, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη ο σιδηρόδρομος βιώνει την απόλυτη απαξία.

Όπως βέβαια το σύνολο των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα» επισημαίνει στο Documento ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης υποδομών και μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Οι πρωτοφανείς εικόνες εγκατάλειψης με τις καλυμμένες από αγριόχορτα και βάτα σιδηροδρομικές γραμμές συνθέτουν μια απαράδεκτη εικόνα ντροπής για τη χώρα μας έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς σε αυτές ο σιδηρόδρομος αποτελεί σημαντικό μέσο μεταφοράς.

Τις θλιβερές εικόνες κατέγραψε στη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής του στην Ηλεία και ο Ν. Παππάς, καταγγέλλοντας ότι η Ηλεία πληρώνει το μάρμαρο της μεθοδευμένης αστοχίας και της διοικητικής ανεπάρκειας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, καθώς εκτός του παγώματος των εργασιών στον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, η περιοχή βιώνει και τη σιδηροδρομική εγκατάλειψη, μένοντας έξω από τους σχεδιασμούς για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.

«Από το 2010 και μετά το τρένο δεν σφυρίζει στην Πελοπόννησο. Η γραμμή Πύργου – Κατακόλου – Αρχαίας Ολυμπίας δεν λειτουργεί το τελευταίο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα από πέρυσι το καλοκαίρι, ενώ έχουμε εκεί όλο τον μηχανολογικό εξοπλισμό και τις απαραίτητες υποδομές. Η σιδηροδρομική γραμμή Πύργου – Πάτρας, παρότι είναι αξιόπιστη, δεν λειτουργεί.

Η συγκεκριμένη γραμμή είχε μεγάλη επιβατική κίνηση μέχρι το 2010, οπότε και σταμάτησε να λειτουργεί, ενώ ήταν και ανταγωνιστική στους χρόνους σχετικά με τα οδικά μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτήν τη στιγμή η συγκεκριμένη γραμμή έχει καλυφθεί σε μεγάλο μέρος της από χορτάρια. Τα συστήματα ασφαλείας που υπήρχαν στις ανισόπεδες διαβάσεις είτε έχουν λεηλατηθεί είτε έχουν αφαιρεθεί για να χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά σε άλλο σημείο του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ένα κομμάτι σιδηροδρόμου το οποίο θα μπορούσε να συνδέει την Ηλεία με την Αχαΐα, εξυπηρετώντας τους εργαζόμενους και τον εμπορικό κόσμο της περιοχής, αυτήν τη στιγμή παραμένει ανενεργό και για εμάς τους εργαζόμενους όλο αυτό είναι ακατανόητο» λέει στο Documento ο πρόεδρος του Σωματείου των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας.

Όπως τονίζει ο ίδιος, «ζούμε σε μια χώρα όπου ο σιδηρόδρομος θα έπρεπε να είναι το πρώτο μέσο μεταφοράς. Δυστυχώς, τα συμφέροντα που υπάρχουν 40 χρόνια σε αυτήν τη χώρα κινούνται πάντα υπέρ του οδικού λόμπι. Στην Ευρώπη συζητείται αυτήν τη στιγμή η πράσινη οικονομία και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η ΕΕ έχει ανακηρύξει το 2021 Ευρωπαϊκό Ετος Σιδηροδρόμου.

Κι εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν μπορούμε να συνδέσουμε την Αθήνα με την Πάτρα και την Πάτρα με τον Πύργο. Πρέπει να καταλάβουν οι πολίτες ότι το αίτημά μας ως εργαζομένων είναι προς όφελός τους και αφορά την ποιοτική μεταφορά και όλο αυτό σχετίζεται με την οικονομική ανάπτυξη».

Νίκος Παππάς στο Documento: «Ανεπάρκεια και πολιτικές σκοπιμότητες στοιχίζουν στον σιδηρόδρομο»

Για τη θλιβερή κατάσταση έκανε δήλωση στο Documento ο τομεάρχης υποδομών και μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία: «Το τρένο αποτελεί ένα μέσο μεταφοράς φιλικό προς το περιβάλλον, εύχρηστο και οικονομικό για τους πολίτες, αποτελεσματικό για μετακινήσεις και μεταφορές, ενισχυτικό προς την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας.

Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ανάταξη και η ένταξη νέων μεγάλων υποδομών στο δίκτυο βρίσκεται στην καρδιά του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο συγκρότησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2017 και φέρει τις υπογραφές των τότε υπουργών Χρήστου Σπίρτζη και Σωκράτη Φάμελλου και είναι εγκεκριμένο από την ΕΕ.

Δυστυχώς, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη ο σιδηρόδρομος βιώνει την απόλυτη απαξία. Όπως, βέβαια, το σύνολο των υποδομών και των μεταφορών στη χώρα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, όπου βρεθήκαμε ταξιδεύοντας με τρένο και αυτοκίνητο από την Αττική και την Κορινθία ως την Αχαΐα και την Ηλεία, βιώνει τα αποτελέσματα της κυβερνητικής λογικής, πολιτικής και πρακτικής της εγκατάλειψης.

Της εγκατάλειψης των έργων, της ανάταξης του δικτύου, των δρομολογίων, του ανθρώπινου δυναμικού που δίνει μάχη –με μετρημένους στα δάκτυλα εργαζόμενους– για να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες συντήρησης του υλικού, μετακινήσεων του πληθυσμού και μεταφορών των εμπορευμάτων. Ως το Κιάτο η ΝΔ δεν έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των δρομολογημένων – από τη δική μας κυβέρνηση– εργασιών, της ανάταξης της γραμμής, της τηλεδιοίκησης, της φωτοσήμανσης.

Εγείρονται, λοιπόν, σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, ενώ καθυστερεί και η ανάπτυξη του εν λόγω μέσου. Από το Κιάτο ως το Αίγιο η γραμμή που εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο του 2019 παραμένει χωρίς ηλεκτροκίνηση. Η σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα βρίσκεται στον αέρα, όπως και η υπογειοποίηση του τρένου και η σύνδεση με το νέο λιμάνι.

Ο δε προαστιακός υποφέρει από τις κυβερνητικές πολιτικές. Η Ηλεία πληρώνει το μάρμαρο της μεθοδευμένης αστοχίας και της διοικητικής ανεπάρκειας των Μητσοτάκη – Καραμανλή, καθώς εκτός του παγώματος των εργασιών στην Πατρών – Πύργου η περιοχή βιώνει και τη σιδηροδρομική εγκατάλειψη. Δύο χρόνια παλινωδιών και καθυστερήσεων.

Οι κ. Μητσοτάκης και Καραμανλής χρεώνονται τα αποτελέσματα της πολιτικής τους, η οποία εμπεριέχει ανεπάρκεια και υποκρύπτει, φοβάμαι, πολιτικές σκοπιμότητες».

Ετικέτες

Documento Newsletter