Χιλιάδες νεκρά παιδιά από τροχαία την τελευταία δεκαετία σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Χιλιάδες νεκρά παιδιά από τροχαία την τελευταία δεκαετία σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών που δημοσιοποιήθηκε την Δευτέρα, καθώς διαπιστώνεται ότι χιλιάδες ανήλικοι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα την περασμένη δεκαετία, με περισσότερα μάλιστα από τα μισά να αφορούν αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.

Ειδικότερα, στην τελευταία του έκθεση το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council – ETSC) αναφέρει ότι περισσότερα από 6.000 παιδιά ηλικίας έως 14 ετών έχασαν τη ζωή τους μεταξύ 2011 και 2020 σε τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παράλληλα, το ETSC ζητά επικαιροποίηση της δράσης και συγκεκριμένους στόχους για την προστασία των παιδιών. Μεταξύ 40 περίπου συστάσεων προς τις εθνικές κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ζητά ασφαλείς διαδρομές προς τα σχολεία. Μόλις επτά χώρες στην Ευρώπη ανέφεραν ότι έχουν επιβάλει χαμηλότερα όρια ταχύτητας στις περιοχές των σχολείων, σύμφωνα με τη νέα μελέτη. Το ETSC αναφέρει ότι οι δρόμοι γύρω από τις εγκαταστάσεις παιδικής μέριμνας και στις αστικές περιοχές με πολλούς ποδηλάτες και πεζούς θα πρέπει να σχεδιάζονται για 30 χλμ/ώρα και χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο. Το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα πρέπει να είναι 30 χλμ. την ώρα, ακόμα και όταν τα κριτήρια σχεδιασμού δεν έχουν επιτευχθεί και το ETSC καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να το κάνει επίσημη σύσταση.

Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση αναθεωρεί τους κανόνες για τις άδειες οδήγησης φέτος, και το ETSC ζητά επίσης υποχρεωτική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, καθώς και πρακτική εξέταση, για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου. Το ETSC προειδοποιεί επίσης ότι 16 ευρωπαϊκές χώρες επιτρέπουν στα παιδιά να οδηγούν μοτοποδήλατο σε ηλικία 14 ή 15 ετών, παρά τη συνιστώμενη ελάχιστη ηλικία των 16 ετών στην ΕΕ. Πάνω από την ηλικία των 14 ετών, το 20% των παιδικών θανάτων από τροχαία είναι αναβάτες μοτοποδηλάτων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι αγόρια. Το ETSC αναφέρει ότι η ελάχιστη συνιστώμενη ηλικία από την ΕΕ για οδήγηση αυτοκινήτου (χωρίς την παρουσία συνοδού) των 16 ετών δεν πρέπει να μειωθεί.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως οι συγγραφείς της μελέτης βρήκαν επίσης τεράστιες διαφορές στην ασφάλεια των παιδιών μεταξύ των χωρών. Το ποσοστό παιδικής θνησιμότητας από τροχαίες συγκρούσεις στη Ρουμανία είναι δέκα φορές υψηλότερο από τη Νορβηγία, την Κύπρο και τη Σουηδία. Όπου η παιδική θνησιμότητα από τροχαία είναι σχετικά χαμηλή, η θνησιμότητα από τροχαία για τον υπόλοιπο πληθυσμό είναι επίσης σχετικά χαμηλή και αντίστροφα. Όπου αυτό δεν συμβαίνει, θα μπορούσε εν μέρει να οφείλεται στο ότι τα παιδιά σε αυτές τις χώρες τείνουν να συνοδεύονται/πηγαίνουν με κηδεμόνες στο σχολείο και σε άλλες δραστηριότητες αντί να τους επιτρέπεται να μετακινούνται μόνα τους με ποδήλατο ή με τα πόδια.

Documento Newsletter