Σφοδρή επίθεση των μηχανοδηγών στην κυβέρνηση Μητσοτάκη με καυτά ερωτήματα- «Αυτοί θα αποδώσουν ευθύνες;»

Σφοδρή επίθεση των μηχανοδηγών στην κυβέρνηση Μητσοτάκη με καυτά ερωτήματα- «Αυτοί θα αποδώσουν ευθύνες;»

Ανακοίνωση – «φωτιά» σε βάρος Μέσων Ενημέρωσης, αλλά κυρίως εναντίον της κυβέρνησης Μητσοτάκη εξέδωσε νωρίτερα την Τρίτη η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, δηλαδή το σωματείο των μηχανοδηγών. Ανάμεσα σε άλλα, οι εργαζόμενοι στα τρένα επισημαίνουν στην ανακοίνωσή τους την ανάγκη να αποδοθούν ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη, αλλά όπως σημειώνουν «να αποδοθούν στους κυρίως υπαίτιους αυτής της τραγωδίας, που παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τους εκφρασμένους φόβους μας για πολύνεκρα δυστυχήματα και τραυματισμούς, αυτοί κώφευαν και αδιαφορούσαν». Με τη φράση τους αυτή, αποδίδουν σαφώς την ευθύνη στην κυβέρνηση, και συγκεκριμένα στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο πράγματι, παρά την ενημέρωση που του παρείχαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι μηχανοδηγοί, αδιαφόρησε πλήρως.

Οι μηχανοδηγοί, χαρακτηρίζουν το υπουργείο Μεταφορών και συνολικά την κυβέρνηση, ως συνυπεύθυνους «για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS». Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους άλλωστε, «τα παραπάνω κοινοποιούσαμε με κάθε τρόπο σε όλες τις εταιρείες και στο αρμόδιο υπουργείο, αλλά εισπράτταμε ως απάντηση, αντί μέτρων ασφαλείας για τους εργαζομένους και το επιβατικό κοινό, ειρωνείες και αναφορές περί εργατοπατέρων και κακών συνδικαλιστών που ταλαιπωρούν τον κόσμο». Οι εργαζόμενοι στα τρένα διερωτώνται σκωπτικά «ποιοι θα αποδώσουν τις ευθύνες αυτές; Αυτοί που απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο; Αυτοί που απομάκρυναν τα 2/3 του προσωπικού του και τον κατέστησαν υποστελεχωμένο;».

Όπως επισημαίνει δε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, προφανώς «δεν βολεύει η πραγματικότητα της υποστελέχωσης, της απαξίωσης του σιδηροδρόμου και της αδιαφορίας. Δεν βολεύει την αφήγησή τους, το ότι οι διοικήσεις της Hellenic train, του ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γνώριζαν και αδιαφορούσαν εγκληματικά, παρά τις επισημάνσεις, αλλά βολεύει η θεωρία του ανθρώπινου παράγοντα». «Μακριά, λοιπόν, από την ουσία της τραγωδίας αυτής! Και έτσι να μπορέσουν να φύγουν από τα φώτα της δημοσιότητας οι πραγματικά υπαίτιοι και να ξεχαστεί και η τραγωδία αυτή» αναφέρουν.

Σφοδρή επίθεση και σε Μέσα Ενημέρωσης

Οι μηχανοδηγοί, εξαπολύουν παράλληλα πυρά και στα Μέσα Ενημέρωσης, τα οποία αναπαράγουν τη θεωρία του ανθρώπινου λάθους και αναπαράγουν επιλεκτικά και μονταρισμένες, όπως λένε οι εργαζόμενοι στα τρένα, συνομιλίες ώστε να ενισχύσουν αυτό το αφήγημα. «Δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας (εκ των οποίων 6 εργαζόμενοι στην αμαξοστοιχία) στο τραγικό και εγκληματικό –όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ. Ενόσω δεν έχουμε προλάβει να συνειδητοποιήσουμε -να την χωνέψουμε αποκλείεται την απώλεια όλων αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπινων ζωών, μπαίνουν, ακόμα μια φορά και μάλιστα συνειδητά, στο κέντρο της απόδοσης ευθυνών σχεδόν αποκλειστικά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο», σημειώνουν.

Παράλληλα κατηγορούν ορισμένα ΜΜΕ ότι συκοφαντούν εργαζόμενους σε καθημερινή βάση, ενώ έχουν φτάσει, όπως λένε, στο σημείο, να κατασκευάσουν και ειδήσεις. «Ενώ οι διαλυμένες οικογένειες των θυμάτων έχουν, ακόμη, νωπά τα δάκρυά τους, στην χώρα του «manual», του χειρόγραφου και χειροκίνητου, της έλλειψης συντήρησης και προσωπικού σε όλους τους κρίσιμους τομείς, είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε περιυβρίσεις νεκρών και κατασυκοφάντηση εργαζομένων σε καθημερινή βάση από ορισμένα, δεν θέλουμε να πιστέψουμε κατευθυνόμενα, «δημοσιογραφικά» ρεπορτάζ. Χωρίς κανένα σεβασμό προς τους νεκρούς ή τις οικογένειες που άφησαν πίσω, ή για τους τραυματίες και τον εφιάλτη που πρέπει να αντιμετωπίσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους, έφτασαν μέχρι του σημείου να κατασκευάσουν πρόβλημα υγείας, ανύπαρκτο βεβαίως, του αδικοχαμένου συναδέλφου μας Γιώργου Κουτσούμπα» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης:

«Συνάδελφοι και συμπολίτες μας, δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας (εκ των οποίων 6 εργαζόμενοι στην αμαξοστοιχία) στο τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ.

Ενόσω δεν έχουμε προλάβει να συνειδητοποιήσουμε -να την χωνέψουμε αποκλείεται- την απώλεια όλων αυτών των αδικοχαμένων ανθρώπινων ζωών, μπαίνουν, ακόμα μια φορά και μάλιστα συνειδητά, στο κέντρο της απόδοσης ευθυνών σχεδόν αποκλειστικά οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο.

Ενώ οι διαλυμένες οικογένειες των θυμάτων έχουν, ακόμη, νωπά τα δάκρυά τους, στην χώρα του «manual», του χειρόγραφου και χειροκίνητου, της έλλειψης συντήρησης και προσωπικού σε όλους τους κρίσιμους τομείς, είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε περιυβρίσεις νεκρών και κατασυκοφάντηση εργαζομένων σε καθημερινή βάση από ορισμένα, δεν θέλουμε να πιστέψουμε κατευθυνόμενα, «δημοσιογραφικά» ρεπορτάζ.  Χωρίς κανένα σεβασμό προς τους νεκρούς ή τις οικογένειες που άφησαν πίσω, ή για τους τραυματίες και τον εφιάλτη που πρέπει να αντιμετωπίσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους, έφτασαν μέχρι του σημείου να κατασκευάσουν πρόβλημα υγείας, ανύπαρκτο βεβαίως, του αδικοχαμένου συναδέλφου μας Γιώργου Κουτσούμπα.

Και σαφώς πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες. Εμείς το ζητάμε πρώτοι. Όμως να αποδοθούν στους κυρίως υπαίτιους αυτής της τραγωδίας, που παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, τους εκφρασμένους φόβους μας για πολύνεκρα δυστυχήματα και τραυματισμούς, αυτοί κώφευαν και αδιαφορούσαν!! Τους συνυπεύθυνους, δηλαδή, για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System). Όλων εκείνων, δηλαδή, των συστημάτων ασφαλείας, των οποίων η θέση σε λειτουργία σκοπό έχει ακριβώς είτε να προστατεύει είτε να περιορίζει στο ελάχιστο τον ανθρώπινο παράγοντα, το ανθρώπινο λάθος.

Δυστυχώς, τα παραπάνω  κοινοποιούσαμε με κάθε τρόπο σε όλες τις εταιρείες και στο αρμόδιο υπουργείο, αλλά εισπράτταμε ως απάντηση, αντί μέτρων ασφαλείας για τους εργαζομένους και το επιβατικό κοινό, ειρωνείες και αναφορές περί εργατοπατέρων και κακών συνδικαλιστών που ταλαιπωρούν τον κόσμο. Ποιοι λοιπόν θα αποδώσουν τις ευθύνες αυτές; Αυτοί που απαξίωσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο; Αυτοί που απομάκρυναν τα 2/3 του προσωπικού του και τον κατέστησαν υποστελεχωμένο; Δεν βολεύει, λοιπόν,  η πραγματικότητα της υποστελέχωσης, της απαξίωσης του σιδηροδρόμου και της αδιαφορίας. Δεν βολεύει την αφήγησή τους, το ότι οι διοικήσεις της Hellenic train, του ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, γνώριζαν και αδιαφορούσαν εγκληματικά, παρά τις επισημάνσεις, αλλά βολεύει η θεωρία του «ανθρώπινου παράγοντα». Μακριά, λοιπόν, από την ουσία της τραγωδίας αυτής! Και έτσι να μπορέσουν να φύγουν από τα φώτα της δημοσιότητας οι πραγματικά υπαίτιοι και να ξεχαστεί και η τραγωδία αυτή.

Στο δια ταύτα. Τόσες μέρες έχουν περάσει και, σε λίγο.  εμείς θα ξανανέβουμε στους συρμούς –εργαζόμενοι και επιβάτες- περνώντας από αφύλαχτες διαβάσεις και στηριζόμενοι σε χειροκίνητους χειρισμούς, σε μια Ευρώπη, όπου τα τραίνα ρυθμίζονται, σχεδόν παντού,  αυτόματα. Όμως δεν θα ξεχάσουμε. Σας υποσχόμαστε ότι θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι».

Διαβάστε επίσης:

Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν, ο ΟΣΕ χλεύαζε

Προμελετημένο έγκλημα με επιτελικές καθυστερήσεις και παραλείψεις

Σιδηροδρομικοί: Συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις – Χωρίς τρένα μέχρι και την Παρασκευή

Τα καρτέλ, η Κομισιόν και ο Κώστας Καραμανλής

Documento Newsletter