Σε μια ακόμη προσπάθεια συμψηφισμών επιδίδεται όπως όλα δείχνουν ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες με παραγγελία του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζήτησε τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 το οποίο κόστισε τη ζωή σε τρεις πολίτες, προκειμένου να διαπιστώσει αν είχαν διαπραχθεί αδικήματα από υπηρεσιακούς ή άλλους παράγοντες, σχετικά με την τότε κατάσταση του δικτύου.
Διαβάστε επίσης: Τραγωδία Τέμπη: Επιστολή Μητσοτάκη στον Ντογιάκο – Παρέμβαση για… επικοινωνιακούς λόγους
Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που η χώρα συνταράσσεται από το δυστύχημα στα Τέμπη, ο ανώτατος εισαγγελέας ανοίγει ξανά μια υπόθεση η οποία έχει κριθεί στα δικαστήρια και έχει καταλήξει στην αθώωση του μοναδικού κατηγορούμενου, που ήταν ο δεύτερος μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, προκειμένου να βάλει στο «κάδρο» άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο κ. Ντογιάκος θα εξετάσει, αν κριθεί αναγκαίο, να ανοίξει νέα έρευνα για το τραγικό συμβάν του 2017 μετά τα νέα δεδομένα της τραγωδίας στα Τέμπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η δίκη για την υπόθεση του Άδενδρου ολοκληρώθηκε πριν από μόλις λίγους μήνες με την αθώωση του δεύτερου μηχανοδηγού, ο οποίος αντιμετώπιζε την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ’ αμελίας, αφού ο χειριστής της αμαξοστοιχίας είχε χάσει τη ζωή του στο δυστύχημα.
Η σχετική επιτροπή που είχε δημιουργηθεί το 2017 για να διερευνήσει τα αίτια του δυστυχήματος, βασιζόμενη στον ταχογράφο του συρμού, είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι «την ώρα του εκτροχιασμού η ταχύτητα του τρένου ήταν 144 χλμ/ώρα, ενώ στο συγκεκριμένο σημείο το επιτρεπόμενο όριο είναι τα 60 χλμ/ώρα».
Ενδεικτικό της πολιτικής στόχευσης της επιλογής του κ. Ντογιάκου να ανοίξει μια υπόθεση του 2017 που έχει κριθεί δικαστικά, είναι το γεγονός ότι όχι μόνο ο Εισαγγελέας εμπλέκει άλλες υποθέσεις στην αναζήτηση των ευθυνών για το δυστύχημα των Τεμπών, αλλά περισσότερο, το γεγονός ότι το κάνει επιλεκτικά, παρακάμπτοντας τα οκτώ ατυχήματαπου είχαν γίνει από τονΑύγουστο του 2020 έως και τον Οκτώβριο του 2021, και για τα οποία η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε ενημερώσει προσωπικά με επιστολής της τον τότε υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, όπως αποκάλυψε χθες το Documento, και τα 3 ατυχήματα που είχαν γίνει από τον Αύγουστο του 2022 έως τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.
Η επιλεκτικότητα λοιπόν του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να ασχοληθεί κατευθείαν με τη δικαστικά ελεγμένη υπόθεση του Άδενδρου του 2017, στην προσπάθειά του να ερευνήσει το δυστύχημα στα Τέμπη, παρακάμπτοντας μάλιστα όλα τα ατυχήματα που είχαν συμβεί στο μεσοδιάστημα, προκαλεί εύλογα ερωτηματικά ως προς τις προθέσεις του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος άλλωστε, σε πολλές περιπτώσεις στο πρόσφατο παρελθόν, έχει δείξει ότι οι προθέσεις του συνήθως ταυτίζονται με εκείνες του μεγάρου Μαξίμου.