Wisdrop ή αλλιώς «To Netflix της έρευνας αγοράς»

Wisdrop ή αλλιώς «To Netflix της έρευνας αγοράς»

Τα δεδομένα σήμερα είναι πιο πολύτιμα από ποτέ. Οι εταιρείες κάθε χρόνο ξοδεύουν περιουσίες για να αποκτήσουν έρευνες και στοιχεία, που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα τι συμβαίνει στην αγορά. Αυτό όμως δεν μεταφράζεται πάντα σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το πρόβλημα δεν είναι ότι οι εταιρείες δεν ενδιαφέρονται για γνώση, αλλά ότι οι προσπάθειές τους συνήθως εστιάζουν σε μια πολύ περιορισμένη πτυχή του καταναλωτή (πχ. πώς συμπεριφέρεται στην κατηγορία τους), ενώ συχνά τα στοιχεία που λαμβάνουν, παρουσιάζονται με τόσο βαρετό τρόπο (πχ. αναλύσεις 100+ σελίδων), που λίγοι άνθρωποι θα ενδιαφέρονταν πραγματικά να τα αξιοποιήσουν. Έτσι, καταλήγουμε με «συρτάρια» γεμάτα γνώση, χωρίς όμως ιδιαίτερη διάθεση να συνθέσουμε και να εκμεταλλευτούμε.

Το γεγονός αυτό φαίνεται να αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία του Wisdrop. Πρόκειται για μια συνδρομητική υπηρεσία γνώσης της αγοράς, η οποία παρέχει νέα insights για τον Έλληνα καταναλωτή κάθε εβδομάδα. Δημιουργήθηκε το 2020 από την Braincandy, μια καταξιωμένη εταιρεία στο χώρο της έρευνας αγοράς και συμβουλευτικής σε θέματα στρατηγικής, και απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους του marketing, των πωλήσεων, της έρευνας και των insights, καθώς και της διαφήμισης.

Βασικός στόχος του Wisdrop είναι να βοηθήσει τις εταιρείες να λάβουν καλύτερες αποφάσεις, παρέχοντας μια ολιστική εικόνα του Έλληνα καταναλωτή, με τρόπο που εμπνέει την γνώση και την αξιοποίηση των στοιχείων. Η πλατφόρμα φιλοξενεί ήδη πάνω από 50 έρευνες, πολλές από τις οποίες δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το Wisdrop, ενώ νέο περιεχόμενο προστίθεται πλέον κάθε εβδομάδα. Οι έρευνες αυτές αγγίζουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών (βλ. λιανεμπόριο, ηλεκτρονικό εμπόριο, τρόφιμα & ποτά, υγεία και ομορφιά, διασκέδαση, ασφάλειες, τηλεφωνία, τράπεζες, κά), παρουσιάζοντας, πέρα από την αγοραστική συμπεριφορά και την εξέλιξη των αντιλήψεων σε θέματα όπως βιωσιμότητα (Sustainability), εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR), εξυπηρέτηση (Customer Experience), πρόσωπα (Brand Ambassadors & Influencers), κ.ά..

Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιεχόμενο του Wisdrop διαμορφώνεται από τους ίδιους τους συνδρομητές της υπηρεσίας και συνεπώς, γίνεται καλύτερο κάθε μέρα. Συνδρομητές της υπηρεσίας είναι ήδη πολλές εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους, όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, Κρητικός, Μασούτης, Όλυμπος, Σκλαβενίτης, BDF, Coca Cola 3E, Eurolife, Herbalife, IKEA, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Lidl, L’Oréal, P&G, Pepsico, Volton, κ.ά.

«Το Netflix της Έρευνας»

Αυτό που κάνει όμως το Wisdrop ακαταμάχητο, είναι ο τρόπος παρουσίασης της γνώσης που προσφέρει. Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας προσομοιάζει σε μεγάλο βαθμό τις πλατφόρμες streaming, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και σε επίπεδο ευχρηστίας, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που πραγματικά εμπνέει κάποιον να μάθει για τον καταναλωτή και να αξιοποιήσει τη γνώση αυτή. Δεν είναι τυχαίο ότι οι συνδρομητές του το αποκαλούν «το Netflix της έρευνας».

Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το περιεχόμενο να «καταναλώνεται» απευθείας μέσα από αυτή, ενώ είναι διαθέσιμο πλέον και το Wisdrop app για Android συσκευές, μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να κατεβάσουν και να δουν περιεχόμενο από το κινητό ή το tablet τους. Τα ενδιαφέροντα κάθε χρήστη καταγράφονται από το σύστημα, το οποίο στέλνει σχετικές γνωστοποιήσεις μόλις προστεθεί περιεχόμενο που τους αφορά.

Η πλατφόρμα χωρίζεται σε 4 ενότητες.

Στη βασική ενότητα (Home), παρουσιάζονται όλες οι διαθέσιμες έρευνες, είτε αυτές που δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το Wisdrop (Original), είτε έρευνες άλλων αξιόπιστων οργανισμών (Affilates), για τις οποίες η ομάδα του Wisdrop δημιουργεί κι ένα Summary report, προς διευκόλυνση των συνδρομητών του.

Κάθε έρευνα παρέχεται σε 3 μορφές: Full report (παρουσίαση με 60-100 slides), Summary report (παρουσίαση με 8-12 slides), καθώς και Webinar (video 20-30 λεπτών). Σε περιπτώσεις που μια έρευνα επαναλαμβάνεται τακτικά (ισχύει για τις περισσότερες Original έρευνες), ο συνδρομητής μπορεί εύκολα να ανατρέξει σε οποιαδήποτε περίοδο επιθυμεί, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που θα επέλεγε Season σε μια πλατφόρμα streaming.

Η 2η ενότητα φιλοξενεί τα Ad Scores. Πρόκειται για μια ποσοτική αξιολόγηση των πιο ενδιαφέροντων διαφημιστικών καμπανιών που βρίσκονται στον αέρα, με βάση τη μεθοδολογία που χρησιμοποιεί η Braincandy. Η μεθοδολογία αυτή εστιάζει στην συναισθηματική απήχηση κάθε τηλεοπτικού spot, ενώ προσφέρει πλούσια πληροφόρηση τόσο για τα βραχυπρόθεσμα, όσο και για τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα μιας καμπάνιας. Κάθε χρόνο θέτονται υπό διερεύνηση πάνω από 40 διαφημίσεις, τα αποτελέσματα των οποίων συγκεντρώνονται αθροιστικά στην ενότητα των Ad Scores και στα οποία έχουν πρόσβαση οι συνδρομητές της υπηρεσίας. Σκοπός αυτού του εργαλείου είναι να βοηθήσει τις εταιρείες αλλά και τις διαφημιστικές τους, να κατανοήσουν εκείνα τα στοιχεία που τραβούν το ενδιαφέρον των θεατών, ανεξάρτητα από το προϊόν ή τον κλάδο που διαφημίζεται, και να τα αξιοποιήσουν προς όφελος του brand τόσο σε βραχυπρόθεσμο, όσο και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Για παράδειγμα, ποιες καμπάνιες σκοράρουν καλύτερα στο νεανικό κοινό; Οι αστείες ή οι πιο «συναισθηματικές»;

Η 3η ενότητα (My Reports) αποτελεί μία «ιδιωτική βιβλιοθήκη», στην οποία έχει πρόσβαση μόνο η εκάστοτε συνδρομήτρια εταιρεία, όπου μπορεί να ανεβάζει κάθε είδους report έτσι ώστε το Wisdrop να λειτουργεί ως το μοναδικό σημείο αναφοράς της γνώσης και το μέρος που θα ανατρέχει κάποιος για να βρει τα στοιχεία, τα δεδομένα ή τα insights που αναζητά. Να σημειωθεί ότι ο μηχανισμός αναζήτησης καλύπτει τόσο τις έρευνες του Wisdrop (Home), όσο και την ενότητα My Reports.

Τέλος, μέσα από μια ειδική ενότητα analytics, ο διαχειριστής κάθε λογαριασμού μπορεί να παρακολουθεί τη χρήση της πλατφόρμας από όλο τον οργανισμό και να ελέγχει την αξία που λαμβάνει.

Το Wisdrop είναι διαθέσιμο σε 5 διαφορετικά πακέτα συνδρομής, ανάλογα με τη γνώση που μπορεί να απορροφήσει κάθε οργανισμός. Για τις εταιρίες που θέλουν απεριόριστη πρόσβαση σε όλες τις ενότητες και το περιεχόμενο του Wisdrop, το κόστος ανέρχεται στα €1699/μήνα. Το κόστος αυτό είναι εξαιρετικά μικρό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η εταιρία αποκτά πρόσβαση σε τόσες έρευνες, τις οποίες συνδιαμορφώνει, ενώ αξιολογεί παράλληλα και τις τηλεοπτικές της καμπάνιες χωρίς επιπλέον κόστος. Ωστόσο, υπάρχει πακέτο ακόμη και με €179/μήνα, ενώ δίνεται η δυνατότητα δωρεάν δοκιμής της υπηρεσίας για 30 ημέρες. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο www.wisdrop.com.

*Σημείωση: Από τον Απρίλιο του 2021, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη και στην Πολωνία, ενώ μέσα στο 2022 προγραμματίζεται το λανσάρισμα στη Ρουμανία.

 

Documento Newsletter