Washington Post: Σάλος μετά από σκίτσο για τους Παλαιστίνιους – «Πυροδοτεί ρατσιστική φωτιά» (Photos)

Washington Post: Σάλος μετά από σκίτσο για τους Παλαιστίνιους – «Πυροδοτεί ρατσιστική φωτιά» (Photos)

Μια γελοιογραφία που αναρτήθηκε στις 6 Νοεμβρίου στην ενότητα γνώμης της Washington Post έχει προκαλέσει οργή σε χρήστες του διαδικτύου και αναγνώστες για την «ρατσιστική» και «οριενταλιστική» απεικόνιση των Αράβων και των Παλαιστινίων. Με τίτλο Human Shields (Ανθρώπινες Ασπίδες), απεικονίζεται ένας άνδρας με ένα σκούρο, ριγέ κοστούμι, το οποίο φέρει το όνομα της Χαμάς με έντονα λευκά γράμματα.

Αναπαραγωγή στερεοτύπων

Τα φρύδια του άντρα είναι φουντωτά και τοξωτά, η μύτη του κωμικά μεγάλη. Έχει τέσσερα παιδιά δεμένα στο σώμα του, συμπεριλαμβανομένου ενός μωρού τοποθετημένο στο κεφάλι του. Μια γυναίκα –καλυμμένη και υπάκουη– που είχε σκοπό να εκπροσωπήσει τις Παλαιστίνιες, είναι δεμένη στην πλάτη πίσω του. Ο άνδρας σηκώνει το δάχτυλό του και το σύννεφο σκέψης από πάνω του γράφει: «Πώς τόλμησε το Ισραήλ να επιτεθεί σε αμάχους…».

Ο τίτλος, καθώς και η απεικόνιση παιδιών και μιας γυναίκας δεμένης μαζί του, φαίνεται να αναφέρονται σε ισχυρισμούς του Ισραήλ, οι οποίοι συχνά επαναλαμβάνονται από δυτικούς ηγέτες και επαναλαμβάνονται από πολλά κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, ότι η Χαμάς χρησιμοποιεί ανθρώπινες ασπίδες. Ο άνδρας που απεικονίζεται στη γελοιογραφία μοιάζει με καρικατούρα του ηγέτη της Χαμάς, Ισμαήλ Χανίγια, ενώ η εφημερίδα –έπειτα από το σάλο- ισχυρίστηκε ότι απεικονίζει έναν εκπρόσωπο της Χαμάς.

Η γελοιογραφία δημοσιεύτηκε καθώς περισσότεροι από 10.000 Παλαιστίνιοι στη Λωρίδα της Γάζας, μεταξύ των οποίων 4.000 παιδιά, έχουν σκοτωθεί από ισραηλινές στρατιωτικές επιθέσεις από την έναρξη του πολέμου στις 7 Οκτωβρίου.

Δύο μέρες μετά τη δημοσίευση, η οργή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στον ιστότοπο της Washington Post αυξανόταν. Αργά την Τετάρτη, η εφημερίδα ανέφερε ότι απέρριψε το σκίτσο αφού επικρίθηκε ως ρατσιστικό και απανθρωπιστικό προς τους Παλαιστίνιους.

Στο Χ, χρήστες καταγγέλλουν τη γελοιογραφία ως ρατσιστική, ενώ αναφέρεται ότι οι αραβικής καταγωγής χρήστες έχουν κουραστεί από την στερεοτυπική απεικόνισή τους στα Μέσα της Δύσης.

Αντιδράσεις από την κοινότητα

Άλλοι είπαν ότι η απανθρωποποίηση θύμιζε αντισημιτικά σκίτσα που απεικόνιζαν τους Εβραίους με αρνητικό πρίσμα. Στον ιστότοπο της Post, ένας αναγνώστης σχολίασε: «Ντροπή για την Washington Post που χρησιμοποιεί ρατσιστικά στερεότυπα που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για να δικαιολογήσουν μια γενοκτονία όπου η πλειοψηφία των νεκρών είναι παιδιά. Η απανθρωποποίηση οποιουδήποτε λαού ανοίγει τον δρόμο για να συμβούν αδικίες. Ατυχώς βλέπω την Washington Post να πυροδοτεί αυτή τη ρατσιστική φωτιά. Αυτή η γελοιογραφία και το γεγονός ότι δημοσιεύτηκε είναι αποτρόπαια».

Αφού κατέβασε το άρθρο, η Post δημοσίευσε μια σειρά επιστολών και σχολίων που είχε λάβει από αναγνώστες. Μελετητές, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών εξέφρασαν την ανησυχία τους ότι, όπως έγραψε ένας αναγνώστης: «Η ουσία της υπεύθυνης δημοσιογραφίας έγκειται στην ικανότητά της να δίνει φωνή σε αυτούς που μπορεί να μην έχουν, να προάγει τη διαφάνεια και να προωθεί τον ενημερωμένο διάλογο. Όταν δημοσιεύεται περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με αυτές τις αρχές, εγείρει εύλογα ερωτήματα σχετικά με τις διαδικασίες σύνταξης, την ακεραιότητα και την αξιοπιστία».

Πολλοί αναγνώστες επεσήμαναν την ειρωνεία ότι η γελοιογραφία υπονοεί ότι τα παιδιά είναι θύματα της Χαμάς, αλλά στην πραγματικότητα είναι οι ισραηλινές βόμβες που τα σκοτώνουν. «Το να βάζεις τους θανάτους Παλαιστινίων αμάχων στα πόδια της Χαμάς είναι ένας χονδροειδής εσφαλμένος χαρακτηρισμός της κατάστασης», ανέφερε μια επιστολή.

Ο σκιτσογράφος Μάικλ Ραμίρες, δύο φορές βραβευμένος με Πούλιτζερ, έχει επιτεθεί στους Παλαιστίνιους στο παρελθόν. Σε ένα άλλο σκίτσο, παίζει με το σύνθημα «Black Lives Matter», για να το κάνει «Terrorist Lives Matter», υπονοώντας ότι η υποστήριξη που έχουν δείξει οι μαύροι στις Ηνωμένες Πολιτείες για τους Παλαιστίνιους ισοδυναμεί με στήριξη της Χαμάς.

Ετικέτες

Documento Newsletter