Σύμφωνα με το site της εφημερίδας “Καθημερινή” εντοπίστηκε έπειτα από εννέα χρόνια ο πίνακας του Πάμπλο Πικάσο το «Γυναικείο κεφάλι» και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιετ Μοντριάν, που είχαν κλαπεί τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη.
Τον Μάρτιο το Documento με ρεπορτάζ του είχε προεξοφλήσει ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα ο πίνακας θα βρεθεί.
Τα δύο έργα εντοπίστηκαν στο Πόρτο Ράφτη, μέσα σε μία κρύπτη στο σπίτι ενός 49χρονου Έλληνα, τον οποίο παρακολουθούσε η ΕΛ.ΑΣ και φέρεται να συμμετείχε στην κλοπή. Ο 49χρονος συνελλήφθη. Οι δράστες της κλοπής 2012 είχαν αφαιρέσει επίσης και ένα σχέδιο των αρχών του 17ου αιώνα που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια. Το σχέδιο αυτό εντοπίστηκε κατεστραμμένο. Οι δύο αυτοί πίνακες βρίσκονται πλέον στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο Τμήμα του ΥΔΕΖΙ.
Όπως γράφαμε πριν από 3 μήνες στο σχετικό ρεπορτάζ: “Κατά περίεργη σύμπτωση (;) πρόσφατα ο χαμένος Πικάσο επανήλθε στην επικαιρότητα, με δημοσιεύματα να κάνουν λόγο για επανεμφάνισή (!) του ενόψει των «θυρανοιξίων» της πινακοθήκης. Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι φήμες που κάνουν λόγο ότι η ΕΛΑΣ βρίσκεται στα ίχνη των δραστών και πιθανολογείται πως επίκεινται η σύλληψη του εγκέφαλου της ληστείας καθώς και η ανεύρεση του πίνακα. Τη μεγάλη εικόνα έρχεται να συμπληρώσει η τελευταία ψηφίδα: το πρόσφατα ψηφισθέν νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων» περιλαμβάνει δύο διατάξεις που σχετίζονται άμεσα με όλα τα παραπάνω.
Διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ: Το μυστήριο του Πικάσο- Ένας κλεμμένος πίνακας που φαίνεται ότι «θέλει» να επιστρέψει και τα μυστικά κονδύλια του ΥΠΠΟΑ