Facebook και YouTube επιτρέπουν τη διάδοση παραπληροφόρησης σχετικά με την ήδη πολωμένη προεκλογική εκστρατεία στη Βραζιλίας, σύμφωνα με έκθεση της οργάνωσης ανθρωπίνων δικαιωμάτων Global Witness, που έκανε μάλιστα σχετικό «τεστ» προχωρώντας σε μια σειρά από εσκεμμένα παραπλανητικές διαφημίσεις.
Έτσι, σύμφωνα και με σχετικό ρεπορτάζ του βρετανικού Guardian που επικαλείται την σχετική έκθεση ορισμένες από τις ψευδείς διαφημίσεις προέτρεπαν τους ανθρώπους να μην ψηφίσουν, ενώ άλλες αμφισβήτησαν την αξιοπιστία των εκλογών, όπως έχει κάνει ο ίδιος ο Μπολσονάρο, και ορισμένες αναφερόντουσαν σε εσφαλμένη ημερομηνία για την ψηφοφορία. Το YouTube έδωσε σε όλες έγκρισης προβολής και το Facebook στις μισές, αναφέρει η οργάνωση επισημαίνοντας ότι απέσυρε τις διαφημίσεις, πριν δημοσιευθούν, προκειμένου να αποφευχθεί η διάδοση σύγχυσης.
NEW 🇧🇷 | At #GWTech we tested @Meta's ability to detect election disinformation before the Brazilian election, and Meta failed the test.
These elections are crucial for Brazilian democracy and the future of our planet.
Our investigation: https://t.co/O3dHiG4VWb pic.twitter.com/uMf0iRxTRR
— Global Witness (@Global_Witness) August 15, 2022
«Είναι ειλικρινά σοκαριστικό το γεγονός ότι αυτές οι τεράστιες εταιρείες με την τεχνολογική ικανότητα που ξεκάθαρα έχουν, δεν είναι σε θέση να εξαλείψουν τέτοια κραυγαλέα παραπληροφόρηση που προωθείται στους χρήστες τους», δήλωσε ο Τζον Λόιντ από την Global Witness προσθέτοντας ότι οι «εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης αποτυγχάνουν θεμελιωδώς στην ευθύνη τους να σταματήσουν τις δημοκρατικές διαδικασίες να υπονομεύονται από ψευδή, παραπλανητική και σκόπιμη εξαπάτηση».