Βουλευτής ΝΔ σε «γραμμή» Τσίπρα για τη μείωση του ειδικού φόρου καυσίμων

Βουλευτής ΝΔ σε «γραμμή» Τσίπρα για τη μείωση του ειδικού φόρου καυσίμων

Σαφές δείγμα της κατάστασης που επικρατεί στην Κ.Ο. της ΝΔ για την κοινωνική δυσφορία από το πολυεπίπεδο κύμα ακρίβειας αποτελούν οι δύο Ερωτήσεις που κατέθεσε ο βουλευτής της ΝΔ, Μάνος Κόνσολας, προς τους υπουργούς Ενέργειας, Οικονομικών και Ανάπτυξης. Εντύπωση προκαλεί ότι ο κ. Κόνσολας δεν ζητά μόνο την επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων στις νησιωτικές περιοχές, αλλά υιοθετεί και την εκπεφρασμένη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης περί της μείωσης του ειδικού φόρου καυσίμων (ΕΦΚ).

Το πρώτο «χτύπημα» του βουλευτή Δωδεκανήσων με τη ΝΔ σημειώθηκε στις 17 Φεβρουαρίου. «Αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην εστίαση από την αύξηση του ενεργειακού κόστους», είναι ο τίτλος της Ερώτησης με αποδέκτες τους Κώστα Σκρέκα και Χρήστο Σταϊκούρα. Ο κ. Κόνσολας εικάζει πως η «κατακόρυφη αύξηση του ενεργειακού κόστους» θα θέσει εν αμφιβόλω την επίτευξη του αναπτυξιακού στόχου για το 2022.

«Αν δεν αναχαιτιστεί ή δεν αντιμετωπιστεί με ουσιαστικά μέτρα στήριξης και συνδρομής επιχειρήσεων και εργαζομένων στον τουρισμό και στην εστίαση ενδέχεται να υπάρξουν αλυσιδωτά προβλήματα» προειδοποιεί και προβλέπει ντόμινο δυσμενών εξελίξεων με απάλειψη του ανταγωνιστικού τουριστικού πλεονεκτήματος της χώρας, λουκέτα σε επιχειρήσεις, «κραχ» στην αγορά και αύξηση της ανεργίας.

Ειδικότερα, εκτιμά ότι θα συμβούν τα εξής:

1. Το τουριστικό μας προϊόν θα γίνει πιο ακριβό και λιγότερο ανταγωνιστικό, η αύξηση του ενεργειακού κόστους μετακυλίεται στις υπηρεσίες, στα προϊόντα.

2. Πολλές επιχειρήσεις δεν θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στην εξόφληση των υποχρεώσεων τους.

3. Με δεδομένο ότι το ενεργειακό κόστος αποτελεί ζωτική και απαραίτητη δαπάνη για τη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενδέχεται οι τελευταίες να μην μπορούν να καλύψουν άλλες υποχρεώσεις (π.χ. επιταγές, υποχρεώσεις προς προμηθευτές, φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις κ.α).

4. Η αύξηση του ενεργειακού κόστους ενδεχομένως να οδηγήσει κάποιες επιχειρήσεις σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων.

Ο «γαλάζιος» βουλευτής συνιστά στους συναρμόδιους υπουργούς τη μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα, παραθέτοντας τις παρακάτω προτάσεις για την αντιμετώπιση της «ασύμμετρης απειλής για την ελληνική οικονομία»:

1. Επιδότηση του ενεργειακού κόστους και για τις επιχειρήσεις στον τουρισμό και στην εστίαση.

2. Αναστολή των διακοπών ηλεκτροδότησης, μέχρι να υπάρξει εξομάλυνση της κατάστασης, για τους εργαζόμενους και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

3. Ενίσχυση με νέους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και επέκταση του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» για να δοθεί η δυνατότητα σε όλες τις επιχειρήσεις και τους πολίτες να ενταχθούν στο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων.

4. Νέο πλαίσιο ρυθμίσεων και δόσεων για τις οφειλές στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.

5. Αναστολή των οφειλών που αφορούν στην επιστρεπτέα προκαταβολή για τις επιχειρήσεις εστίασης.

Κατόπιν τούτου, ο Μ. Κόνσολας θέτει τρία ερωτήματα, στα οποία συμπεριλαμβάνει και την πρόταση που επαναλαμβάνει εδώ και αρκετό διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με την μείωση του ΕΦΚ. Συγκεκριμένα, ρωτά τους κ.κ. Σκρέκα και Σταϊκούρα τα εξής:

1. Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τη μείωση του ΦΠΑ και του ΕΦΚ στα καύσιμα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα;

2. Προτίθεται το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσει στον ανασχεδιασμό, στην ενίσχυση με νέους πόρους και στην επέκταση του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» για να έχουν τη δυνατότητα όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις και πολίτες να αναβαθμίσουν ενεργειακά επαγγελματική στέγη και κατοικίες;

3. Με δεδομένη τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκονται οι επιχειρήσεις εστίασης, προτίθεται το υπουργείο Οικονομικών να εξετάσει την αναστολή οφειλών που αφορούν στις επιστρεπτέες προκαταβολές;

Η Ερώτηση:

«Πλαφόν στις τιμές των καυσίμων στα νησιά»

Ο βουλευτής της πλειοψηφίας επανήλθε πέντε μέρες αργότερα με νέα Ερώτηση, η οποία απευθύνεται τόσο στον Κ. Σκρέκα όσο και στον Άδωνη Γεωργιάδη. Στις 22 Φεβρουαρίου, ο κ. Κόνσολας κατέθεσε την Ερώτηση με θέμα: «Επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων στις νησιωτικές περιοχές». Υπογραμμίζει πως «οι τιμές των καυσίμων έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές της χώρας», τονίζοντας πως οι τιμές της αμόλυβδης σε πολλά νησιά «φτάνει ή και ξεπερνά την τιμή των 2,20 ευρώ ανά λίτρο», ενώ «ανοδικά και σε δυσθεώρητα ύψη κινούνται και οι τιμές πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου κίνησης».

Κατά τον βουλευτή της συμπολίτευσης, απαιτούνται ριζικές και αποφασιστικές παρεμβάσεις μπροστά σε αυτήν την έκτακτη κατάσταση. «Η επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων στις νησιωτικές περιοχές είναι η έσχατη, αλλά η μοναδική ίσως αποτελεσματική κίνηση» υποστηρίζει και εξηγεί ότι το εν λόγω μέτρο «δεν αποτελεί πρωτοτυπία ούτε ασύμβατη κίνηση». Μάλιστα, υπενθυμίζει τη σχετική γνωμοδότηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), το 2018, συμπληρώνοντας πως «η επιβολή πλαφόν στην ανώτατη τιμή των καυσίμων μπορεί να καθορίζεται με βάση συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο που αναφέρεται στη γνωμοδότησή της ΡΑΕ».

Η Ερώτηση:

Ανάστατη η Κ.Ο. της ΝΔ

Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη Δευτέρα ο Κ. Σκρέκας έγινε δέκτης παραπόνων από σειρά «γαλάζιων» βουλευτών στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Ως επί το πλείστον, οι βουλευτές της πλειοψηφίας που έβαλαν κατά του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέρχονται από αγροτικές περιφέρειες. Πρόκειται για τους Γιώργο Βλάχο, Χρήστο Μπουκώρο, Γιάννη Αντωνιάδη, αλλά και τον Χρήστο Κέλλα, ο οποίος αποκάλεσε τον υπουργό «ακριβοθώρητο». Εντύπωση προκάλεσε ότι ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός απαλείφθηκε από τα πρακτικά της συνεδρίασης για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία.

Διαβάστε επίσης: Εξάψαλμος «γαλάζιων» βουλευτών στον «ακριβοθώρητο» Σκρέκα για το κόστος του ρεύματος

Ετικέτες

Documento Newsletter