ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση στη βουλή για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στη Βοιωτία

ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση στη βουλή για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στη Βοιωτία

Με θέμα «Να καλυφθούν άμεσα τα κενά εκπαιδευτικών και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στις υποδομές των σχολείων της Βοιωτίας», 12 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Κεραμέως, και τον Υπουργό Υγείας, κο Χρυσοχοΐδη, ζητούν απαντήσεις για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Βοιωτία.

Συγκεκριμένα, καταγράφονται περισσότερα από 35 κενά εκπαιδευτικών, πολλά από τα οποία στον ευαίσθητο τομέα της Παράλληλης Στήριξης, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να εντοπίζονται στην Πύλη Θηβών, την Αράχωβα, τον Ορχομενό, την Δομβραίνα, το Καπαρέλλι κ.α.

Σημαντικά κενά καταγράφονται επίσης στις θέσεις σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, και σχολικών φυλάκων. Επιπλέον, σοβαρά προβλήματα υπάρχουν στις κτηριακές υποδομές των σχολικών μονάδων, με ελλείψεις αιθουσών, κυρίως σε ΕΠΑΛ και ΕΕΕΕΚ, αλλά και με εκκρεμότητες στον προσεισμικό έλεγχο και την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων…

Τέλος, κρίσιμα προβλήματα αφορούν στην Τεχνική και την Ειδική εκπαίδευση, με καθυστέρηση στην έναρξη του Προγράμματος «Για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», αλλά και με την συνεχιζόμενη έλλειψη Ειδικού Γυμνασίου και Λυκείου.

Ειδικότερα, στην ερώτησή τους αναφέρουν τα εξής:

Δύο μήνες περίπου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και για ακόμα μία φορά η Κυβέρνηση αποδεικνύει την αδιαφορία της γενικά προς τους μαθητές, και ειδικά προς τους μαθητές με ιατρικά και μαθησιακά προβλήματα. Οι ελλείψεις που καταγράφονται στις εκπαιδευτικές δομές όλης της χώρας και ιδιαίτερα στη Βοιωτία, είναι πολλές και αφορούν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. 

Στη Βοιωτία καταγράφονται περισσότερα από 35 κενά, ενώ το πρόγραμμα “Για Μια Νέα Αρχή” στα ΕΠΑΛ δεν έχει ακόμη αρχίσει. Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί, ιδίως τα τελευταία χρόνια, ότι δίνεται σωρεία υπερωριών στους εκπαιδευτικούς προκειμένου να μην γίνονται ορατές οι συνέπειες των κενών. 

Μάλιστα, ο ευαίσθητος τομέας της Παράλληλης Στήριξης φαίνεται να εμφανίζει ακόμη σημαντικότερα κενά, τα οποία προβλέπεται να παραμείνουν ανοιχτά, καθώς με εγκύκλιο του Υπουργείου θα τοποθετηθούν όσο το δυνατόν λιγότεροι εκπαιδευτικοί. Έτσι, ενώ μέχρι πέρυσι αντιστοιχούσε ένας εκπαιδευτικός για κάθε ένα μαθητή με ειδικές ανάγκες, από φέτος είναι ένας προς τρεις μαθητές.

Παράλληλα, εντοπίζεται και μία σειρά από άλλα θέματα, τα οποία επίσης δημιουργούν δυσλειτουργίες στα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε σχολικούς νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία της Βοιωτίας και στα ΕΠΑΛ. Επίσης, δεν έχει τοποθετηθεί επαρκής αριθμός ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, με αποτέλεσμα να ατονεί σταδιακά ένας θεσμός που είχε ξεκινήσει να εφαρμόζεται στα σχολεία επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι τα σχολεία χρειάζονται Γραμματειακή Υποστήριξη, λόγω της αυξημένης γραφειοκρατίας και σχολικούς φύλακες, λόγω των επανειλημμένων κρουσμάτων βίας.

Συγκεκριμένα, οι περιοχές στις οποίες εντοπίζονται τα περισσότερα κενά είναι αυτές της Πύλης Θηβών, της Αράχωβας και του Ορχομενού. Μάλιστα, πολλά παιδιά της Αράχωβας επιλέγουν το Μουσικό Σχολείο της Άμφισσας που είναι πιο πλήρες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού τα σχολεία της Αράχωβας έχουν ανάγκη αναβάθμισης. Επιπλέον, τα σχολεία στη Δομβραίνα και στο Καπαρέλλι έχουν αποδυναμωθεί γιατί οι κάτοικοι προτιμούν να στέλνουν τα παιδιά τους στη Θήβα, όπου υπάρχουν καλύτερες υποδομές.

Συνεχίζοντας την απαρίθμηση των προβλημάτων, διαπιστώνουμε πολύ συχνά περιπτώσεις έλλειψης καλής συνεννόησης και συνεργασίας των Δημάρχων με τους υπεύθυνους για την έγκαιρη απόφαση κλεισίματος των σχολείων όταν υπάρχουν ακραία καιρικά φαινόμενα.

Μία πολύ σοβαρή επίσης ενότητα προβλημάτων είναι αυτή που αφορά τις κτηριακές υποδομές των σχολείων. Υπάρχουν ανοιχτά θέματα σχετικά με τον προσεισμικό έλεγχο στα κτηριακά συγκροτήματα, καθώς και με νομιμοποιήσεις σε τυχόν αυθαιρεσίες, αλλά και με την ενεργειακή αναβάθμισή τους μέσω του Προγράμματος «Εξοικονομώ», τα οποία δεν έχουν λυθεί. Επίσης πολλά σχολεία δεν έχουν πυρόσβεση, προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ και χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων. Ειδικότερα, σχολεία στα οποία καταγράφονται σοβαρά κτιριακά προβλήματα είναι τα ΕΠΑΛ Οινόης-Σχηματαρίου που στεγάζονται σε κοντέινερ, το ΕΕΕΕΚ Θήβας που βρίσκεται στο χωριό Λουτούφι και θεωρείται ότι στεγάζεται σε ακατάλληλο κτίριο, το Μουσικό Σχολείο Λιβαδειάς που δεν έχει επαρκείς αίθουσες, το ΕΕΕΕΚ Χαιρώνειας, αλλά και το ΕΠΑΛ Λιβαδειάς που έχουν έλλειμμα αιθουσών.

Σε ό,τι αφορά το μέτρο των Σχολών Μαθητείας, που στην ουσία είναι ένα είδος πρακτικής άσκησης για τις ειδικότητες που διδάσκονται στα ΕΠΑΛ, θα πρέπει να επεκταθεί σε όλες τις ειδικότητες και σε όλα τα σχολεία των ΕΠΑΛ κι όχι μόνο σε κάποια που είναι μέχρι τώρα.

Τέλος, όσον αφορά τους μαθητές με ιατρικά και μαθησιακά προβλήματα, υπάρχει μόνο Ειδικό Δημοτικό και όχι Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο, με αποτέλεσμα τα παιδιά να αναγκάζονται να κατευθύνονται στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ), εφόσον Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο (ΕΝΕΕΓΥΛ) έχει μόνο η Ριτσώνα.

 

Ως εκ τούτου:

Επειδή, γονείς, ενώσεις και σύλλογοι σε όλη την Ελλάδα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις ελλείψεις σε καθηγητές όλων των ειδικοτήτων και σε νοσηλευτές στα σχολεία, που θα έχει σαν αποτέλεσμα να εκτίθενται οι μαθητές σε κινδύνους πολύ σοβαρούς για την υγεία τους. 

Επειδή τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη αποτελούν σημαντικό πρόβλημα, γιατί μπορεί η Παράλληλη Στήριξη να αφορά συχνά μόνο ένα παιδί, στην πραγματικότητα όμως αγγίζει όλο το τμήμα στο οποίο φοιτά ο συγκεκριμένος μαθητής.

Επειδή πρέπει να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Επειδή είναι δικαίωμα κάθε παιδιού και υποχρέωση της Πολιτείας να του παρέχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση με άνεση και ασφάλεια.

Επειδή δεν έχει ανοίξει ακόμη το θέμα της συγχώνευση σχολείων, αλλά δεν αποκλείεται στο μέλλον να προκύψουν σχετικά ζητήματα. 

Επειδή η κάλυψη όλων των πάγιων κενών με μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς είναι η μόνη απάντηση τόσο στο ζήτημα των κενών όσο και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων.

 

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Θα προχωρήσουν άμεσα στην κάλυψη των κενών των καθηγητών και των σχολικών νοσηλευτών, ούτως ώστε να μην χάνονται ώρες διδασκαλίας, αλλά και να μην κινδυνεύουν οι μαθητές που έχουν ανάγκη νοσηλευτικής υποστήριξης στα σχολεία;
  • Θα προχωρήσουν άμεσα στον μόνιμο και σε επαρκή αριθμό διορισμό εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, ώστε να καλυφθούν όλες οι αιτήσεις γονέων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες;
  • Προτίθενται να εξετάσουν ένα προς ένα τα χρόνια ζητήματα που  επισημαίνουμε για την ΠΕ Βοιωτίας;
  • Υπάρχει σχέδιο στο μέλλον για συγχωνεύσεις σχολείων σε περιοχές της Βοιωτίας, αλλά και της χώρας γενικότερα;
  • Υπάρχει χρονοδιάγραμμα κάλυψης των πάγιων κενών με μόνιμους/ες εκπαιδευτικούς;                                              

 

Οι Ερωτώντες και Ερωτώσες Βουλευτές

Πούλου Γιώτα 

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

Ακρίτα Έλενα

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Ζαμπάρας Μίλτος

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χάρης 

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Σαρακιώτης Γιάννης

Χρηστίδου Ραλλία

Διαβάστε επίσης: Έκθεση κόλαφος από τον Συνήγορο του Πολίτη: Παιδιά με αναπηρίες αποκλείονται από ιδιωτικά σχολεία

 

Documento Newsletter