Το να καταφέρεται η Ιερά Σύνοδος και ιερείς εναντίον ενός επιστήμονα για μία χιουμοριστική του ανάρτηση για τον εμβολιασμό, αποτελεί ανοιχτή πρόκληση δεδομένης της στάσης που έχει τηρήσει η Εκκλησία απέναντι στους αντιεμβολιαστές στις τάξεις της. Κρίνεται ωστόσο η Εκκλησία για την ανακοίνωσή της αυτή. Ομοίως και με τις σοβαροφανείς αντιδράσεις αρθρογράφων και μέσων ενημέρωσης που βρίθουν υποκρισίας. Όταν όμως της επίθεσης ηγούνται ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και η υπουργός Παιδείας, τα πράγματα είναι σοβαρά, και αποκαλύπτεται πως για ένα μεγάλο μέρος των κυβερνητικών στελεχών, εκείνο που προέχει είναι το εκλογικό τους ακροατήριο.
Ο Ηλίας Μόσιαλος είναι ο άνθρωπος που χάρη στην ενεργή του δραστηριότητα στα κοινωνικά δίκτυα στο πρώτο μέρος της πανδημίας επελέγη από τον πρωθυπουργό για τη θέση του εκπροσώπου της Ελληνικής Κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα που αφορούν στον κορονοϊό. Μία επιλογή παραθεσμική, με κριτήριο την απήχηση στα κοινωνικά δίκτυα, τακτική στην οποία αρέσκεται να επιδίδεται η κυβέρνηση. Έκτοτε έχει πράγματι συμβάλει στην ενημέρωση των πολιτών επί της πανδημίας, με την παροχή αξιόπιστης και συνεπούς ενημέρωσης. Η ίδια η απήχησή του στα κοινωνικά δίκτυα ήταν η αιτία που βρέθηκε στο στόχαστρο της κοινωνικής κριτικής, ανεξαρτήτως εάν η χιουμοριστική του ανάρτηση χαρακτηρίζεται -εκ της θέσης του- και από μερική αφέλεια.
Ο λόγος, ωστόσο, για τον οποίο ο καθηγητής Πολιτικής και Διοίκησης της Υγείας στην Ιατρική Σχολή του Imperial College London έχει σήμερα βρεθεί στο στόχαστρο κυβερνητικών στελεχών δεν έχει καμία σχέση με τα παραπάνω, και η στοχοποίηση του, εκτός από όνειδος για τους ανά την επικράτεια φιλελεύθερους, συντελεί έναν επιπλέον κίνδυνο για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Ήδη από την περασμένη Πέμπτη, όταν μετά την επίμαχη ανάρτησή του βρέθηκε στο στόχαστρο της Ιεράς Συνόδου, που για πρώτη φορά στα χρονικά εξέδωσε ολόκληρη ανακοίνωση για την ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα ενός πολίτη, η σιωπή της κυβέρνησης ήταν εκκωφαντική. Με εξαίρεση μερικούς φιλοκυβερνητικούς λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα, κανένας δεν υπερασπίστηκε τον στενό συνεργάτη του πρωθυπουργού, γεγονός που δύσκολα περνάει απαρατήρητο.
Πρώτος το… παρατήρησε ο διαγραφείς Μπογδάνος, που χάραξε τον δρόμο ανάβοντας την πυρά που θα κάψει τον καθηγητή, με τους γαλάζιους βουλευτές Κώστα Κυρανάκη και Γιάννη Καλλιάνο να τον ακολουθούν. «Αυτή είναι πια η Νέα Δημοκρατία» αναφώνησε ο πρώτος, «λιγότεροι από όσους ψήφισαν Παπανδρέου στο ΚΙΝΑΛ όσοι δεν πιστεύουν στον covid “λόγω θρησκείας”» ο δεύτερος, «ντροπή και όνειδος να στηλιτεύετε την Ορθοδοξία. Τι πρεσβεύετε;» αναρωτήθηκε ο τρίτος. Και πάλι, ωστόσο, θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί πως οι δηλώσεις απλών κυβερνητικών βουλευτών κινούνται μέσα στο συνταγματικό τους δικαίωμα να εκφέρουν άποψη για τα δημόσια πράγματα, ακόμα και εάν τζογάρουν στα θολά νερά του ακροδεξιού ακροατηρίου, που ήταν και εκείνο που πρώτο εξανέστη με την ανάρτηση του καθηγητή. Η δημόσια παρέμβαση της υπουργού Παιδείας όμως την Κυριακή δεν αφήνει πλέον περιθώρια για παρανοήσεις.
«Είναι μία εικόνα που προσβάλλει τους Χριστιανούς τις άγιες τούτες ημέρες» δήλωσε η Νίκη Κεραμέως, συμπληρώνοντας πως «πρόκειται για ένα λυπηρό περιστατικό». Σαν να μην φτάνει αυτό, ήρθε τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης, και αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, για να συμπληρώσει το παζλ της στοχοποίησης του επιστήμονα, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τα πολιτικά κίνητρα της επίθεσης.
«Εάν με ρωτάτε αν ερχόμενος ο κ. Μόσιαλος σε ευθεία σύγκρουση με όλους τους Χριστιανούς της Ελλάδας προσβάλλοντας κάτι τόσο θεμελιώδες για τον πιστό… Εάν αυτό τον καθιστά κατάλληλο για να τους πείσει να εμβολιαστούν… Σίγουρα τον καθιστά ακατάλληλο είναι η απάντηση. Διότι επαναλαμβάνω δεν μπορείς να πείσεις κανένας υβρίζοντας» θα δηλώσει ο Άδωνις Γεωργιάδης, που στη ρύμη του λόγου του ομολόγησε αυτό που εμμέσως ανέφερε και ο Κ. Κυρανάκης.
«Δεν υποτιμώ τον κ. Μόσιαλο, έχει προσφέρει στην πανδημία, είναι σοβαρός άνθρωπος. Πολιτικοί αντίπαλοι ήμασταν αλλά τον σέβομαι» συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων ο υπουργός, εννοώντας το γεγονός πως ο Ηλ. Μόσιαλος προέρχεται από το περιβάλλον της κυβέρνησης Παπανδρέου, πριν την πτώση της και την έλευση της κυβέρνησης Παπαδήμου.
Στο διά ταύτα, βλέπουμε μπροστά μας να εκτυλίσσεται μία κατά μέτωπο επίθεση στον έτερο «στενό επιστημονικό συνεργάτη» του πρωθυπουργού επί της πανδημίας, μετά από αυτή που υπέστη ο Σωτήρης Τσιόδρας για να προστατευτεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ωστόσο, σε αυτή τη δεύτερη επίθεση, η θυσία δεν γίνεται για τα μάτια του πρωθυπουργού, αλλά για εκείνα του πιο ακραίου ακροατηρίου των υπουργών του, αλλά και του ίδιου. Είναι γνωστό πως το πρόσωπο του Ηλ. Μόσιαλου δεν είναι άγνωστο στους ακραίους αυτούς κύκλους, που σε μεγάλο μέρος τους παραμένουν ανεμβολίαστοι. Τουναντίον, είναι ένα πρόσωπο που σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας έχει στοχοποιηθεί από εκκλησιαστικούς και άλλους κύκλους όσο λίγοι για τις παρεμβάσεις του κατά αντιεμβολιαστών.
Η χιουμοριστική ανάρτηση του εκπροσώπου της Ελληνικής Κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα που αφορούν στον κορονοϊό αποτέλεσε, όπως κάθε παρέμβαση «θεσμικού» παράγοντα, αντικείμενο τοποθέτησης για πλήθος πολιτών με βάση την προσωπική τους αισθητική. Οι συζητήσεις περί ελευθερίας της έκφρασης, των ορίων της σάτιρας, της ανοχής στη διαφορετικότητα και του σεβασμού στην πίστη είναι πάντα καλοδεχούμενες, καθώς αποτελούν σοβαρότατα και διαχρονικά ζητήματα. Ωστόσο, η εργαλειοποίηση του ζητήματος Μόσιαλου που συντελείται από τους ταγούς του «ορθόδοξου τόξου» της κυβέρνησης έχει ως αποτέλεσμα την στοχοποίηση ενός ακόμα υψηλά ιστάμενου επιστημονικού συμβούλου, την ώρα που το Μέγαρο Μαξίμου σιωπά επιδεικτικά και αφήνει τον επιστήμονα βορά στη δολοφονία χαρακτήρα που υφίσταται.
«Σίγουρα τον καθιστά ακατάλληλο». Το γεγονός πως σήμερα τους προσφέρεται το… κεφάλι του με πρόφαση την επίμαχη ανεπιτυχή ανάρτηση του δεν αναιρεί το γεγονός πως τελικά, τα πιο αντιδραστικά τμήματα της κυβέρνησης υποκύπτουν και πάλι στις ορέξεις του ανορθολογισμού. Έχει η κυβέρνηση την πολυτέλεια να «καίει» επιστήμονες για εκλογικούς και άλλους μη επιστημονικούς λόγους, την ώρα μάλιστα που πριν κοπάσει το τέταρτο κύμα ετοιμάζεται να μας χτυπήσει το πέμπτο;