Volvo S90 T6 & D5 – AWD Geartronic: Αντισυμβατικός κομφορμιστής

Volvo S90 T6 & D5 – AWD Geartronic: Αντισυμβατικός κομφορμιστής

To S90 είναι η ναυαρχίδα της Volvo και καλείται να αντιμετωπίσει τα πολυτελή σεντάν της μεγάλης κατηγορίας (Audi A6, BMW 5, Mercedes E-Class).

Διανύουμε την εποχή της νέας εταιρικής ταυτότητας της Volvo και δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός να το καταλάβεις. Εχουν περάσει έξι χρόνια από την αποχώρηση της Volvo και την έλευση των 1,7 δισ. ευρώ της Geely και ήδη στους δρόμους βλέπουμε την ολική επαναφορά της γκάμας της εταιρείας η οποία κόστισε άλλα 10,5 δισ. Το πρώτο που μπορεί κανείς να πει είναι ότι η Volvo παρέμεινε σουηδική –και ας έχει ιδιοκτήτες Κινέζους– κάτι που το επιβεβαιώνουν σχεδόν όλα τα μοντέλα της. Στην περίπτωσή μας έχουμε το τρανταχτό παράδειγμα του S90 που είναι και το «μεγάλο» Volvo που σχεδιάστηκε από το μηδέν μετά την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, που μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη, αλλά και το ίδιο του το δάπεδο με το XC90, το μεγάλο, επταθέσιο SUV της εταιρείας που κυκλοφόρησε πριν από περίπου δύο χρόνια. Τη συνολική αίσθηση που αφήνει αυτό το αυτοκίνητο το οποίο οδηγήσαμε σε δύο εκδόσεις, τη βενζινοκίνητη T6 AWD Geartronic (με τους 320 ίππους στις 5.700 στρ./λεπτό) και την πετρελαιοκίνητη D5 AWD Geartronic (235 ίπποι στις 4.000 στρ./λεπτό), μπορούμε να σας τη μεταφέρουμε ευθύς εξαρχής: είναι κάτι διαφορετικό από τα καθιερωμένα και τηρουμένων των αναλογιών είναι αυτή που απέπνεαν ανέκαθεν τα Volvo. Ξεκινάμε από τα… πουφ τα αναπαυτικά και ντυμένα με μαλακό δέρμα καλής ποιότητας καθίσματα, που αποτελούν μέρος ενός «πραγματικού» και ιδιαίτερα ευρύχωρου σαλονιού στο οποίο μπορούν να καθίσουν χωρίς να στριμωχτούν ακόμη και μπασκετμπολίστες. Ολα τα υλικά είναι καλής ποιότητας, ενώ τόσο ο πίνακας οργάνων (που είναι στην πραγματικότητα μια οθόνη με επιλογή προβολής διαφόρων ενδείξεων) όσο και η τεράστια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που λειτουργεί με τη λογική τάμπλετ και επιτρέπει πληθώρα ρυθμίσεων παραπέμπουν στην υψηλή τεχνολογία που είναι ενσωματωμένη στο Volvo. Ο κατάλογος είναι πολύ μακρύς για να παρατεθεί στον χώρο που έχουμε στη διάθεσή μας, ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι εξαιρετικό βοήθημα είναι το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το οποίο μπορεί να αποτρέψει μια ακούσια αλλαγή πορείας παρεμβαίνοντας στο τιμόνι. Οπως επίσης πρέπει να επισημάνουμε ότι τα πακέτα εξοπλισμού που αντιστοιχούν στις διάφορες εκδόσεις του S90 καθορίζουν ένα υψηλό λόγο value for money. Εν ολίγοις, παίρνεις περισσότερα, με τα χρήματά σου – και αυτό είναι κάτι που γνωρίζαμε και παλιότερα για τα Volvo. Η τετρακίνηση, που στην περίπτωσή μας πήγαινε πακέτο με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, είναι ακόμη ένα στοιχείο που κάνει το S90 να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό προσφέροντάς του και κάποιους πόντους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το S90 ακολουθεί την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός πρακτικά χωρίς να υποστρέφει, ίσως λίγο πιο «χαλαρά» απ’ ό,τι θα ήθελε κάποιος με σπορ αναζητήσεις, αλλά σε κάθε περίπτωση με υψηλότατη ασφάλεια. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα ρύθμισης λειτουργίας κινητήρα – συστήματος διεύθυνσης με τον ειδικό διακόπτη. Σε κάθε περίπτωση έχουμε έναν πολυτελή δρομέα μεγάλων αποστάσεων που κινείται απροβλημάτιστα σε πολύ ψηλές ταχύτητες και επιταχύνει ταχύτατα: είναι εκπληκτικός ο τρόπος που βλέπεις τον δείκτη του ταχύμετρου να ανεβαίνει όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι στην εθνική οδό – και αυτό αφορά πρωτίστως το Τ6, αλλά και το D5. Η διευκρίνιση στο σημείο αυτό απαραίτητη: το Τ6 είναι σίγουρα όχι μόνο πιο γρήγορο, αλλά και πιο πολιτισμένο, καθώς παρά την καλή ηχομόνωση ο ντίζελ ακούγεται ελαφρά, πολύ ελαφρά, αλλά τόσο όσο χρειάζεται για να κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό. Από την άλλη μεριά όμως, το D5 καταναλώνει πολύ λιγότερο καύσιμο, οπότε ο νοών νοείτω.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Μοντέλο: T6 AWD / D5 AWD

Κινητήρας: 1.969 / 1.969 cm 3

Ισχύς (PS@rpm): 320@5700 / 235@4000

0-100 km/h: 5,9΄΄ / 7,0΄΄

Ταχύτητα: 250 / 230 km/h

Κατανάλωση*: 7,2 / 4,8 lit/100 km

Εκπομπές CO 2: 169 / 133 g/km

M x Π x Y: 4.963 x 1.890 x 1.443 mm

Πορτμπαγκάζ: 500 λίτρα

Τιμή:** 61.520 / 59.780 €

*Τυποποιημένη, μεικτός κύκλος δοκιμών

**Τιμή της έκδοσης Momentum

Υπέρ

Σχεδίαση, χώροι, ποιότητα, πλούσιος εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, άμεση απόκριση κινητήρα, επιδόσεις

Κατά

Κατανάλωση (Τ6), ήχος κινητήρα (D5, με τα αυστηρά μέτρα της κατηγορίας)

Ετικέτες

Documento Newsletter