Βιβλίο: Τρία μυστήρια ζητούν λύση

Τρεις προτάσεις για αστυνομικά μυθιστορήματα που μόλις κυκλοφόρησαν.

Ο Εϊ Τζέι Φιν είναι από τις περιπτώσεις συγγραφέων που με το πρώτο τους βιβλίο κάνουν τεράστια διεθνή επιτυχία. Τον γνωρίσαμε πριν από έξι χρόνια με τη «Γυναίκα στο παράθυρο» ένα μυθιστόρημα σαπένς με σαφείς επιρροές από τον «Σιωπηλό μάρτυρα» του Άλφρεντ Χίτσκοκ, το οποίο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο σε μια εξίσου εμπορικά επιτυχημένη ταινία. Ο Έι Τζέι Φιν (το πραγματικό του όνομα είναι Ντάνιελ Μάλορι) επανέρχεται με το νέο του βιβλίο, το «Τέλος ιστορίας» (εκδ. Ψυχογιός, μτφρ. Χρήστος Καψάλης) το οποίο λαμβάνει χώρα στο Σαν Φρανσίσκο. Εκεί, σε μια εντυπωσιακή έπαυλη ζει ο Σεμπάστιαν Τραπ, ένας μοναχικός συγγραφέας crime fiction με τη δεύτερη σύζυγό του και την κόρη του. Ο Τραπ στέλνει επιστολή σε μια αναγνώστριά του και μελετήτρια του είδους, με την οποία αλληλογραφούν επί σειρά ετών. Μέσω της επιστολής τής ζητάει να μείνει ένα διάστημα στο σπίτι του και να γράψει τη βιογραφία του, καθώς όπως υποστηρίζει σε τρεις μήνες θα είναι νεκρός. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη.

Ο Άρνε Νταλ (πρόκειται για τον Σουηδό κριτικό λογοτεχνίας Γιαν Άρναλντ) είναι από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του nordic noir. Έγινε διάσημος χάρη στη σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων με πρωταγωνιστές τα μέλη της ομάδας Άλφα και την τετραλογία με την ομάδα Opcop, ενώ τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 32 γλώσσες. Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε το νέο του μυθιστόρημα «Στο κέντρο του κύκλου» (εκδ. Μεταίχμιο, μτφρ. Γρηγόρης Κονδύλης), το πρώτο μέρος της σειράς «ΝΟΒΑ». Η ιστορία ξεκινά με τον Αλφ Χουέρνστρεμ, διευθυντή μιας μεγάλης εταιρίας χάλυβα, τη στιγμή που οδηγώντας το γρήγορο υπερπολυτελές αυτοκίνητό του προσπαθεί να προσπεράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

«Όταν ο Χουέρνστρεμ προσπέρνα το υποτιθέμενο αυτοκίνητο, σηκώνει το μεσιανό δάχτυλο κάπως αργά. Έχει ήδη περάσει τον οδηγό, που μάλλον δεν θα το δει, αλλά ετούτος το σηκώνει έτσι κι αλλιώς. Έχει επιλέξει τη μάχη του. Ακριβώς τη στιγμή που πατά το γκάζι και επιταχύνει νιώθει ότι το αυτοκίνητο αντιδρά περίεργα. Τα κιάλια πιάνουν τα αυτοκίνητα ακριβώς τη στιγμή της προσπέρασης. Φαίνονται ψηλά και υπό γωνία. Αλλά εκείνο που είναι όντως ορατό είναι ο τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο στην αριστερή λωρίδα, αμέσως μετά την προσπέραση, χάνει τον έλεγχο, κόβει προς λάθος μεριά όταν φτάνει στη στροφή, παίρνει φωτιά πριν ακόμη στρίψει ξανά προς τη δεξιά λωρίδα, εκσφενδονίζεται προς το κατακίτρινο χωράφι ελαιοκράμβης και το οργώνει σαν βολίδα διάπυρη. Το τελευταίο πράγμα που φαίνεται πίσω από το παρμπρίζ είναι ένα σηκωμένο μεσιανό δάχτυλο που καίγεται σαν πυρσός. Τα κιάλια χαμηλώνουν, το ίδιο και το χειριστήριο. Το σύμπαν γρικά το βαθύ ξεφύσημα μιας ανάσας. Έχει αρχίσει». Η επιθεωρήτρια Εύα Νίμαν αναλαμβάνει να διαλευκάνει τη δολοφονία που αρχικά θεωρείται ατύχημα. Στο πλευρό της έχει την ειδική ομάδα ΝΟΒΑ.

Γνωρίσαμε τον Σαντιάγο Γκαμπόα με το μυθιστόρημα «Το να χάνεις είναι ζήτημα μεθόδου» (εκδόσεις Opera, μτφρ. Κρίτων Ηλιόπουλος) και τον αγαπήσαμε μέσα από τις «Νυχτερινές ικεσίες» (εκδόσεις Πόλις, μτφρ. Βασιλική Κνήτου) και το «Η νύχτα θα είναι μεγάλη» (εκδ. Διόπτρα, μτφρ. Δήμητρα Σταυρίδου) . Σε κάθε βιβλίο του ρίχνει φως από διαφορετική πλευρά στην ταραγμένη ιστορία της χώρας του, η οποία ακόμη παλεύει να κλείσει τα τραύματα του πρόσφατου μακροχρόνιου εμφυλίου. Στο νέο μυθιστόρημά του «Colombian psycho» (εκδόσεις Διόπτρα, μτφρ. Δήμητρα Σταυρίδου) που κυκλοφόρησε πρόσφατα στα ελληνικά όλα ξεκινούν με την ανακάλυψη ανθρώπινων οστών σε ένα πλούσιο προάστιο της Μπογκοτά. Ο εισαγγελέας ειδικών ερευνών Έντιλσον Χουτσινιαμούι με τη βοήθεια του αστυνόμου Λαϊσέκα προσπαθούν να ανακαλύψουν την ταυτότητα του θύματος. Η δημοσιογράφος Χουλιέτα Λεζάμα αποκαλύπτει μια σειρά εγκλημάτων που σχετίζονται με την υπόθεση. Η ομάδα οδηγείται στον Σαντιάγο Γκαμπόα (έχει ενδιαφέρον το παιχνίδι που κάνει ο συγγραφέας με τον εαυτό του) καθώς θεωρούν πως μπορεί να τους βοηθήσει να επιλύσουν την υπόθεση.

Ετικέτες