Το μέγεθος της διαπλοκής μεταξύ κυβέρνησης της ΝΔ και ανθρώπων που έχουν διατελέσει κορυφαία στελέχη στον ελληνικό σιδηρόδρομο επισημαίνει με ανάρτησή του ο Χριστόφορος Βερναρδάκης, με αφορμή και την σημερινή παραίτηση του Θανάση Ζηλιασκόπουλου από μέλος της επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο κ. Βερναρδάκης επισημαίνει δε ότι σε οποιοδήποτε (καπιταλιστικό) κράτος η ύπαρξη τριών επάλληλων περιπτώσεων “σύγκρουσης συμφερόντων” θα είχε επιφέρει τεράστιο νομικό, θεσμικό και πολιτικό σεισμό. Στη σημερινή Ελλάδα, οι φωνές που ακούγονται είναι “περιθωριακές”. Δείγμα του πόσο ο δημόσιος διάλογος και η θεσμική συγκρότηση της χώρας έχουν καταρρεύσει.
Η ανάρτηση Βερναρδάκη
Τρεις παρατηρήσεις για το επίπεδο λειτουργίας του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα.
– Σύγκρουση συμφερόντων Νο1: Ο (παραιτηθείς) Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής έχει μετακλητό νομικό σύμβουλο στο Γραφείο του τον νομικό σύμβουλο της Hellenic Train. Επόπτης και εποπτευόμενος ένα πράγμα.
– Σύγκρουση συμφερόντων Νο 2: Μέλος της τριμελούς (!!!) Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση του τραγικού συμβάντος στα Τέμπη είναι ο άνθρωπος που διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010-2015. Δηλαδή, ο άμεσα λειτουργικά εμπλεκόμενος στην εξέλιξη των σιδηροδρόμων της χώρας καλείται να “εποπτεύσει” τις αιτίες του συμβάντος, τις οποίες μάλιστα η ίδια η επικοινωνιακή γραμμή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη αναφέρει ως “διαχρονικές” (!!). Επόπτης και εποπτευόμενος ένα πράγμα, Νο2.
– Σύγκρουση Συμφερόντων Νο 3: Ο ορισθείς Υπουργός Υποδομών μετά την παραίτηση Καραμανλή έχει στενή συγγενική σχέση με τον μεγαλομέτοχο – ιδιοκτήτη τεχνικής εταιρείας με μεγάλα έργα υποδομής στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Επόπτης – εποπτευόμενος πάλι ένα πράγμα, Νο 3.
Σε οποιοδήποτε (καπιταλιστικό) κράτος η ύπαρξη τριών επάλληλων περιπτώσεων “σύγκρουσης συμφερόντων” θα είχε επιφέρει τεράστιο νομικό, θεσμικό και πολιτικό σεισμό. Στη σημερινή Ελλάδα, οι φωνές που ακούγονται είναι “περιθωριακές”. Δείγμα του πόσο ο δημόσιος διάλογος και η θεσμική συγκρότηση της χώρας έχουν καταρρεύσει.
Και το “κερασάκι”. Στις 12 Ιανουαρίου 2023 η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ψηφίζει διάταξη νόμου με την οποία συγκροτείται ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Δύο μήνες μετά, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη αντί να σεβαστεί τη ΔΙΚΗ ΤΗΣ νομοθέτηση, συγκροτεί μια ad hoc τριμελή επιτροπή για να κάνει το έργο μιας επίσημης κρατικής οντότητας.
Γιατί; Μήπως γιατί εκεί την οδηγεί η σύγκρουση συμφερόντων που διαχειρίζεται;