Τρεις περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων στην κυβέρνηση με φόντο το έγκλημα στα Τέμπη

Τρεις περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων στην κυβέρνηση με φόντο το έγκλημα στα Τέμπη

Το μέγεθος της διαπλοκής μεταξύ κυβέρνησης της ΝΔ και ανθρώπων που έχουν διατελέσει κορυφαία στελέχη στον ελληνικό σιδηρόδρομο επισημαίνει με ανάρτησή του ο Χριστόφορος Βερναρδάκης, με αφορμή και την σημερινή παραίτηση του Θανάση Ζηλιασκόπουλου από μέλος της επιτροπής που θα διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.

Ο κ. Βερναρδάκης επισημαίνει δε ότι σε οποιοδήποτε (καπιταλιστικό) κράτος η ύπαρξη τριών επάλληλων περιπτώσεων “σύγκρουσης συμφερόντων” θα είχε επιφέρει τεράστιο νομικό, θεσμικό και πολιτικό σεισμό. Στη σημερινή Ελλάδα, οι φωνές που ακούγονται είναι “περιθωριακές”. Δείγμα του πόσο ο δημόσιος διάλογος και η θεσμική συγκρότηση της χώρας έχουν καταρρεύσει.

Η ανάρτηση Βερναρδάκη

Τρεις παρατηρήσεις για το επίπεδο λειτουργίας του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα.

– Σύγκρουση συμφερόντων Νο1: Ο (παραιτηθείς) Υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής έχει μετακλητό νομικό σύμβουλο στο Γραφείο του τον νομικό σύμβουλο της Hellenic Train. Επόπτης και εποπτευόμενος ένα πράγμα.

– Σύγκρουση συμφερόντων Νο 2: Μέλος της τριμελούς (!!!) Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση του τραγικού συμβάντος στα Τέμπη είναι ο άνθρωπος που διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2010-2015. Δηλαδή, ο άμεσα λειτουργικά εμπλεκόμενος στην εξέλιξη των σιδηροδρόμων της χώρας καλείται να “εποπτεύσει” τις αιτίες του συμβάντος, τις οποίες μάλιστα η ίδια η επικοινωνιακή γραμμή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη αναφέρει ως “διαχρονικές” (!!). Επόπτης και εποπτευόμενος ένα πράγμα, Νο2.

– Σύγκρουση Συμφερόντων Νο 3: Ο ορισθείς Υπουργός Υποδομών μετά την παραίτηση Καραμανλή έχει στενή συγγενική σχέση με τον μεγαλομέτοχο – ιδιοκτήτη τεχνικής εταιρείας με μεγάλα έργα υποδομής στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Επόπτης – εποπτευόμενος πάλι ένα πράγμα, Νο 3.

Σε οποιοδήποτε (καπιταλιστικό) κράτος η ύπαρξη τριών επάλληλων περιπτώσεων “σύγκρουσης συμφερόντων” θα είχε επιφέρει τεράστιο νομικό, θεσμικό και πολιτικό σεισμό. Στη σημερινή Ελλάδα, οι φωνές που ακούγονται είναι “περιθωριακές”. Δείγμα του πόσο ο δημόσιος διάλογος και η θεσμική συγκρότηση της χώρας έχουν καταρρεύσει.

Και το “κερασάκι”. Στις 12 Ιανουαρίου 2023 η Κυβέρνηση Μητσοτάκη ψηφίζει διάταξη νόμου με την οποία συγκροτείται ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Δύο μήνες μετά, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη αντί να σεβαστεί τη ΔΙΚΗ ΤΗΣ νομοθέτηση, συγκροτεί μια ad hoc τριμελή επιτροπή για να κάνει το έργο μιας επίσημης κρατικής οντότητας.

Γιατί; Μήπως γιατί εκεί την οδηγεί η σύγκρουση συμφερόντων που διαχειρίζεται;

Documento Newsletter