Σφοδρή είναι η κριτική κατά του νομοσχεδίου-πρόκληση Μητσοτάκη για τις παρακολουθήσεις εξαπολύει ο καθηγητής Δημοσίου Δικαίου και Κοινωνικής Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου, Ξενοφών Κοντιάδης, επικεντρώνοντας σε τέσσερα σημεία τις ενστάσεις για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που μεταξύ άλλων προβλέπει πως η ενημέρωση θα γίνεται μετά από τρία χρόνια και με τη σύμφωνη γνώμη του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Μεταξύ άλλων ο κ. Κοντιάδης επισημαίνει ότι «η δυνατότητα ενημέρωσης του παρακολουθούμενου 3 χρόνια μετά την παρακολούθηση είναι ασυμβατή με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου», ενώ παράλληλα τονίζει πως «ορισμός της «εθνικής ασφάλειας» που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικός».
Συγκεκριμένα, ο Ξενοφών Κοντιάδης με ανάρτησή του στο Facebook επισημαίνει:
- Η δυνατότητα ενημέρωσης του παρακολουθούμενου 3 χρόνια μετά την παρακολούθηση είναι ασυμβατή με τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι η καταστροφή του υλικού θα γίνεται μόλις 6 μήνες μετά την παύση ισχύος της σχετικής εισαγγελικής διάταξης, καθιστώντας την ενημέρωση αλυσιτελή.
- Ο ορισμός της «εθνικής ασφάλειας» που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικός ως εξαιρετικά ευρύς, σε αντίθεση προς το άρθρο 19 παρ. 1 του Συντάγματος που επιτάσσει στενή ερμηνεία.
- Η Αρχή Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών δεν αποκτά τον συνταγματικά αρμόζοντα ρόλο στον έλεγχο της διαδικασίας άρσης του απορρήτου. Η ανεξάρτητη αρχή που συνέβαλε καθοριστικά στην αποκάλυψη του σκανδάλου των παρακολουθήσεων παραμένει υποβαθμισμένη, παρά τις σχετικές συνταγματικές ρυθμίσεις.
- Το καθεστώς του ειδικού εισαγγελέα της ΕΥΠ διατηρείται ως έχει: «Iδρυματοποιημένος» και πρακτικά ενσωματωμένος στον μηχανισμό της. Οι οργανωτικές αλλαγές στην ΕΥΠ είναι επουσιώδεις, εκτός από την πρόβλεψη ότι καταργείται η δυνατότητα απόρρητων συμβάσεων στο διαβόητο Κέντρο Τεχνολογικής Υποστήριξης, Ανάπτυξης και Καινοτομίας.
Διαβάστε επίσης:
Ξενοφών Κοντιάδης: Η παραίτηση Μητσοτάκη η συνταγματικά ορθότερη λύση