«Βαριά ήττα» Μητσοτάκη βλέπει το Σαμαρικό antinews στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ

«Βαριά ήττα» Μητσοτάκη βλέπει το Σαμαρικό antinews στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ

Τα πυρά του εξαπέλυσε το φιλοσαμαρικό antinews.gr στον Κυριάκο Μητσοτάκη, με το σημερινό του κεντρικό θέμα με αφορμή αυτή τη φορά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη, κάνοντας λόγο για «βαριά ήττα» ενώ την ίδια στιγμή χαρακτηρίζει την επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης επικίνδυνη.

Όπως τονίζει αποτελεί άμεσο πλήγμα στην Ελλάδα το γεγονός ότι αναγνωρίστηκε ότι πρέπει «να γίνονται σεβαστές οι ανησυχίες της Τουρκίας για την ασφάλειά της», την στιγμή που φαινομενικά η σύνοδος αφορούσε την άρση του τουρκικού βέτο στην ένταξη Σουηδίας και Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ.

«Ουδείς Έλληνας παράγων άρθρωσε την παραμικρή αντίθεση και πολύ περισσότερο επιχείρησε στη Σύνοδο Κορυφής και πριν να το μπλοκάρει» αναφέρει το φιλοσαμαρικό σαίτ και συνεχίζει σχολιάζοντας πως «αποδεικνύεται ότι η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης είναι εξίσου επικίνδυνη» καθώς «παρά τους ισχυρισμούς της περί απομονωμένου Ερντογάν, στη Σύνοδο αποδείχτηκε το αντίθετο». Μάλιστα χαρακτηρίζει επικίνδυνο λάθος το γεγονός ότι η κυβέρνηση καλλιεργεί την εντύπωση ότι η ασφάλεια της χώρας είναι εγγυημένη από τις μεγάλες δυνάμεις και ειδικά από τις ΗΠΑ.

Ολόκληρο το άρθρο του antinews.gr έχει ως εξής:

Βαριά ήττα για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα, αποτελούν οι πρωτοφανείς εξελίξεις στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη. Εκεί, υπό ΝΑΤΟϊκή σκηνοθεσία και την εποπτεία του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτεμπεργκ, ο οποίος διαχρονικά κάνει πλάτες στην Τουρκία, αναγνωρίστηκαν οι «ανησυχίες της Τουρκίας για την ασφάλειά της». Κάτι που έχει να κάνει άμεσα με τα ελληνο-τουρκικά, δεδομένου ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια η Τουρκία «ανησυχεί για την ασφάλειά της», επειδή, όπως συχνά αναφέρουν παράγοντες στην Άγκυρα, η Ελλάδα απειλεί (!) και προβοκάρει την Τουρκία.

Το τριμερές μνημόνιο που υπέγραψαν οι Τουρκία, Σουηδία και Φινλανδία, προκειμένου να «ανοίξει» ο δρόμος για την είσοδο των δύο σκανδιναβικών χωρών στο ΝΑΤΟ, ουσιαστικά αποτελεί «συνθηκολόγηση» των δύο χωρών και υποταγή τους στις επιθυμίες της Άγκυρας.

Πέραν αυτού, όμως, το χειρότερο είναι ότι αυτό το μνημόνιο υπεγράφη υπό τις πιέσεις της ίδιας της ηγεσίας του ΝΑΤΟ και υπό τον συντονισμό και εποπτεία του Γενς Στόλτεμπεργκ. Κάτι που σημαίνει ότι η Άγκυρα κατάφερε να εξασφαλίσει, όχι απλά μια τριμερή συμφωνία, αλλά ένα κείμενο, το οποίο στο εξής θα επικαλείται διαρκώς εντός του ΝΑΤΟ, προκειμένου να στριμώχνει όποιον την «ενοχλεί», όπως την Ελλάδα, αλλά και να ισχυροποιεί τη θέση της εντός του Οργανισμού.

Επικίνδυνο κείμενο

Πρόκειται για ένα απαράδεκτο κείμενο που βάλλει ευθέως κατά της Ελλάδας. Πόσο μάλλον, αφού με τις ευχές του ΝΑΤΟ, όπου ως γνωστόν το πάνω χέρι έχουν οι ΗΠΑ, δεσμεύονται οι δύο σκανδιναβικές χώρες, που είναι και κράτη-μέλη της ΕΕ, να ακολουθούν μια τέτοια πολιτική, η οποία θα σέβεται «τις ανάγκες ασφαλείας» της Τουρκίας.

Να σημειωθεί, όμως, ότι οι «ανάγκες ασφαλείας» της Τουρκίας, έτσι όπως η ίδια τις παρουσιάζει, και τώρα πλέον υϊοθετείται εμμέσως πλην σαφώς από τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, αφορούν τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς και την Κύπρο.

Το κείμενο αυτό είναι άκρως επικίνδυνο για την Ελλάδα. Ωστόσο, ουδείς Έλληνας παράγων άρθρωσε την παραμικρή αντίθεση και πολύ περισσότερο επιχείρησε στη Σύνοδο Κορυφής και πριν να το μπλοκάρει. Κάτι, βέβαια, αναμενόμενο από τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση προσέρχεται σε μια τόσο σοβαρή Σύνοδο, με το «σκεπτικό» που είχε εκφράσει πρόσφατα στη Βουλή ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, λέγοντας πως «αυτή η περίοδος δεν είναι κατάλληλη για να μιλάει κανείς κατά της Τουρκίας εντός του ΝΑΤΟ» (!).

Αποδεικνύεται ότι η επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης είναι εξίσου επικίνδυνη. Διότι, παρά τους ισχυρισμούς της περί απομονωμένου Ερντογάν, στη Σύνοδο αποδείχτηκε το αντίθετο. Πολύ περισσότερο, η κυβέρνηση καλλιεργεί την εντύπωση ότι η ασφάλεια της χώρας είναι εγγυημένη από τις μεγάλες δυνάμεις και ειδικά από τις ΗΠΑ. Και αυτό αποδεικνύεται τώρα ότι είναι ένα εξίσου επικίνδυνο λάθος.

Συνθηκολόγηση – υποταγή

Όλο το σκηνικό που στήθηκε στη Σύνοδο της Μαδρίτης είχε να κάνει με το χάιδεμα της Τουρκίας. Με το μόνιμο «σκεπτικό», βέβαια, της Δύσης ότι η Τουρκία πρέπει να μείνει στους κόλπους της Δύσης και όχι να πέσει στην αγκαλιά του Πούτιν.

Η Τουρκία είναι «πονοκέφαλος» που, όμως, θα τον ανεχθεί το ΝΑΤΟ

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία του ΝΑΤΟ ακολουθεί αυτή την πρακτική. Ακόμα και το 2020, οπότε ο τουρκικός πολεμικός στόλος που συνόδευε το ερευνητικό σκάφος, Oruc Reis, προέβαινε σε πρωτοφανείς προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδας, το ΝΑΤΟ κρατούσε ίσες αποστάσεις. Η, δε, EE συστηματικά απέφευγε να επιβάλλει κυρώσεις στην Τουρκία.

Τότε, το πρόσχημα ήταν ότι η Τουρκία ήταν το κύριο ανάχωμα για το Μεταναστευτικό, και βέβαια ότι ήταν ο δεύτερος στρατός στο ΝΑΤΟ. Κι όλα αυτά τη στιγμή που λίγο πριν η Άγκυρα προσπαθούσε να σπάσει τα σύνορα στον Έβρο, κατευθύνοντας σε αυτά στρατιές απελπισμένων ανθρώπων. Τώρα, το επιχείρημα για την στήριξη της Τουρκίας είναι ο … Πούτιν.

Η προσπάθεια κατευνασμού της Τουρκίας εκ μέρους της Δύσης γίνεται εμφανής και από τη συνάντηση του Μπαϊντεν με Ερντογάν, τον οποίο αρνείτο έως σήμερα να δει ο πρώτος. Η Τουρκία έκανε μια καλή «μπάζα» παζαρεύοντας λοιπόν. Πολύ πιθανώς, μάλιστα, να πάρει και τα F-16 block 70 που ζητάει από τις ΗΠΑ. Το τι έδωσε η Τουρκία, ωστόσο, μένει να φανεί.

Όπως και να’ χει, όμως, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, το ΝΑΤΟ, το οποίο υποτίθεται κόπτεται για τη «Δημοκρατία», να εξαναγκάζει δύο υποψήφια μέλη του, τη Σουηδία και τη Φινλανδία, να συνθηκολογήσουν έναντι της Τουρκίας, και να της δώσουν ό,τι ζητάει. Κι όλα αυτά τη στιγμή που υποτίθεται ότι η ένταξη των δύο χωρών αποτελούσε στρατηγικής σημασίας ζήτημα για τις ΗΠΑ, προκειμένου να στριμωχτεί ακόμα περισσότερο ο Πούτιν.

-Ουσιαστικά, με το τριμερές μνημόνιο, υπό την σκέπη του ΝΑΤΟ, εκτός του πλήγματος προς την Ελλάδα, καταφέρεται ένα ισχυρότατο κτύπημα στο Κουρδικό κίνημα. Έναν λαό πολλών εκατομμυρίων ανθρώπων που δεν έχει πατρίδα και μάχεται για αυτήν.

-Δίδεται η δυνατότητα στην Τουρκία να ορίζει την «αντιτρομοκρατική» ατζέντα. Δηλαδή, να ορίζει ποιος είναι «τρομοκράτης» και ποιος όχι. Κι αυτό τη στιγμή που η Άγκυρα έχει ανοικτές παρτίδες με τζιχαντιστές, αλλά την ίδια στιγμή χαρακτηρίζει «τρομοκράτες» τους Κούρδους που πολεμούν τους τζιχαντιστές.

Να σημειωθεί ότι η Τουρκία καταγγέλλει την Ελλάδα για υπόθαλψη «τρομοκρατών», περιλαμβάνοντας σε αυτούς τους χιλιάδες Τούρκους και Κούρδους αντικαθεστωτικούς που έχουν διαφύγει από την Τουρκία και έχουν καταφύγιο στην Ελλάδα.

Ακόμα περισσότερες κατηγορίες εκτόξευε η Άγκυρα κατά της Σουηδίας, η οποία διαθέτει μια πολύ ισχυρή κουρδική Διασπορά, η οποία μάλιστα ψήφισε υπέρ της σημερινής πρωθυπουργού της χώρας. Τώρα, ως είναι φυσικό, δημιουργείται και εσωτερικό πολιτικό πρόβλημα στη Σουηδία.

-Προσβάλλεται ανοικτά η εθνική ανεξαρτησία της Σουηδίας και της Φινλανδίας, αφού τους επιβάλλεται με το ΝΑΤΟϊκό έτσι θέλω να σταματήσουν το εμπάργκο όπλων τους προς την Τουρκία.

Από την πίσω πόρτα στην ΕΕ

Η Τουρκία, όμως, πήρε και ένα άλλο πολύ σημαντικό αντάλλαγμα. Το ΝΑΤΟ υποχρέωσε τις Σουηδία και Φινλανδία να στηρίξουν το αίτημα της Τουρκίας για ένταξή της στα αμυντικά προγράμματα της ΕΕ. Όπως το πρόγραμμα PESCO, καθώς και άλλα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογίας χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, σε λίγο οι Ευρωπαίοι θα φτάσουν στο σημείο να χρηματοδοτούν τα τουρκικά προγράμματα των τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών για να κάνουν υπερπτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος.

Να σημειωθεί ότι η Τουρκία «έφαγε πόρτα» πέρυσι τον Μάιο όταν έκανε αίτηση για ένταξή της στο πρόγραμμα PESCO. Πρόγραμμα που η ίδια θεωρεί εξαιρετικά μεγάλης σημασίας για το εαυτό της.

Ουσιαστικά, κατ’ αυτό τον τρόπο, επιδιώκει να μπει από την πίσω πόρτα στην ΕΕ, ειδικά στον τομέα της «Ευρω-Άμυνας» και στα χρυσοφόρα προγράμματα ανάπτυξης νέων στρατιωτικών τεχνολογιών, PESCO και EDIDP.

Η Τουρκία είναι «τρίτη χώρα», δηλαδή εκτός της ΕΕ. Μέχρι τώρα, «τρίτες χώρες» που έχουν ενταχθεί στην PESCO είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Νορβηγία. Με αυτό το σκεπτικό, ως μέλος του ΝΑΤΟ και αυτή, είχε υποβάλλει αίτημα για συμμετοχή της στο πρόγραμμα «Στρατιωτικής Κινητικότητας». Το αίτημα είχε υποβληθεί στην Ολλανδία, διότι αυτή ήταν αρμόδια χώρα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Τα προγράμματα της «Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας – Permanent Structured Cooperation (PESCO)» και το «Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Βιομηχανικής Ανάπτυξης στον τομέα της Άμυνας (EDIDP)», θεωρούνται ως προπομποί της «ευρω-Άμυνας», αν και όποτε αυτή οικοδομηθεί. Ένα από τα προγράμματα της PESCO, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «πρόγραμμα – ναυαρχίδα», είναι αυτό της «Στρατιωτικής Κινητικότητας».

Αν και τότε «έφαγε πόρτα» η Τουρκία, τώρα προσπαθεί να εισέλθει στην PESCO μέσω του τριμερούς μνημονίου με τις Σουηδία και Φινλανδία, και βέβαια με τις ευχές του Νορβηγού γ.γ. του ΝΑΤΟ, Γ.Στόλτεμπεργκ. Να σημειωθεί πως η ΝΑΤΟϊκή γραφειοκρατία είναι ευθέως υπέρ της Τουρκίας σε τέτοια ευρωπαϊκά προγράμματα.

Η Τουρκία, όμως, δεν πληροί ορισμένα βασικά κριτήρια για την ένταξή της στην PESCO. Κάτι στο οποίο πρέπει να επιμείνει η ελληνική πλευρά.

Να σημειωθεί ότι από τα βασικά κριτήρια για να μετάσχει κατ’ εξαίρεση μια «τρίτη χώρα», εκτός ΕΕ, στα ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα, είναι, σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της ΕΕ, στις 5 Νοεμβρίου 2020, μεταξύ άλλων: 1.Να αποδέχονται τις θεμελιώδεις αξίες της ΕΕ. 2.Η συμμετοχή τους να μην αντιβαίνει στα συμφέροντα ασφαλείας και στα αμυντικά συμφέροντα της ΕΕ και των κρατών – μελών της, συμπεριλαμβανομένης της προσήλωσης στις σχέσεις καλής γειτονίας.

Στην προκειμένη περίπτωση, η Τουρκία κάθε άλλο παρά προσηλωμένη στις αρχές της καλής γειτονίας είναι, ειδικά με την Ελλάδα.

ΝΑΤΟϊκά αδειάσματα της Ελλάδας

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία του ΝΑΤΟ αδειάζει την Ελλάδα προς όφελος της Τουρκίας. Δεκαετίες τώρα το ίδιο γίνεται. Άλλοτε λιγότερο, άλλοτε περισσότερο.

Ενδεικτικά:

-Tο 1995, ο γενικός γραμματέας του NATO, Bίλι Kλάες, τόνιζε ότι το αεροπορικό στρατηγείο της Λάρισας δεν θα έχει περιοχές ευθύνης, ενώ το χερσαίο θα έχει μόνον ευθύνη στα εδάφη της επικρατείας μας, όχι όμως στα χωρικά μας ύδατα ούτε στον εναέριο χώρο.

-Από τη δεκαετία του 1970 κυρίαρχοι κύκλοι της ηγεσίας του ΝΑΤΟ θεωρούσαν το καθεστώς στο Aιγαίο «απροσδιόριστο».

-Κατά τη ΝΑΤΟϊκή άσκηση, Dynamic Mix 2000, καθώς και σειρά άλλων, εξαιρέθηκαν η Λήμνος και όλα τα υπόλοιπα νησιά του Aνατολικού Aιγαίου, καθώς και η Θράκη.

-Ο άλλοτε γενικός γραμματέας του NATO, Tζότζεφ Λούντς, στις 20 Mαΐου 1980, με επιστολή του προς τους εθνικούς αντιπροσώπους στο Aτλαντικό Συμβούλιο, χαρακτήριζε σαφώς τη Λήμνο αμφισβητούμενη περιοχή. Στη συνέχεια, η Λήμνος συχνά δεν περιλαμβανόταν σε ασκήσεις του NATO. Ως απάντηση στην υποστήριξη αυτής της τουρκικής απαίτησης εκ μέρους του NATO, η Eλλάδα αρνείτο να μετάσχει σε ασκήσεις του Oργανισμού.

-Tο 1980, όταν υπογράφτηκε η ονομαζόμενη «συμφωνία Pότζερς», με την οποία η Eλλάδα επέστρεφε στο NATO, άρχισαν τα δύσκολα. Tότε, σταθερή θέση της κυβέρνησης Pάλλη ήταν η επιστροφή στο προ του 1974 status στην περιοχή. Δηλαδή, να αποδοθούν στην Eλλάδα τα ίδια όρια επιχειρησιακού ελέγχου στο Aιγαίο με αυτά που είχε στο παρελθόν. Oι NATOϊκοί και κυρίως οι HΠA, αντιπρότειναν: Πρώτα να δημιουργηθεί το στρατηγείο του NATO στη Λάρισα και κατόπιν να καθοριστούν οι περιοχές ευθύνης στο Aιγαίο. Tο NATO όμως, στη συνέχεια πρότεινε λύσεις που είτε διχοτομούσαν επιχειρησιακά το Aιγαίο, είτε άφηναν το καθεστώς διοίκησής του… απροσδιόριστο. Πολύ περισσότερο, εμμέσως πλην σαφώς, το NATO «έσπρωχνε» την Eλλάδα σε συνομιλίες με την Άκυρα για τα θέματα του Aιγαίου υπό την επιδιαιτησία του. Kάτι, που όπως όλα δείχνουν, βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα.

Το κείμενο του τριμερούς μνημονίου Σουηδίας, Φινλανδίας, Τουρκίας

Οι εκπρόσωποι της Τουρκίας της Φινλανδίας και της Σουηδίας υπό την αιγίδα του γενικού γραμματέα του ΝΑΤΟ συμφώνησαν τα εξής:

Το ΝΑΤΟ είναι μια συμμαχία που βασίζεται στις αρχές της συλλογικής άμυνας και του αδιαίρετου της ασφάλειας καθώς και στις κοινές αξίες. Η Τουρκία, η Φινλανδία και η Σουηδία επιβεβαιώνουν την προσήλωσή τους στις αρχές και τις αξίες που κατοχυρώνονται στη συνθήκη της Ουάσιγκτον.

Ένα από τα βασικά στοιχεία της συμμαχίας είναι η ακλόνητη αλληλεγγύη και συνεργασία στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας σε όλες τις μορφές και εκδηλώσεις της, η οποία αποτελεί άμεση απειλή για την εθνική ασφάλεια των συμμάχων καθώς και για τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια.

Η Φινλανδία και η Σουηδία, ως μελλοντικοί σύμμαχοι του ΝΑΤΟ, επεκτείνουν την πλήρη υποστήριξή τους στην Τουρκία έναντι των απειλών και της εθνικής της ασφάλειας. Για το σκοπό αυτό, η Φινλανδία και η Σουηδία δεν θα παράσχουν υποστήριξη στο YPG/PYD και στις οργανώσεις που περιγράφονται ως FETO στην Τουρκία. Η Τουρκία επεκτείνει επίσης την πλήρη υποστήριξή της στη Φινλανδία και τη Σουηδία κατά των απειλών για την εθνική τους ασφάλεια. Η Φινλανδία και η Σουηδία απορρίπτουν και καταδικάζουν με τον πιο έντονο τρόπο την τρομοκρατία σε όλες τις μορφές και εκδηλώσεις της. Η Φινλανδία και η Σουηδία καταδικάζουν απερίφραστα όλες τις τρομοκρατικές οργανώσεις που διαπράττουν επιθέσεις κατά της Τουρκίας και εκφράζουν τη βαθύτατη αλληλεγγύη τους προς την Τουρκία και τις οικογένειες των θυμάτων.

Η Φινλανδία και η Σουηδία επιβεβαίωσαν ότι το PKK είναι μια απαγορευμένη τρομοκρατική οργάνωση. Η Φινλανδία και η Σουηδία δεσμεύονται να αποτρέψουν τις δραστηριότητες του PKK και όλων των άλλων τρομοκρατικών οργανώσεων και των προεκτάσεών τους, καθώς και τις δραστηριότητες ατόμων σε συνδεδεμένες και εμπνευσμένες ομάδες ή δίκτυα που συνδέονται με αυτή την τρομοκρατική οργάνωση. Η Τουρκία, η Φινλανδία και η Σουηδία συμφώνησαν να εντείνουν τη συνεργασία τους για την πρόληψη των δραστηριοτήτων αυτής της τρομοκρατικής ομάδας. Η Φινλανδία και η Σουηδία απορρίπτουν τους στόχους αυτής της τρομοκρατικής οργάνωσης.

Περαιτέρω, η Φινλανδία αναφέρεται σε αρκετές πρόσφατες τροποποιήσεις του Ποινικού της Κώδικα με τις οποίες θεσπίστηκαν νέες πράξεις ως τιμωρητέα τρομοκρατικά εγκλήματα. Οι τελευταίες τροποποιήσεις τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2022, με τις οποίες διευρύνθηκε το πεδίο εφαρμογής της συμμετοχής στη δραστηριότητα της τρομοκρατικής ομάδας. Παράλληλα, η δημόσια υποκίνηση που σχετίζεται με τρομοκρατικά εγκλήματα ποινικοποιήθηκε ως ξεχωριστό αδίκημα. Η Σουηδία επιβεβαιώνει ότι ένας νέος αυστηρότερος νόμος περί τρομοκρατικών εγκλημάτων τίθεται σε ισχύ την 1η Ιουλίου και ότι η κυβέρνηση προετοιμάζει περαιτέρω ελαφρύνσεις της αντιτρομοκρατικής νομοθεσίας.

Η Τουρκία η Φινλανδία και η Σουηδία επιβεβαίωσαν ότι δεν υφίστανται πλέον εθνικά εμπάργκο όπλων ή εμπάργκο μεταξύ τους. Η Σουηδία αλλάζει το εθνικό ρυθμιστικό της πλαίσιο για τις εξαγωγές όπλων σε σχέση με τους συμμάχους στο ΝΑΤΟ. Στο μέλλον οι αμυντικές εξαγωγές από τη Φινλανδία και τη Σουηδία θα πραγματοποιούνται σύμφωνα με την αλληλεγγύη της συμμαχίας και σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του άρθρου 3 της συνθήκης της Ουάσιγκτον.

Η Τουρκία, η Φινλανδία και η Σουηδία δεσμεύονται για τα ακόλουθα συγκεκριμένα βήματα:

Να καθιερώσουν έναν κοινό δομημένο μηχανισμό διαλόγου και συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών χαμηλής επιβολής του νόμου και των υπηρεσιών πληροφοριών, για την ενίσχυση της συνεργασίας σε θέματα καταπολέμησης της τρομοκρατίας του οργανωμένου εγκλήματος και άλλων κοινών προκλήσεων, όπως θα αποφασίσουν.

Η Φινλανδία και η Σουηδία θα διεξάγουν τον αγώνα κατά της τρομοκρατίας με αποφασιστικότητα και σύμφωνα με την πρόβλεψη των σχετικών εγγράφων και πολιτικών του ΝΑΤΟ και θα λάβουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την περαιτέρω αυστηροποίηση της εσωτερικής νομοθεσίας προς το σκοπό αυτό.

Η Φινλανδία και η Σουηδία θα αντιμετωπίσουν ταχέως και διεξοδικά τις εκκρεμείς αιτήσεις απέλασης ή έκδοσης υπόπτων για τρομοκρατία από την Τουρκία, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία και τις πληροφορίες που παρέχει η Τουρκία, και θα θεσπίσουν τα αναγκαία διμερή νομικά πλαίσια για τη διευκόλυνση της έκδοσης και της συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας με την Τουρκία σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την έκδοση.

Η Φινλανδία και η Σουηδία θα διερευνήσουν και θα απαγορεύσουν κάθε δραστηριότητα χρηματοδότησης και στρατολόγησης του PKK και όλων των άλλων τρομοκρατικών οργανώσεων και των προεκτάσεών τους, καθώς και των θυγατρικών ή εμπνευσμένων ομάδων δικτύων, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 5.

Η Τουρκία η Φινλανδία και η Σουηδία δεσμεύονται να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση και να αποτρέψουν την κατάχρηση των εθνικών τους νόμων προς όφελος ή για την προώθηση τρομοκρατικών οργανώσεων, μεταξύ άλλων μέσω δραστηριοτήτων που ασκούν βία κατά της Τουρκίας.

Η Φινλανδία και η Σουηδία θα διασφαλίσουν ότι τα αντίστοιχα εθνικά ρυθμιστικά τους πλαίσια για τις εξαγωγές όπλων επιτρέπουν τις νέες δεσμεύσεις έναντι των συμμάχων και αντικατοπτρίζουν το καθεστώς τους ως μελών του ΝΑΤΟ.

Η Φινλανδία και η Σουηδία δεσμεύονται να υποστηρίξουν την όσο το δυνατόν πληρέστερη συμμετοχή της Τουρκίας και άλλων συμμάχων εκτός ΕΕ στις υφιστάμενες και μελλοντικές πρωτοβουλίες της κοινής πολιτικής ασφάλειας και άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής της Τουρκίας στο σχέδιο PESCO για τη στρατιωτική κινητικότητα.

Για την εφαρμογή των μέτρων αυτών η Τουρκία, η Φινλανδία και η Σουηδία θα δημιουργήσουν έναν μόνιμο κοινό μηχανισμό με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων από τα υπουργεία Εξωτερικών, Εσωτερικών και Δικαιοσύνης, καθώς και από τις υπηρεσίες πληροφοριών και τα ιδρύματα ασφαλείας. Ο μόνιμος κοινός μηχανισμός θα είναι ανοικτός και σε άλλους να συμμετάσχουν.

Η Τουρκία επιβεβαιώνει τη μακροχρόνια υποστήριξή της στην πολιτική ανοικτών θυρών του ΝΑΤΟ και συμφωνεί να υποστηρίξει στη σύνοδο κορυφής της Μαδρίτης το 2022 την πρόσκληση προς τη Φινλανδία και τη Σουηδία να γίνουν μέλη του ΝΑΤΟ.

 

 

Documento Newsletter