Βαλτιμόρη: Πώς η κατάρρευση της γέφυρας μπορεί να επηρεάσει τις αλυσίδες εφοδιασμού

Βαλτιμόρη: Πώς η κατάρρευση της γέφυρας μπορεί να επηρεάσει τις αλυσίδες εφοδιασμού

Μετά την τραγωδία από την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη, οι οικονομολόγοι άρχισαν να αξιολογούν τις επιπτώσεις του περιστατικού για το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται, ότι η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανάσυρσης των έξι αγνοουμένων εργατών, οι οποίοι παρασύρθηκαν στα νερά του ποταμού Πατάπσκο και θεωρούνται πλέον νεκροί.

Το γεγονός αποτελεί ακόμη ένα πλήγμα για την διεθνή ναυσιπλοΐα, δεδομένου ότι ήδη από τον Νοέμβριο του 2023 οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι της Υεμένης, πραγματοποιούν χτυπήματα κατά πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Τώρα, σοβαρότατα προβλήματα έχουν προκληθεί στον κλάδο των logistics, με τις εταιρείες να στέλνουν μηνύματα πυρετωδώς προς τους πελάτες τους, σχετικά με την κατάσταση των εισαγωγών και εξαγωγών τους, σύμφωνα με το CNBC.

«Ο άμεσος αντίκτυπος είναι τα φορτία στα πλοία και η προσβασιμότητα σε αυτά. Άλλες προγραμματισμένες αποστολές μέσω της Βαλτιμόρης πιθανότατα θα επαναδρομολογηθούν, αυξάνοντας πιθανώς τη ροή φορτίων προς τη Νέα Υόρκη, το Νόρφολκ και τα κοντινά λιμάνια», δήλωσε ο Γκοέτζ Αλεμπράντ, αντιπρόεδρος και επικεφαλής θαλάσσιων μεταφορών για την Αμερική στην DHL Global Forwarding.

«Οι μεταφορείς χύδην φορτίου και αυτοκινήτων που εξαρτώνται από τη Βαλτιμόρη πρέπει να αξιολογήσουν τις εναλλακτικές τους, σε περίπτωση που το λιμάνι παραμείνει κλειστό για αρκετό διάστημα», πρόσθεσε.

Ιδιαίτερης σημασίας το λιμάνι της Βαλτιμόρης

Μιλώντας στο BBC, ο Μάρκο Φορτζιόνε, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διεθνώς, τόνισε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα πέρασαν από τη Βαλτιμόρη τον τελευταίο χρόνο», δήλωσε ο ίδιος. «Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και μάρκες του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

Ακόμη, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα έχει επιπτώσεις για το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της ΕΕ.

Εκτός από τη θαλάσσια κυκλοφορία, το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι άμεσα υπεύθυνο για περίπου 15.000 θέσεις εργασίας, ενώ υποστηρίζει επίσης άλλες 140.000.

Ετικέτες

Documento Newsletter