Ο γεννημένος πριν από 40 χρόνια Σκωτσέζος ηθοποιός καταφέρνει να μεταπηδά από το ένα κινηματογραφικό είδος στο άλλο χωρίς καμιά δυσκολία.
Είτε ως αντικείμενο ερωτικού πόθου στην «Εξιλέωση» του Τζο Ράιτ δίπλα στην Κίρα Νάιτλι είτε ως νεαρός καθηγητής Τσαρλς Φράνσις Εξέβιερ στους «X-Men», ο ΜακΑβόι έχει την ικανότητα της μεταμόρφωσης στο τσεπάκι του. Πριν από τρία χρόνια στον «Διχασμένο» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν πήρε άριστα στις εξετάσεις ενός πραγματικά απαιτητικού ρόλου, αφού ο χαρακτήρας που υποδύθηκε έπασχε από σοβαρή διαταραχή πολλαπλών προσωπικοτήτων. Στο «Glass» ο Ντένις ή Πατρίσια ή Κέβιν ή Μπάρι ή Οργουελ ή Τζέιντ ή Κτήνος ή Χέντγουικ κ.ο.κ. επανασυστήνεται και με τους είκοσι τρεις χαρακτήρες του!
Το «Glass» είναι το τρίτο μέρος μιας άτυπης τριλογίας που άρχισε το 2000 με τον «Αφθαρτο» και συνεχίστηκε το 2016 με τον «Διχασμένο». Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η σειρά των ταινιών αυτών, παρότι έχει πρωταγωνιστές κάποιους σούπερ ήρωες, δεν έχει και πολλή σχέση με τα υπόλοιπα υπερηρωικά franchises που γνωρίζουμε.
Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά αυτής της ταινίας και των φιλμ τύπου «X-Men»;
Αυτό που έκανε ο Σιάμαλαν ήταν εκτός από συναρπαστικό και αρκετά καινοτόμο. Κατάφερε να βάλει το κινηματογραφικό καλούπι των κόμικ υπερηρώων σε περισσότερο ψαγμένες και ρεαλιστικές διαστάσεις. Να τους κάνει να δείχνουν απόλυτα ανθρώπινοι και όχι να θυμίζουν χάρτινους ήρωες.
Τελικά ποιον χαρακτήρα προτιμάτε; Τον Κέβιν στο «Glass» ή τον Καθηγητή Χ στο «X-Men»;
Ειλικρινά, τους αγαπώ και τους δύο εξίσου. Νιώθω ιδιαίτερα τυχερός που μπορώ να παίρνω μέρος σε δυο τόσο αντίθετες αλλά σημαντικές ταινίες, που καταφέρνουν να βάλουν το υπερηρωικό σύμπαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα και καταστάσεις.
Είναι η δεύτερη φορά που υποδύεστε τον Κέβιν Γουέντελ Κραμπ. Πώς είναι να υποδύεστε έναν χαρακτήρα σαν αυτόν;
Ο Κέβιν είναι ένας τραγικός χαρακτήρας. Μικρός κακοποιήθηκε σε τόσο φριχτό βαθμό από τη μητέρα του που το μυαλό του σχεδόν διαλύθηκε. Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης ήταν η γέννηση των είκοσι τριών διαφορετικών χαρακτήρων. Για μεγάλο διάστημα της ζωής του ο Κέβιν βρισκόταν σε κώμα και το σώμα με τον εγκέφαλό του ήταν στα χέρια των γιατρών, που όμως δεν κατάφεραν να τον θεραπεύσουν. Από τη στιγμή που «ξύπνησε» κατάλαβε ότι δεν θέλει να ανήκει σε αυτό τον κόσμο. Προσπαθώντας να αποκοπεί από το σώμα του, ο Κέβιν άφησε ελεύθερο πεδίο στους υπόλοιπους χαρακτήρες.
Κάποιους από τους οποίους ακούμε να μιλούν για την Ορδή. Τι ακριβώς είναι η Ορδή και ποιοι ανήκουν σε αυτήν;
Είναι μια ομάδα που διαπράττει φρικαλεότητες. Ομως δεν αποτελείται απαραίτητα από σατανικούς χαρακτήρες. Ανάμεσα στα μέλη της υπάρχουν εκείνοι που αναρωτιούνται για ποιον λόγο διαπράττονται αυτά τα εγκλήματα. Και προσπαθούν να επηρεάσουν τους υπολοίπους για να αποφύγουν το κακό.
Θέλω να επιστρέψουμε στον Κέβιν γιατί ουσιαστικά είναι ο βασικός χαρακτήρας του φιλμ, παρότι ο τίτλος ανήκει στον Glass. Ποιο ήταν το κρισιμότερο κομμάτι στον χαρακτήρα του που έπρεπε να αποδώσετε;
Μιλώντας γενικότερα θα σας πω ότι ο Κέβιν με δυσκόλεψε αρκετά γιατί είναι και ο πιο απαιτητικός χαρακτήρας των είκοσι τριών από ψυχολογικής και συναισθηματικής άποψης. Από την ιστορία του και μόνο καταλαβαίνει κάποιος ότι δεν είναι εύκολο να βρεις τα κουμπιά του χαρακτήρα του για να τον αποδώσεις σωστά. Ομως δεν χρειάστηκε κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία εκ μέρους μου για να χτίσω τον συγκεκριμένο χαρακτήρα. Περισσότερο ίσως με απασχόλησε το Κτήνος. Ηταν εξίσου ζόρικος στα βασικά στοιχεία του και σίγουρα πιο εξουθενωτικός.
Τι ακριβώς εννοείτε με αυτό;
Τα σωματικά εργαλεία στα οποία πρέπει να πατήσει ο ηθοποιός για να τον αποδώσει είναι αρκετά σκληρά και δεν μιλάω μόνο για το γυμνασμένο σώμα που προφανώς ήταν προαπαιτούμενο για όποιον αποπειράται να τον υποδυθεί. Το Κτήνος απαιτούσε και συγκεκριμένα στάνταρ φυσικής κατάστασης από πλευράς μου προκειμένου να τον «κατακτήσω». Υστερα από λίγες μέρες που τον προετοίμαζα άρχισα να νιώθω περίεργα και να υποφέρω από πόνους στον λαιμό και τον σβέρκο. Μάλιστα η διαφορά με τον «Διχασμένο» όπου τον είχα ξαναπαίξει ήταν απίστευτη. Πραγματικά υπέφερα από τους πόνους, αλλά η εξήγηση ήταν απλή. Στο νέο φιλμ το Κτήνος έχει περισσότερο χρόνο εμφάνισης απ’ ό,τι στον «Διχασμένο». Κι έτσι απλά, την πάτησα!
Στον «Διχασμένο» δουλέψατε κυρίως με νεότερους ηθοποιούς. Στο «Glass» η κατάσταση αντιστράφηκε και βρεθήκατε στο ίδιο σετ με τον Μπρους Γουίλις και τον Σάμιουελ Τζάκσον. Μιλήστε μας για τις διαφορετικές αυτές συνθήκες.
Στο πρώτο φιλμ ένιωθα κάπως σαν… παππούς με τις νεότερες ηθοποιούς που είχα φυλακίσει. Ομως τώρα βρισκόμουν στο ίδιο σετ με δύο από τα μεγαλύτερα ινδάλματα της νιότης μου. Εβλεπα παλιά τις ταινίες τους και δεν τις χόρταινα. Καταλαβαίνετε πώς αισθανόμουν τώρα που τα έφερε έτσι η τύχη να παίξουμε μαζί. «Τυχερός» είναι η πρώτη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό όταν συνειδητοποιώ αυτό που συνέβη. Υπήρχαν δε στιγμές σε κάποια γυρίσματα που έπιανα τον εαυτό μου απλώς να τους χαζεύει. Γι’ αυτό σας λέω. Το να δουλέψω μαζί με τον Μπρους Γουίλις και τον Σάμιουελ Τζάκσον ήταν κάτι εκπληκτικό. Και το καταδιασκέδασα!
Υπάρχει μια σκηνή στην ταινία όπου σε ελάχιστο χρονικό διάστημα υποδυθήκατε σχεδόν τους μισούς χαρακτήρες που κατοικούν στο μυαλό του Κέβιν. Φαντάζομαι ότι ήταν ίσως η πιο δύσκολη του έργου.
Κι όμως δεν ήταν. Ουσιαστικά η τεχνική είναι η ίδια. Οποτε πρέπει να υποδυθώ κάποιον από τους χαρακτήρες ακολουθώ κάποια βασικά βήματα. Η προεργασία είναι η ίδια. Αυτό δεν αλλάζει. Εδώ απλώς όλα έγιναν πολύ γρήγορα, αλλά αυτό μάλλον με διευκόλυνε στην ερμηνεία μου. Με την έννοια ότι έκανα πιο έντονες τις αντιθέσεις μεταξύ τους ώστε να τους ξεχωρίζει πιο εύκολα ο θεατής.