Αντιμέτωπη με την έξαρση δύο διαφορετικών μεταλλάξεων κορονοϊού, της Δέλτα και της Όμικρον βρίσκεται η χώρα μας, όπως εξήγησε ο καθηγητής πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Σύμφωνα με τον καθηγητή η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με την Δέλτα καθώς αποτελεί το 10% και σε ορισμένες περιοχές το 20% των κρουσμάτων η οποία και συνεχίζει να προκαλεί θανάτους, διασωληνώσεις, νοσηλείες και γενικά να πιέζει το ΕΣΥ.
«Όταν έχουμε 25.000, 30.000 και 35.000 (κρούσματα) και το 20% από αυτά να είναι Δέλτα, -που μπορεί να είναι παρά πάνω, έχουμε 5.000 και 6.000 Δέλτα. Τα υπόλοιπα είναι Όμικρον που υποτίθεται ότι δεν πιέζουν το σύστημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αυτή που κυριαρχεί είναι η Όμικρον, η οποία σύμφωνα με τον καθηγητή αυτή την εβδομάδα οι ειδικοί θα έχουν τα πρώτα στοιχεία για τους νοσηλευόμενους που φέρουν την εν λόγω μετάλλαξη ενώ σε δύο με τρεις εβδομάδες θα διαπιστώσουν την επήρεια της στις διασωληνώσεις και θανάτους.
Με τρομάζει η θετικότητα
Ο καθηγητής ανέφερε ότι η κορύφωση του πανδημικού κύματος αναμένεται μεταξύ 18 και 25 Ιανουαρίου. Το μαθηματικό μοντέλο της ομάδας του, προβλέπει 48.000 έως 52.000 κρούσματα κορονοϊού κάτι που σημαίνει ότι οι ημερήσιες αιχμές ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Ο κ. Τζανάκης ανέφερε ότι ο δείκτης θετικότητας τον τρομάζει καθώς χθες με σχετικά λίγα τεστ (80.000) έφτασε στο 22,7% κάτι που σημαίνει πως ένα στα τέσσερα δείγματα ήταν θετικά.
Εξήγησε πως όταν γίνουν πολλά τεστ για παράδειγμα 650.000 τότε τα κρούσματα θα φτάσουν 65.000 με έναν δείκτη θετικότητας γύρω στο 10%.
«Αυτοί οι αριθμού είναι ρεαλιστικοί που σας λέω», σημείωσε.
Να ανοίξουν μια εβδομάδα μετά τα σχολεία
Ο καθηγητής πρότεινε να ανοίξουν τα σχολεία μια εβδομάδα αργότερα προκειμένου να εξεταστούν τα δεδομένα για την μετάλλαξη Όμικρον και αυτή η εβδομάδα να αναπληρωθεί το Πάσχα ή στο τέλος της χρονιάς.
Ξεκαθάρισε ότι δεν μιλά για επιστροφή στην τηλεκπαίδευση αλλά θα πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να εξεταστούν τα δεδομένα. Έστρεψε τα βέλη εναντίον όσων αναφέρουν ότι πουθενά στον κόσμο δεν είναι κλειστά στα σχολεία επικαλούμενος το παράδειγμα της Πορτογαλίας.