Τυφλό χτύπημα

Τυφλό χτύπημα

• Χρειάστηκε μία μέρα χιονόπτωσης για να γίνει απολύτως ξεκάθαρο τι σημαίνει «επιτελικό κράτος».

• Τα πράγματα θα ήταν εντελώς αστεία αν δεν κινδύνευαν ζωές.

• Οχι σε κάποιο βουνό εγκλωβισμένοι, σε απομακρυσμένο χωριό ή σε νησί με δύσκολη λόγω καιρού πρόσβαση.

• Τα απροσπέλαστα μέρη αυτήν τη φορά ήταν λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη Βουλή.

• Οσα έζησαν χιλιάδες πολίτες στην Αττική Οδό ήταν αποθέωση της συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου.

• Μια ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχει εκχωρηθεί ο δρόμος, μια τοπική αυτοδιοίκηση και μια κυβέρνηση χρειάστηκε να συνεργαστούν για να αφήσουν για ώρες ανθρώπους μες στο ψύχος.

• Κι όταν λέμε συνεργασία εννοούμε τη συνεχή μετάθεση ευθυνών. Διαχρονικό άθλημα στο ελληνικό κράτος.

• Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα, είναι του άλλου, ο άλλος δηλώνει άγνοια, ο τρίτος διαφωνεί ποιος έχει την ευθύνη.

• Κι άντε βρες μετά πού πρέπει να ουρλιάξεις ενώ παραμένεις εγκλωβισμένος.

• Ο κ. Μητσοτάκης αρέσκεται να παίρνει ύφος και να δηλώνει κάθε τόσο σίγουρος και αποφασισμένος.

• Αυτήν τη φορά επέλεξε να εξαφανιστεί το κρίσιμο 24ωρο. Μάλλον αντιλαμβανόμενος, έπειτα από συμβουλές επικοινωνιολόγων, ότι δεν θα ήταν καλό για την εικόνα του.

• Ενδεχομένως δεν ήθελε να αποτυπωθεί το πρόσωπό του να κάνει

δηλώσεις την ώρα που απελπισμένοι συμπολίτες μας εκλιπαρούσαν για βοήθεια.

• Μετά η κατάσταση έγινε πιο σουρεαλιστική. Η κυβέρνηση άρχισε να δηλώνει πως η Αττική Οδός ή η Κατεχάκη δεν είναι στην αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους.

• Και ποιος είναι, ρε παιδιά, υπεύθυνος; Η περιφέρεια και η εταιρεία. Ναι, αλλά και η περιφέρεια λέει τα δικά της. Η δε εταιρεία τα ρίχνει στην αστυνομία. Δηλαδή στο κράτος. Η αστυνομία όμως σου λέει δεν μπορώ να πάρω εγώ την απόφαση για δρόμο που διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία.

• Η ιστορία της χώρας συμπυκνωμένη μέσα σε λίγες ώρες.

• Ο πρωθυπουργός ωστόσο εμφανίστηκε εκ των υστέρων. Για να

λάβει ρόλο διαμεσολαβητή μεταξύ της εταιρείας διαχείρισης της Αττικής Οδού και των εγκλωβισμένων πολιτών.

• Με δική του πρωτοβουλία ανακοινώνει ότι ζήτησε από την εταιρεία την αποζημίωση των εγκλωβισμένων με 2.000 ευρώ ανά όχημα.

• Μη ρωτάτε γιατί τόσα και όχι περισσότερα ή λιγότερα χρήματα. Μη ρωτάτε γιατί ανά όχημα κι όχι ανά οδηγό ή ανά εγκλωβισμένο πολίτη.

• Γιατί έτσι αποφάσισε ο πρωθυπουργός. Για ένα θέμα που δεν έχει αρμοδιότητα και δεν τον αφορά.

• Οι κακές γλώσσες θα πουν πως προσπάθησε να βγάλει την εταιρεία από τη δύσκολη θέση και να τη γλιτώσει από ενδεχόμενες αγωγές για μεγάλες αποζημιώσεις.

Documento Newsletter