Τσίπρας από Ρέντη: «Να κάνουμε ό,τι μπορούμε, ώστε να μην μείνει κανείς και τίποτα στο σκοτάδι»

Τσίπρας από Ρέντη: «Να κάνουμε ό,τι μπορούμε, ώστε να μην μείνει κανείς και τίποτα στο σκοτάδι»

Η τραγωδία στα Τέμπη και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης που είχε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας με εργαζόμενους στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στου Ρέντη.

«Ήρθα πρώτα από όλα να συμπαρασταθώ στο πένθος τους για τους συναδέλφους τους που έχασαν άδικα και να συμμεριστώ την αγωνία τους όλη η αλήθεια να βγει στο φως, να μην μείνει τίποτα κρυμμένο», σημείωσε ο Αλέξης Τσίπρας, τονίζοντας τις επανειλημμένες προσπάθειες των εργαζομένων να αναδείξουν τα κακώς κείμενα όσον αφορά την ασφάλεια των δρομολογίων.

«Είναι γεγονός ότι αυτό που μου είπαν είναι ότι τους είχαν κάνει επανειλημμένες προσπάθειες να αναδείξουν το πρόβλημα. Μου περιέγραψαν το χρονικό μίας προαναγγελθείσας τραγωδίας τα αιτία της οποίας καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να κρύψει. Τούτη την ώρα του πένθους ένα να πω, ότι οφείλουμε στους ανθρώπους που άδικα χάσαμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε, ό,τι περνάει από το χέρι ώστε να μην μείνει τίποτα και κανένας στο σκοτάδι, τίποτα και κανένας να μην ξεχαστεί. Καμία ευθύνη να μην κρυφτεί», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, καταλήγοντας με την εξής δήλωση:

«Μόνο έτσι θα έχουμε κάνει το χρέος ώστε να μην ξαναζήσουμε ποτέ μία τραγωδία σαν και αυτή».

Οι εργαζόμενοι δεν έκρυψαν τη συγκίνησή τους λέγοντας στον Αλέξη Τσίπρα ότι «ήταν κάθε μέρα μαζί με τους εργαζόμενους που έχασαν τη ζωή τους» στην αμαξοστοιχία στα Τέμπη, καθώς όπως είπαν «είχαμε κάνει αμέτρητα δρομολόγια μαζί». Πρόσθεσαν πως «με τα προβλήματα που σας είπε ο κ. Γενηδούνιας, πάντα αισθανόμαστε φόβο».

Γενηδουνιάς: «Μας είχαν πει ότι θα τελείωναν τα έργα»

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας στη συζήτηση που είχαν στηλίτευσε την προσπάθεια απόδοσης όλων των ευθυνών στο «ανθρώπινο λάθος» και κατήγγειλε τις αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις που είχε απευθύνει το σωματείο τους προς το διοίκηση και την κυβέρνηση για τον κίνδυνο δυστυχήματος, εξαιτίας της «μη λειτουργίας φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης» και «της μη λειτουργίας του συστήματος ETCS (European Traffic Control System), του οποίου «η λειτουργία προστατεύει ενάντια σε ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους».

Ειδικά για το σύστημα ETCS ο κ. Γενηδούνιας σημείωσε πως «ξεκίνησε το Μάρτιο του 2019 με σύμβαση για να ξεκινήσει να εντάσσεται στο δίκτυο». «Από το 2008 και μετά το δίκτυο λεηλατήθηκε, τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν μέχρι τότε, το προσωπικό μειώθηκε σε μισό. Από το 2018 το δίκτυο ανατάχθηκε, έγινε η διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και από τον Μάρτιο του 2019 υπάρχει μια σύμβαση για τα συστήματα επιδομής. Είχαμε διαβεβαίωση ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2020» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στη μη έγκαιρη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας ο κ. Γενηδούνιας πρόσθεσε πως «το 2020 ξεκινήσαμε την προσπάθεια με κινητοποιήσεις, ειδοποιούσαμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις, στείλαμε εξώδικα στην εταιρία μας, στο Υπουργείο Υποδομών, στο Υπουργείο Εργασίας, στον ΟΣΕ και στη Ρυθμιστική Αρχή». Επεσήμανε πως «το πρώτο εξώδικο το στείλαμε το Σεπτέμβριο του 2021 γιατί μας είχαν πει ότι τότε θα τελείωναν τα έργα, μετά μας είπαν ότι θα ολοκληρωθούν σε πέντε μήνες. Τον Φεβρουάριο του 2022 στείλαμε ξανά εξώδικο, πάλι μας είπαν σε πέντε μήνες θα γίνουν τα έργα. Από τον Αύγουστο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 έγιναν τρεις εκτροχιασμοί. Στείλαμε ξανά εξώδικο τον Οκτώβριο του 2022 και ο ΟΣΕ μας απάντησε ότι λέμε ψεύδη και εξυπηρετούμε σκοπιμότητες».

Documento Newsletter