Μερικές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείου του κόσμου συμμετέχουν σε πρωτοβουλία μείωσης της σπατάλης φαγητού η οποία περιλαμβάνει τον επανασχεδιασμό των μενού για να αποτρέψει την κατάληξη του φαγητού στα σκουπίδια, είπε περιβαλλοντική οργάνωση χθες.
Ξενοδοχεία στις Ηνωμένες Πολιτείες που διοικούνται από ομίλους όπως το Hilton, το Hyatt, και το Marriott International θα συμμετάσχουν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα 12 εβδομάδων για να μειώσουν τη σπατάλη φαγητού στον τομέα της φιλοξενίας, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση (WWF).
“Φανταστείτε να καταργούνταν η σπατάλη φαγητού από κάθε μπουφέ πρωινού ή συνεδρίου στα ξενοδοχεία”, είπε ο Πίτ Πίερσον, διευθυντής σε θέματα σπατάλης φαγητού στην οργάνωση WWF.
Το ένα τρίτο περίπου των τροφίμων που παράγεται παγκόσμια δεν καταναλώνεται ποτέ γιατί χαλάει μετά τη συγκομιδή και κατά τη μεταφορά του, ή πετάγεται από μαγαζιά και καταναλωτές.
Όμως περίπου 800 εκατομμύρια άτομα στον κόσμο πάνε για ύπνο πεινασμένα κάθε βράδυ, σύμφωνα με στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου 66 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων χαραμίστηκαν από τους καταναλωτές και τον εμπορικό κλάδο το 2010, σημειώνοντας απώλειες της τάξης των 162 δισεκατομμυρίων δολαρίων (150 δις ευρώ) περίπου, σύμφωνα με υπολογισμούς του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας.
Σύμφωνα με τον Πίρσον, μερικοί από τους σεφ των ξενοδοχείων θέλουν να εξασφαλίσουν ότι τα μενού για συνεστιάσεις και μεγάλες εκδηλώσεις μπορούν να προσαρμοστούν γρήγορα άμα χρειαστεί, και μέρος του περισσευόμενου φαγητού να ξαναχρησιμοποιηθεί για άλλα γεύματα.
“Σε κανέναν σεφ δεν αρέσει να σπαταλάει τρόφιμα”, είπε στο ίδρυμα Thomson Reuters τηλεφωνικά.
Η κατάληξη τροφίμων στα σκουπίδια αποτελεί σπατάλη στο νερό, την ενέργεια και τα καύσιμα που χρειάζονται για να καλλιεργηθούν οι τροφές, να αποθηκευτούν και να μεταφερθούν, λένε ακτιβιστές, ενώ το πεταμένο φαγητό καταλήγει σε χωματερές όπου σαπίζει, απελευθερώνοντας επικίνδυνα αέρια θερμοκηπίου.
Η πρωτοβουλία, που εγκαινιάσθηκε με την υποστήριξη της Ένωσης Αμερικανικών Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων μαζί με το Ίδρυμα Rockefeller, θα εστιαστεί στην εκπαίδευση προσωπικού και την ευαισθητοποίηση των πελατών.
“‘Εχουμε ήδη δει ότι οι πελάτες των ξενοδοχείων είναι ιδιαίτερα διατεθειμένοι να εξοικονομήσουν νερό και ενέργεια, με την πρόσθεση απλώς μιας κάρτας στα μαξιλάρια τους ή που κρέμεται από τις πετσέτες τους”, είπε η Ντέβον Κλατέλ, βοηθός διευθυντής στο Ίδρυμα Ρόκεφελερ. “Η αίσθηση που έχουμε είναι ότι θα αναλάβουν επίσης δράση για να συμμετάσχουν στη μάχη να μειωθεί η σπατάλη φαγητού”, είπε.
Η μείωση της σπατάλης τροφίμων είναι καλή επένδυση για εταιρείες που μπορούν να κερδίσουν κατά μέσον όρο 14 δολάρια (13 ευρώ) για κάθε δολάριο που ξοδεύουν για τη μείωση της σπατάλης, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα.