Μόλις 4 στους 100 Ελληνες δηλώνουν ότι δεν έχουν αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες εξαιτίας της καταιγιστικής ακρίβειας, σύμφωνα με έρευνα για την επίδραση των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συγκεκριμένα:
- Το 75% των Ελλήνων δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
- Το 52% έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
- Το 55% έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
- Το 48% έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
- Το 28% έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
- Το 28% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
- Το 15% έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
- Μόλις 4% δηλώνει ότι δεν έχει λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.
Οι πολίτες που έχουν πληγεί από τον πληθωρισμό της απληστίας, τον οποίο αναγκάστηκε να ονομάσει ακόμη και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν θεωρούν ότι τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση είναι σοβαρό αντίδοτο στην ακρίβεια.
Συγκεκριμένα, μόλις το 3% πιστεύει ότι το καλάθι του νοικοκυριού αντιμετωπίζει την ακρίβεια και μόνο το 6% το market pass. Αντίθετα, 8 στους 10 προτιμούν να μειωθεί ο ΦΠΑ, μέτρο που ζητάει και η αντιπολίτευση αλλά η κυβέρνηση αρνείται να το κάνει.