Ξεκίνησε από νωρίς το πρωί της Τετάρτης η σταδιακή επανεκκίνηση δρομολογίων σε τρένα και προαστιακό μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Τα δρομολόγια που πραγματοποιούνται είναι σαφώς λιγότερα από το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη και τις εξαγγελίες του Γιώργου Γεραπετρίτη, καθώς τα σωματεία των μηχανοδηγών είχαν θέσει σαφείς κόκκινες γραμμές σχετικά με την ασφάλεια τμημάτων του σιδηροδρόμου κυρίως στα βόρεια της χώρας.
«Ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή. Ζητείται επίσης η καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής ΚΑΙ από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», είχε επισημάνει σχετικά η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ σε επιστολή της προς τη Hellenic Train.
«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα», σημείωσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας.
Διαβάστε σχετικά:Επιστολή μηχανοδηγών στη Hellenic Train – Τι απαιτείται για την ασφαλή επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Hellenic Train, πραγματοποιούνται τα εξής δρομολόγια:
- Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
- Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια
- Άνω Λιόσια- Κάντζα
- Κάντζα- Άνω Λιόσια
- Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
- Προαστιακός Πάτρας
- Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
- Διακοφτό- Καλάβρυτα
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο επανεκκίνησης που ανακοίνωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης περιελάμβανε τα εξής δρομολόγια:
- Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
- Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
- Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
- Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
- Πάτρα – Ρίο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Βόλος – Μηλιές
Πώς θα πραγματοποιούνται τα δρομολόγια
Έπειτα από συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων αποφασίστηκε η υποχρεωτική παρουσία δύο μηχανοδηγών και ενός συνοδού στην αμαξοστοιχία, αλλά και δύο σταθμάρχες στους σταθμούς.
Παράλληλα αποφασίστηκε η μείωση της ταχύτητας σε όσα τμήματα δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ/ώρα στα προαστιακά και εμπορευματικά τρένα και στα 100 χλμ/ώρα στα επιβατικά τρένα.
Τις νυχτερινές ώρες θα υπάρχει πρόβλεψη για τη διασφάλιση της μη διασταύρωσης αμαξοστοιχιών σε σημεία μονοδρόμησης της γραμμής.
Τέλος, ανακοινώθηκε ότι από την 1η Απριλίου θα λειτουργήσει το πρώτο ζεύγος επιβατικών δρομολογίων στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τρεις συνοδούς.