Ενα αποκαλυπτικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο αναγράφει στοιχεία για τον ελλιπέστατο τρόπο με τον οποίον γίνονται οι έλεγχοι των συρμών σε κάποιες περιπτώσεις είδε το φως της δημοσιότητας, ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες για τις ευθύνες και τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN, στο έγγραφο που εκδόθηκε στις 17/11/2021 αποκαλύπτεται ότι σε περίπτωση που απουσιάζει ο αρμόδιος επιθεωρητής ο έλεγχος γίνεται από τον Μηχανοδηγό ή τον βοηθό του.
Το ερώτημα βέβαια είναι γιατί να απουσιάζει ένας επιθεωρητής από μια τόσο σημαντική εργασία ή να μην υπάρχει αντικαταστάτης του!
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που λείπει ο επιθεωρητής ο έλεγχος γίνεται με τους εξής τρεις τρόπους:
Πρώτον, οι συρμοί οι οποίοι εξέρχονται από τα μηχανοστάσια θεωρούνται ελεγμένοι ως συρμοί και ως μεμονωμένα οχήματα για να εκτελέσουν το κύκλωμα των αμαξοστοιχιών και να εισέλθουν στο μηχανοστάσιο για έλεγχο, επισκευή, συντήρηση την ίδια ή την επόμενη ημέρα.
Δεύτερον, οι Συνοδοί, πέραν του καθιερωμένου ελέγχου της αμαξοστοιχίας πριν την αναχώρησή της, θα πρέπει συνεπικουρούμενοι από τεχνικό της Διεύθυνσης Συντήρησης να προβαίνουν σε δοκιμή πέδης, έλεγχο θυρών και σε έλεγχο της σύνδεσης των οχημάτων.
Τρίτον, ο Μηχανοδηγός προβαίνει στις απαραίτητες δοκιμές όπως αυτές ορίζονται στην παράγραφο 2.3 του εγχειριδίου Μηχανοδηγού.