Τραγωδία Τέμπη – Πρώην διευθυντής Ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κατάργησαν το κέντρο ελέγχου και έβαλαν στα τρένα GPS

Τραγωδία Τέμπη – Πρώην διευθυντής Ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κατάργησαν το κέντρο ελέγχου και έβαλαν στα τρένα GPS

Σε σοβαρές καταγγελίες για κέντρο ελέγχου της κίνησης των τρένων που λειτουργούσε στα κεντρικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Αθήνα, μέχρι το 2020, προχώρησε, μιλώντας στο documentonews.gr ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς, στον απόηχο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. «Στην Αθήνα λειτουργούσε κέντρο ελέγχου σε εικοσιτετράωρη βάση (τρεις οκτάωρες βάρδιες), το οποίο στελεχωνόταν από έμπειρο προσωπικό. Εκτός από τον σταθμάρχη του ΟΣΕ, ένας προϊστάμενος μηχανοδηγός κι ένας προϊστάμενος του προσωπικού κίνησης, έλεγχαν την κίνηση όλων των τρένων. Ένας υπάλληλος του ΟΣΕ και δύο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σ.σ. δηλαδή της ιταλικής εταιρείας που έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ), παρακολουθούσαν την κυκλοφορία» ανέφερε ο κύριος Ρετσινάς.

Δείτε επίσης: Τραγωδία Τέμπη: «Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας – Από τότε δεν μπαίνω σε τρένο» (Video)

Ωστόσο, όπως είπε, όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ άλλαξε γραφεία, το κέντρο έπαψε να λειτουργεί. «Όταν άλλαξε το κτίριο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σταμάτησε να λειτουργεί το κέντρο ελέγχου. Ήταν εγκληματικό αυτό που έκαναν. Στο τέλος του 2020, όταν έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την οδό Καρόλου και μεταφέρθηκε στη Συγγρού, έπρεπε να πάρει και αυτούς τους ανθρώπους ώστε να συνεχίσουν να παρακολουθούν την κυκλοφορία. Όμως αυτοί (σ.σ. η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) το σταμάτησαν αυτό, γιατί έβαλαν ένα δικό τους σύστημα, το οποίο είναι GPS. Έβαλαν δηλαδή GPS στις μηχανές των τρένων» είπε, και συμπλήρωσε: «αλλά, τι δείχνει το GPS; Δείχνει που βρίσκεται το τρένο. Από άποψη ασφάλειας δεν προσφέρει τίποτα. Δεν δείχνει αν το τρένο είναι στη γραμμή ανόδου ή στη γραμμή καθόδου».

«Αν υπήρχε κέντρο ελέγχου και παρακολουθούσαν το τρένο, τότε θα έλεγαν στον μηχανοδηγό να σταματήσει. Κατά τη γνώμη μου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν παρακολουθεί την ασφάλεια της κυκλοφορίας. Παρακολουθεί μόνο που βρίσκεται το τρένο. Αυτό δεν μου λέει τίποτα» πρόσθεσε. Παράλληλα, σημείωσε ότι το 2019 είχε αρπάξει φωτιά το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας της Λάρισας, το οποίο από τότε δεν έχει λειτουργήσει ξανά. «Κάηκαν όλες οι εγκαταστάσεις. Από τότε μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτα. Συνεχίζει να είναι καμένο. Αυτό το κέντρο υποτίθεται ότι ελέγχει το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δείτε επίσης: Τέμπη: Αποστομωτική διάψευση από τον πρώην διευθυντή ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα fake news της ΝΔ περί… «70%»

Documento Newsletter