Τραγωδία στα Τέμπη: Ούτε ένα κυβερνητικό λάθος δεν αναγνώρισε ο Γεραπετρίτης – «Δίκασε» τον σταθμάρχη

Τραγωδία στα Τέμπη: Ούτε ένα κυβερνητικό λάθος δεν αναγνώρισε ο Γεραπετρίτης – «Δίκασε» τον σταθμάρχη

Την κυβερνητική επιστροφή στο δόγμα «για όλα φταίει ο σταθμάρχης» σήμανε η παρουσία του Γιώργου Γεραπετρίτη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ανήμερα της απεργίας των δημοσιογράφων.

Κατά την πολύωρη συζήτηση, ο τύποις υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ζήτησε συγγνώμη «για λογαριασμό όλου του πολιτικού συστήματος» και δεν αναγνώρισε ούτε μισό λάθος της κυβέρνησης για την κατάσταση στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες. Για την ακρίβεια, έκρινε ότι η κατάσταση των σιδηροδρόμων ήταν «χειρότερη το 2019», φτάνοντας στο σημείο να πει πως «έχει γίνει σημαντική αναβάθμιση» για την τηλεδιοίκηση και τους σηματοδότες. Μάλιστα, αναζητούσε τον Χρήστο Σπίρτζη τη στιγμή που από τη συνεδρίαση απείχε ο Κώστας Καραμανλής.

Όλα καλώς καμωμένα

«Εγώ θα αποφύγω τους πολιτικούς συμψηφισμούς» είπε ο κ. Γεραπετρίτης στην πρωτολογία του, παραδεχόμενος με αυτόν τον τρόπο ότι άλλα στελέχη της πλειοψηφίας έχουν προβεί σε απόπειρες επιμερισμού των ευθυνών. Βέβαια, μόνο αυτό δεν απέφυγε. Ισχυρίστηκε ότι ο κρατικός μηχανισμός (υπηρεσίες Υγείας, περιφέρεια, πυροσβεστική) λειτούργησε μετά το δυστύχημα και δεσμεύτηκε ότι «η διερεύνηση θα φτάσει μέχρι τέλους», λέγοντας πως η απονομιμοποιημένη επιτροπή εμπειρογνωμόνων θα υποβάλλει το πόρισμά της σε έναν μήνα.

Ο κατ΄επίφαση υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ισχυρίστηκε, επίσης, ότι η κυβέρνηση -όχι ο προηγούμενος υπουργός- προσπάθησε να θεραπεύσει την «αποψίλωση του προσωπικού σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ» με 217 προσλήψεις τακτικού προσωπικού και επιπλέον 200 με μπλοκάκι, ενώ υπερασπίστηκε το πρόγραμμα εκπαίδευσης των εργαζομένων στον ΟΣΕ, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να στεγανοποιήσει όλα τα πεδία κριτικής.

«Προσωπική επιλογή του σταθμάρχη»

Ο κ. Γεραπετρίτης δεν παραδέχτηκε ούτε το καραμπινάτο ρουσφέτι για τον διορισμό του σταθμάρχη στη Λάρισα, στον οποίο προσπάθησε να φορτώσει όλες τις ευθύνες. Συγκεκριμένα, μίλησε για «αλληλουχία από τραγικά γεγονότα», καταλογίζοντας στον σταθμάρχη ότι δεν προχώρησε σε «αυτόματη χάραξη μολονότι λειτουργούσε ο πίνακας», ότι «θεώρησε πως τα κλειδιά ήταν σε τροχιά ανόδου ενώ ήταν στην κάθοδο» και πως δεν βρέθηκε μπροστά στον πίνακα τηλεδιοίκησης για να δει την πορεία των τρένων. «Έπρεπε να έχει γίνει αυτόματη χάραξη μέσω της τηλεδιοίκησης διότι είναι υποχρέωση του ΟΣΕ μέσω σχετικής εγκυκλίου στις 23/12/2022. Προφανώς ήταν προσωπική του επιλογή (η χειροκίνητη δρομολόγηση)» πρόσθεσε.

«Λειτουργούσε το κέντρο τηλεδιοίκησης»

«Το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών έγιναν με αυτόματη χάραξη μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης» είπε ο κ. Γεραπετρίτης, με πηγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης να τονίζουν πως πρόκειται για προσπάθεια σύγχυσης από τον υπουργό, αφού δεν πρόκειται για την «τηλεδιοίκηση του συστήματος», αλλά αποκλειστικά και μόνο για τον σταθμό.

«Στρατευμένη επιστήμη…»

Ως προς τις αιτιάσεις περί αντισυνταγματικότητας λόγω του γεγονότος ότι δεν έχει ορκιστεί υπουργός Μεταφορών και υπουδομών, ανέφερε ότι δεν κατανοεί πώς έχει ανακύψει το ζήτημα αυτό, επικρίνοντας τον Ακρίτα Καϊδατζή -χωρίς να τον κατονομάσει- για «στρατευμένη επιστήμη». Επικαλέστηκε ακόμα και το άρθρο 37, το οποίο παραβιάζει, προκειμένου να καταλήξει στον ισχυρισμό πως αντίστοιχο είναι το καθεστώς που επικρατεί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη. Παράλληλα, δεν είπε λέξη για τη σύγκρουση συμφερόντων που προκύπτει από το γεγονός ότι ο πεθερός του είναι πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ.

«Έκαψε» τον Καραμανλή

Όσον αφορά την επόμενη μέρα στους σιδηροδρόμους, όσα περιέγραψε ο καθηγητής συνταγματικού δικαίου για την παράδοση του έργου τηλεδιοίκησης, αλλά και ο τρόπος επανέναρξης των δρομολογίων στις 22 Μαρτίου εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον κ. Καραμανλή. Ειδικότερα, τόνισε πως τον Σεπτέμβριο θα γίνει η παράδοση της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης, ενώ τα τρένα θα ξαναμπούν στις ράγες με «περισσότερο προσωπικό σε κρίσιμα πόστα, μείωση δρομολογίων, μείωση ταχύτητας των συρμών, ταχύτατη αποπεράτωση των διαδικασιών για προσλήψεις και μεγαλύτερη αστυνόμευση στο σιδηροδρομικό δίκτυο». Επιπλέον, σε κακούργημα θα μετατραπούν τόσο η κλοπή όσο και η κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού.

«Έχουν μετωπικές όλες οι υπόλοιπες χώρες;»

Στον αντίποδα, ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Παππάς, τόνισε πως παρά το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το έργο της σύμβασης 717 στο 70%, το θέμα είναι πως οι ώριμες τεχνολογίες που προϋπήρχαν και είτε καταργήθηκαν, όπως το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, είτε δεν αποκαταστάθηκαν, όπως κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που κάηκε το καλοκαίρι του 2019, θα είχαν αποσοβήσει την τραγωδία. «Εάν είναι μόνο τρεις οι χώρες που έχουν πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, έχουν μετωπικές συγκρούσεις όλες οι υπόλοιπες;» ρώτησε τον υπουργό χωρίς να πάρει απάντηση.

Από την πλευρά του ο αν. τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Γιαννούλης, επισήμανε πως παρά τα προβλήματα και τις ελλείψεις, εάν ίσχυε η επί τόπου παρουσία του κλειδούχος, η ύπαρξη δύο σταθμαρχών και το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας των τρένων, δεν θα είχε γίνει το θανατηφόρο δυστύχημα.

Documento Newsletter