Τραγωδία στα Τέμπη: Μέχρι πότε θα έχει ασυλία ο Βίνης;

Τραγωδία στα Τέμπη: Μέχρι πότε θα έχει ασυλία ο Βίνης;

Την ώρα που η κυβέρνηση αλλάζει σχήματα και αφηγήματα προκειμένου να αποσείσει τις εγκληματικές της ευθύνες αναφορικά με την τραγωδία των Τεμπών, πρόσωπα με κομβικό ρόλο και μεγάλες ευθύνες παραμένουν στο απυρόβλητο. Ένα από αυτά είναι ο «γαλάζιος» πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, ο οποίος -σύμφωνα με τις πληροφορίες του Documento- είχε λάβει μέρος σε συσκέψεις τόσο στο υπουργείο Μεταφορών όσο και στο υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να αναχαιτιστούν οι πιέσεις της Κομισιόν για τη μη ολοκλήρωση του έργου που αφορούσε την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Το πρώην στέλεχος της ΔΑΠ, το οποίο πήρε τη σκυτάλη της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ από το έτερο «γαλάζιο» στέλεχος Χρόνη Ακριτίδη, ήταν πλήρως ενήμερο για τις καταγγελίες των εργαζομένων σε σχέση με τα ζητήματα (αν)ασφάλειας στα τρένα, καθώς ήταν ο παραλήπτης της επιστολής παραίτησης του τότε πρόεδρου της Επιτροπής ETCS, Χρήστου Κατσιούλη. Σε αυτήν, ο Χρ. Κατσιούλης έκανε λόγο για «αδικαιολόγητες καθυστερήσεις» στην υλοποίηση των δύο σχετικών συµβάσεων, για τις οποίες είχε φροντίσει να ενηµερώσει την ΕΡΓΟΣΕ από τον Σεπτέµβριο του 2021, ενώ από τον Απρίλιο του ίδιου έτους είχε ενηµερώσει εγγράφως και τον εµπειρογνώµονα και σύµβουλο της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ.

Ειδικότερα, είχε εκφράσει τη διαφωνία του με τα εξής δεδομένα:

  • «Τη µη τήρηση του φυσικού αντικειµένου της σύµβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης της ETCS στα τµήµατα Αχαρνές – Οινόη, ∆οµοκός – Λάρισα και Λάρισα – Πλατύ, διότι καταργούνται συµβατικά δροµολόγια και συµβατικές ενδείξεις φωτοσηµάτων.
  • Τη µη τήρηση του φυσικού αντικειµένου της σύµβασης 717 µε την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηµατοδοτούµενων µε ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάµενων συστηµάτων αλληλεξάρτησης στους Σιδηροδροµικούς Σταθµούς Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκοµενές, Λιβαδειά, ∆αύλεια και την αντικατάστασή τους µε ένα σύστηµα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύµβαση του ETCS επί γραµµής.
  • Την κακοδιαχείριση της σύµβασης ανάταξης σηµατοδότησης στο τµήµα ∆οµοκός – Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόµη επιφέρει στη σύµβαση ETCS επί γραµµής.
  • Τη µη τήρηση του συµβατικού αντικειµένου της σύµβασης 717 στο τµήµα Οινόη – Τιθορέα µε την κατάργηση της συµβατικά προβλεπόµενης τµηµατοποίησης της γραµµής και την αντικατάσταση των συµβατικά προβλεπόµενων κυκλωµάτων γραµµής µε µετρητές αξόνων, διότι µε την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τµήµα µε 200 km/h χωρίς σε αυτό να υπάρχει καµία ένδειξη της κατάστασης της γραµµής, ακόµη και θραύση αυτής µε ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
  • Τις δεσµεύσεις προς την ΕΕ ως προς την αποπεράτωση του ECTS τον Οκτώβριο του 2022 δεδοµένου ότι η παράταση της σύµβασης ανάταξης της σηµατοδότησης λήγει τον Μάιο του 2022 χωρίς να έχει σηµειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της».

Ο Σικέ πόλεμος Μητσοτάκη με το «βαθύ κράτος»

Κι ενώ αποδεδειγμένα πολιτευτές και στελέχη της ΝΔ κατέκλυσαν μετά της εκλογές του 2019 νευραλγικές υπηρεσίες που σχετίζονται με τη λειτουργία των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών της χώρας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πιστός στο δόγμα της επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων, κήρυξε ανένδοτο έναντι του βαθύ κράτους.

«Πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας, που είδαμε πόσες παγίδες κρύβει. Είναι ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού. Ένα κράτος το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει -ας είμαστε ειλικρινείς- διάφορα κομματικά χρώματα, αλλά που παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες. Πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές. Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε» είπε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, νομίζοντας πως μπορεί να προβεί σε μια ακόμη συλλογική εξαπάτηση, αφού η Οικογένεια έχει προσθέσει πολλά λιθαράκια στην οικοδόμηση της πελατοκρατίας.

Αλλά ας αφήσουμε τις ευθύνες της Οικογένειας κι ας μείνουμε στη ρουσφετοκρατία του ίδιου. Εκτός από τον Χρ. Βίνη, αντίστοιχη πορεία από τη ΔΑΠ και την «γαλάζια» παράταξη του ΤΕΕ ακολούθησε και ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, ενώ στη θέση του αντιπροέδρου της ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται ο Θεόδωρος Παπαφιλίππου, στέλεχος της ΝΔ που στο παρελθόν ήταν αναπληρωτής γραμματέας Οργανωτικού Συντονισμού και Εκλογικής Ετοιμότητας του κόμματος. Επιπλέον, μέλος του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ έχει οριστεί και ο Ιωάννης Ρούκας, ο οποίος έχει διατελέσει αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ. Άραγε, οι άνθρωποι αυτοί δεν νιώθουν την ανάγκη να παραιτηθούν;

«Όλο το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ στελέχη της ΝΔ»

Απαντώντας στις πολιτικές γελοιότητες του πρωθυπουργού περί μετωπικής με το «βαθύ κράτος», η Κουμουνδούρου αναρωτήθηκε σκωπτικά αν ο Κυρ. Μητσοτάκης σκοπεύει να συγκρουστεί με αυτούς που διόρισε τα τέσσερα τελευταία χρόνια. «Ο πρωθυπουργός μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης είπε ότι θα ανατρέψει το βαθύ κράτος το οποίο στηρίζεται σε μικροκομματικά τερτίπια, κάτι που θέλουν όλοι οι Έλληνες. Αυτό που δεν είπε όμως, είναι ποιος έχτισε αυτό το πελατειακό κράτος. Ο ορισμός, δηλαδή, του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι η λύση στην παθογένεια, είναι η παθογένεια» ανέφερε το γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.

Διαβάστε επίσης:

ΣΥΡΙΖΑ: Στελέχη και πολιτευτές της ΝΔ ολόκληρο το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ

Τέμπη: Εκτός κάδρου ευθυνών παραμένουν πολιτικός προϊστάμενος, διοίκηση ΟΣΕ και Ιταλοί της Hellenic Train (Εγγραφο)

Ετικέτες

Documento Newsletter