Δικαιολογίες Γεραπετρίτη για να κρύψει τις κυβερνητικές ευθύνες – Εκνευρίστηκε σε ερώτηση δημοσιογράφου (Video)

Δικαιολογίες Γεραπετρίτη για να κρύψει τις κυβερνητικές ευθύνες – Εκνευρίστηκε σε ερώτηση δημοσιογράφου (Video)

Ο σάλος και η οργή του κοινωνικού συνόλου για τον τρόπο με τον οποίον η κυβέρνηση Μητσοτάκη κινήθηκε όλες αυτές τις ημέρες, προκειμένου να κρύψει την αδιαφορία που επέδειξε όσον αφορά τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, ανάγκασαν τον Γιώργο Γεραπετρίτη σε… μισή παραδοχή για την ύπαρξη προβλημάτων στο σύστημα τηλεδιοίκησης. Στη συνέντευξη Τύπου, ο νέος υπουργός Μεταφορών δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει μία σειρά δικαιολογιών, αλλά και να αποπειραθεί να μετακυλίσει τις ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη κατά την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης, ενώ προχώρησε και στην ανακοίνωση προεκλογικών εξαγγελιών για την «επόμενη ημέρα» του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Φανερός ο εκνευρισμός του νέου υπουργού Μεταφορών, λόγω ερωτήσεων δημοσιογράφου για τις ελλείψεις σε προσωπικό στον σιδηρόδρομο και την αδυναμία της κυβέρνησης να ανταποκριθεί στις εξαγγελίες της.

«Το ανθρώπινο λάθος δεν αναιρεί το γεγονός ότι αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Είναι προφανές ότι πέρα από το ανθρώπινο λάθος υπάρχει και ένα ζήτημα που έχει να κάνει με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Όσον αφορά το ζήτημα που τέθηκε από το σύνολο των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο για ελλείψεις σε προσωπικό, ο υπουργός προσπάθησε να πείσει άπαντες ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη κινήθηκε ώστε να ενισχύσει το σιδηροδρομικό δίκτυο. «Πέρα από το θέμα των υποδομών, ακούω για το θέμα του προσωπικού. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό, είναι προφανές ότι πάντα απαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Έγινε μία μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση του οργανισμού σιδηροδρόμων. Την τελευταία 15ετία υπήρξε σημαντική μείωση του προσωπικού. Δυστυχώς δεν είχαμε σημαντική αναπλήρωση. Πολύ μικρός αριθμός αναπλήρωσης έγινε τα τελευταία χρόνια»,

«Δεν είμαι εδώ να κάνω καμία κομματική ή πολιτική αντιπαράθεση, ούτε συμψηφισμούς. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναδειχθεί. Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης. Είναι ειλικρινής η συγγνώμη μας», τόνισε στην έναρξη της τοποθέτησής του, ενημερώνοντας τους πολίτες ότι θα ασχοληθεί αποκλειστικά με ζητήματα που έχουν να κάνουν με το δυστύχημα των Τεμπών.

Παράλληλα ανέφερε ότι κατά την επίσκεψή του στον τόπο της τραγωδίας διαπίστωσε ότι το «τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Δεν υπήρξε καμία διακοπή της λειτουργίας του κέντρου τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Άρα, το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη πορείας στον πάνω πίνακα. Θα έπρεπε σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρωτόκολλο να είχε υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου εκ των υστέρων, δηλαδή μετά την αποχώρηση της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας. Αν είχε υπάρξει η παρακολούθηση πάνω στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο. Πέρα από αυτό, υπάρχει και το ζήτημα ότι η αμαξοστοιχία περιήλθε σε εσφαλμένη γραμμή».

Όσο για την «επόμενη ημέρα» στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο Γιώργος Γεραπετρίτης προχώρησε σε εξαγγελίες προεκλογικού χαρακτήρα. «Τίθενται δύο μεγάλα ζητήματα. Υλοποίηση της σύμβασης τεχνολογικής αναβάθμισης. Θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες. Ήδη ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον CEO της αναδόχου εταιρείας με τον οποίο είχε μία συζήτηση για την υλοποίηση και έδωσε εντολή για την επίσπευση των διαδικασιών».

«Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της εφαρμογής των συμβάσεων και των καθυστερήσεων θα ήθελα να έχουμε μία πλήρη εικόνα. Ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός έχει διάφορα επίπεδα. Το πρώτο είναι η σηματοδότηση όλου του δικτύου. Το δεύτερο είναι να έχουμε ένα σύστημα με το οποίο το τρένο θα μπορεί να βλέπει το σταθμαρχείο και το κέντρο ελέγχου. Αυτό απαιτεί μία εγκατάσταση στη γραμμή και μία εγκατάσταση στο τρένο. Και υπάρχει και το σύστημα τηλεδιοίκησης που θα μπορεί αν βλέπει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το τρένο», συμπλήρωσε.

Documento Newsletter