Η επίσημη κυβερνητική θέση για τη νέα μετάθεση της έναρξης των ηλεκτρονικών βιβλίων (My Data) για τις επιχειρήσεις, αφορά «στην πανδημία και την κατανόηση του πόσο έχουν επιβαρυνθεί οι επιχειρήσεις». Η αλήθεια βέβαια που κρύβεται κάτω από το χαλί είναι τα τεχνικά και όχι μόνο προβλήματα της νέας διαδικασίας… Σε κάθε περίπτωση αυτό που έχει σημασία είναι ότι μετατίθεται από τον Ιούλιο στον Οκτώβριο η έναρξη των ηλεκτρονικών βιβλίων (αν και το πιθανότερο είναι να μετατεθεί εκ νέου η ημερομηνία για τις αρχές του 2022). Από την άλλη η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ εκκινεί, σταδιακά, από την 1η Σεπτεμβρίου και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021.
Σύμφωνα λοιπόν με το νέο χρονοδιάγραμμα η διαβίβαση παραστατικών εσόδων στην πλατφόρμα myDATA θα γίνει ως εξής:
Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:
-Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 €.
-Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 €.
Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022.
Πότε θα γίνει η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ
Σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς υποχρεούνται:
-να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
-να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
-να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:
Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
-βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
-το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 €.
Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:
-βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
-το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €.
Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.