Tomorrows: Συζητήσεις για το Αύριο στην Στέγη

Tomorrows: Συζητήσεις για το Αύριο στην Στέγη

Εικασίες, ιστορίες, μυθοπλασίες… Τι ρόλο μπορούν να παίξουν ως αναπόσπαστα τμήματα αρχιτεκτονικών και καλλιτεχνικών έργων σε μια εποχή αντιφατικών μηνυμάτων; 

Η συζήτηση εστιάζει σε σύγχρονες πρακτικές και μεθοδολογίες οι οποίες ξεκινούν από υποθέσεις για να διερευνήσουν κοντινά ή μακρινά αύριο.

Στο πλαίσιο της έκθεσης Tommorows (16 Μαΐου – 16 Ιουλίου 2017), η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει στις 17 Μαΐου ένα απόγευμα ομιλιών με τίτλο Συζητήσεις για το Αύριο που εστιάζουν σε σύγχρονες πρακτικές και μεθοδολογίες, οι οποίες ξεκινούν από υποθέσεις για να διερευνήσουν κοντινά ή μακρινά αύριο. Συμμετέχοντες από την έκθεση καλούνται να παρουσιάσουν τις προσεγγίσεις τους και τον τρόπο που απαντούν μέσω αυτών στις ανησυχίες και τις προσδοκίες κατοίκων και χρηστών. Μέσω των προσεγγίσεων, προκύπτουν υποθέσεις και για τα νέα πιθανά χαρακτηριστικά του design και της αρχιτεκτονικής. Αφήνοντας πίσω το λειτουργικό τους χαρακτήρα, επαναπροσδιορίζονται, με στόχο το σχεδιασμό υπερβολικών σεναρίων και την πρόκληση συζητήσεων για τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση αλλά και την τεχνολογία. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, διαφορετικά παραδείγματα γίνονται αφορμή για τη διαμόρφωση ενός χώρου κριτικού αναστοχασμού, όχι μόνο για τα πιθανά, αλλά και τα θεμιτά αύριο. Η συζήτηση θα διεξαχθεί στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία.

Θεματικές ενότητες και συμμετέχοντες:

17:00

Τεχνο-φυσικά περιβάλλοντα στην εποχή της κλιματικής αλλαγής

με τις Στεφανία Στρούζα & The New Raw, Ζηνοβία Τολούδη και τον Michael Young

19:00

Ρούχα για ένα μέλλον υπό παρακολούθηση

με την Behnaz Farahi και τον Adam Harvey

20:30

Εικόνες από την πόλη του αύριο

με την Πηνελόπη Χαραλαμπίδου και τον Liam Young

Συντελεστές

Συντονιστές: Δάφνη Δραγώνα, Πάνος Δραγώνας

Οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά

Διαβάστε περισσότερα

Ο Λίαμ Γιανγκ είναι θεωρητικός αρχιτέκτονας και κινηματογραφιστής που δραστηριοποιείται στους χώρους συνάντησης μεταξύ design, μυθοπλασίας και μέλλοντος. Γεννημένος στην Αυστραλία, ζει στο Λονδίνο και είναι ιδρυτής του Tomorrow’s Thoughts Today, ενός ομίλου προβληματισμού που διερευνά τις δυνατότητες φανταστικής, θεωρητικής και υποθετικής αστικής ανάπτυξης. Συν-διευθύνει επίσης το νομαδικό ερευνητικό εργαστήριο Unknown Fields Division, που ταξιδεύει ανά τον κόσμο, σε αποστολές και κινηματογραφήσεις, προκειμένου να καταγράψει ανερχόμενες τάσεις και να αποκαλύψει αδύναμα σημεία από πιθανά μέλλοντα. O Λίαμ Γιανγκ υπήρξε παραγωγός μιας ταινίας μικρού μήκους που ήταν υποψήφια στα βραβεία BAFTA (Βρετανική Ακαδημία Κινηματογραφικής και Τηλεοπτικής Τέχνης). Έχει παρουσιάσει πρεμιέρες ταινιών του στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Λονδίνου, ενώ έργα του βρίσκονται σε συλλογές μουσείων, όπως το Victoria & Albert Museum του Λονδίνου, το Museum of Metropolitan Art της Νέας Υόρκης και το Powerhouse Museum του Σύδνεϋ.

Ο Μάικλ Γιανγκ είναι αρχιτέκτονας και εκπαιδευτικός. Δραστηριοποιείται στη Νέα Υόρκη, όπου είναι ιδρυτικός συνέταιρος του γραφείου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού Young & Ayata. Το γραφείο Young & Ayata έλαβε πρόσφατα την πρώτη θέση στο διαγωνισμό για το σχεδιασμό του νέου Μουσείου Bauhaus στο Ντεσάου της Γερμανίας. Το 2014, έλαβαν το Βραβείο Νέων Αρχιτεκτόνων από την Αρχιτεκτονική Ένωση της Νέας Υόρκης και το 2016 το Design Vanguard Award από το Architectural Record. Ο Μάικλ είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Cooper Union. Στο παρελθόν, έχει διδάξει σε εργαστήρια σχεδιασμού και σεμινάρια στα αμερικάνικα πανεπιστήμια Yale, Princeton, SCI-Arc, Columbia, Syracuse, Pratt, Cornell και στο Πανεπιστήμιο του Ίνσμπρουκ (Αυστρία). Δουλειά του έχει εκτεθεί πρόσφατα στη Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες, στην Κωνσταντινούπολη, στο Σικάγο, στη Βαρκελώνη και στο Πρίνστον.

Η ομάδα του The New Raw μετατρέπει πλαστικά και άλλα απορρίμματα σε πρώτη ύλη για νέες τεχνολογίες, όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση. Τα έργα της ομάδας εστιάζουν στη δημιουργία συστημάτων που βασίζονται σε κλειστούς κύκλους υλικών και στο σχεδιασμό νέων λύσεων για την υπεύθυνη διαχείριση πρώτων υλών. Το The New Raw ιδρύθηκε το 2015 στο Ρότερνταμ, από τη Φωτεινή Σετάκη και τον Πάνο Σακκά.

Η Στεφανία Στρούζα είναι εικαστικός και αρχιτέκτονας που ζει και εργάζεται στην Αθήνα και τη Βιέννη. Το εικαστικό της έργο έχει ως αφετηρία την ιδέα της Ανατολικής Μεσογείου ως τόπου σύγκλισης πολιτισμικών ροών, ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση, το αρχαϊκό και το μοντέρνο. Η τρέχουσα έρευνά της εστιάζει στην έννοια της «ακτής» ως ενός φυσικού και εννοιολογικού τοπίου, τόσο σε ό,τι αφορά τις υλικές του ιδιότητες όσο και σε σχέση με τις γεωπολιτικές και συμβολικές του προεκτάσεις. Τμήμα της εν εξελίξει έρευνας της πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του προγράμματος καλλιτεχνικής φιλοξενίας του Seeger Center for Hellenic Studies στο Princeton University.

Η Ζηνοβία Τολούδη είναι αρχιτέκτονας μηχανικός και καλλιτέχνης, Επίκουρη Καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής στο Dartmouth College (ΗΠΑ). Το 2000, η Ζηνοβία ίδρυσε το Studio Ζ, ένα ερευνητικό γραφείο αρχιτεκτονικής και τέχνης. Οι χωρικές της εγκαταστάσεις έχουν εκτεθεί διεθνώς, μεταξύ άλλων στην Μπιενάλε της Βενετίας, στο Harvard, στο Dartmouth, στο MIT και στο Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας. Έργα της για το δημόσιο χώρο έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή Fenway της Βοστώνης, στο λόμπι του κτίριο Stata του MIT και στην κεντρική είσοδο δύο κτιρίων του New England College of Optometry της Βοστώνης. Άλλα έργα της βρίσκονται στις μόνιμες συλλογές γλυπτών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, της Πινακοθήκης του Θρακικού Κέντρου Τέχνης και Πολιτισμού και του Leslie Center for the Humanities στο Dartmouth. Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί από τη Routledge, καθώς και στις περιοδικές εκδόσεις Technoetic Arts, MAS Context και WAr. Η Ζηνοβία είναι διδάκτορας του Harvard Graduate School of Design με υποτροφία του ΙΚΥ, έχει μεταπτυχιακό από το τμήμα αρχιτεκτονικής του Illinois Institute of Technology στο Σικάγο (υπότροφος Fulbright) και πτυχίο αρχιτέκτονα μηχανικού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Η Μπενάζ Φαράι είναι αρχιτέκτονας και designer διαδράσεων, το έργο της οποίας διερευνά τη δυναμική διαδραστικών περιβαλλόντων (από τη μόδα έως την αρχιτεκτονική) και τη σχέση τους με το ανθρώπινο σώμα μέσω της εφαρμογής αναδυόμενων τεχνολογιών στην πρακτική της σύγχρονης τέχνης/αρχιτεκτονικής. Στόχος της είναι ο εμπλουτισμός της σχέσης μεταξύ των ανθρώπινων όντων και του οικοδομημένου περιβάλλοντος, με την εφαρμογή αρχών του design και της κίνησης εμπνευσμένων από φυσικά συστήματα. Με ένα πτυχίο και δύο μεταπτυχιακά στην αρχιτεκτονική, αυτή την περίοδο είναι υποψήφια διδάκτωρ με υποτροφία Annenberg στις Διεπιστημονικές Τέχνες και Πρακτικές των Μέσων, στη Σχολή Κινηματογραφικών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας.

H Πηνελόπη Χαραλαμπίδου (GR/UK), διδάκτωρ στην Bartlett School of Architecture, UCL, είναι διευθύντρια του προγράμματος MPhil/PhD «Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός» και συντονίστρια του Unit24. Στη δουλειά της, που τοποθετείται μεταξύ πράξης και θεωρίας, χρησιμοποιεί την κινηματογραφία και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ως μέθοδο έρευνας, ενώ τα έργα της έχουν εκτεθεί διεθνώς. Το βιβλίο της, Marcel Duchamp και η Αρχιτεκτονική της Επιθυμίας, έχει κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Routledge (2013), ενώ έχει γράψει επίσης σε ένα ευρύ φάσμα εκδόσεων για θέματα όπως η αλληγορία, η εικονιστική θεωρία, η στερεοσκοπία και ο κινηματογράφος στην αρχιτεκτονική. Η πρόσφατη έρευνά της επικεντρώνεται σε ό,τι η ίδια έχει ορίσει ως «αρχιτεκτονική ταινία-δοκίμιο». Υπήρξε διοργανώτρια των συμποσίων Architecture | Essay | Film (2016, UCL) και Film | Making | Space (2017, Royal Academy of Arts) και συντάκτρια των άρθρων “The Architectural Essay Film” (ARQ, τόμος 19, τεύχος 03, 2015) και “With-Drawing Room on Vellum” (Drawing Futures, UCL Press, 2016).

Ο Άνταμ Χάρβεϋ είναι καλλιτέχνης και ανεξάρτητος ερευνητής, εγκατεστημένος στο Βερολίνο. Το έργο του περιλαμβάνει ανάπτυξη καμουφλάζ από ανίχνευση προσώπου (CV Dazzle, 2010), anti-drone ενδύματα (Stealth Wear, 2013), έναν κλωβό Φάραντεϋ για θήκη τηλεφώνου (OFF Pocket, 2013) και μια συσκευή αποφυγής Wi-Fi γεωεντοπισμού (SkyLift, 2016). Η διεπιστημονική του προσέγγιση για την αξιοποίηση των τεχνολογιών επιτήρησης έχει επισημανθεί κατά κόρον σε ένα ευρύ φάσμα εντύπων, από τους New York Times έως τους Air Force Times. Ήταν υποψήφιος για το βραβείο Future Great του περιοδικού Art Review το 2014, τιμήθηκε με ένα βραβείο design Core77 το 2011 για τη δουλειά του στο CV Dazzle, ενώ πρόσφατα έλαβε web-residency από το Schloss Solitude και το ZKM για τη συνεχή ανάπτυξη του SkyLift. Το τρέχον έργο του Χάρβεϋ εξακολουθεί να διερευνά μεθόδους χαμηλού κόστους για την αποφυγή επιτήρησης από μέσα υψηλής τεχνολογίας.

Εικαστικά εκτός Στέγης – Λέξεις & Σκέψεις

Διπλάρειος Σχολή (Πλ. Θεάτρου 3)

Πληροφορίες: 210 900 5 800

17 Μαΐου 2017 | 17:00-22:00

Είσοδος ελεύθερη

Η συζήτηση θα διεξαχθεί στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία.

Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις του Κύκλου «Λέξεις & Σκέψεις» είναι δωρεάν και τηρείται σειρά προτεραιότητας.

Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν από κάθε εκδήλωση.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter