Μέσω εγκυκλίου η οποία εκδόθηκε την Τρίτη (7/4), το υπουργείο Παιδείας γνωστοποίησε στους διευθυντές των σχολείων ότι έχουν διορία… λίγων ωρών για να καταγράψουν και να αποστείλουν τις ανάγκες των καθηγητών και μαθητών σε εξοπλισμό (φορητοί υπολογιστές) για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Όσα σχολεία δεν καταφέρουν να αποστείλουν εγκαίρως απάντηση… αποκλείονται από τη διαδικασία! Πώς αντέδρασε η ΟΛΜΕ.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, «το υπουργείο προτίθεται να προβεί στην προμήθεια και παροχή εξοπλισμού στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», για την τέλεση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας αλλά και τη μετέπειτα αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και στην… μετά κορονοϊού εποχή.
Για να συμβεί όμως αυτό, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρέπει να δώσουν… μάχη με τον χρόνο, προκειμένου να καταρτίσουν την ακριβή λίστα των αναγκών τους και να την αποστείλουν στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Μόνο που υπάρχει ένα μεγάλο… «αλλά» στην όλη υπόθεση
Η εγκύκλιος εκδόθηκε ως «κατεπείγουσα» την Τρίτη 7 Απριλίου, με την προθεσμία απαντήσεων να ορίζεται την Πέμπτη (9/4), στις 12 το μεσημέρι! Εν ολίγοις, μέσα σε -περίπου- 48 ώρες, ένας διευθυντής θα πρέπει να επικοινωνήσει με το σύνολο του διδακτικού προσωπικού αλλά και τους μαθητές του σχολείου για να καταγράψει τις ανάγκες τους και στη συνέχεια να δώσει απάντηση στο υπουργείο. Πράγμα το οποίο είναι αδύνατον να συμβεί, διότι τα χρονικά περιθώρια είναι στενά.
Μάλιστα, όσοι διευθυντές επιθυμούν να αιτηθούν στο υπουργείο την αποστολή εξοπλισμού και δεν προλάβουν τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, θα τίθενται εκτός του δικαιώματος για ενίσχυση των καθηγητών και μαθητών με laptop και tablet, διότι όπως επισημαίνεται: «Η τήρηση της ανωτέρω προθεσμίας είναι επιτακτική, δεδομένου ότι η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα. Σημειώνεται ότι η μη υποβολή των αναγκώ νεντός της προαναφερθείσας προθεσμίας συνεπάγεται τη μη συμμετοχή σας στην πράξη».
Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας
https://www.documentonews.gr/filegrid/2020/04/09/5e8e49cb825e63619875a352.pdf
ΟΛΜΕ: «Το υπουργείο κρύβει με ασυνάρτητες και ασαφείς οδηγίες την έλλειψη οργάνωσης»
Θέση για την εγκύκλιο που ζητά καταγραφή – express από τις σχολικές μονάδες, πήρε η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης. Με ανακοίνωση που εξέδωσε την Τετάρτη, κάνει λόγο για επικοινωνιακό παιχνίδι από πλευράς υπουργείου το οποίο «επιχειρεί με ασυνάρτητες, ασαφείς και αόριστες οδηγίες να κρύψει την ανοργανωσιά, την παντελή έλλειψη προετοιμασίας και την άγνοια των στελεχών του».
Η ΟΛΜΕ καλεί τους διευθυντές να «μην προβούν σε ενέργειες πουυπερβαίνουν τα καθήκοντα και τις
αρμοδιότητές τους, όπως έχει παρατηρηθεί σε ελάχιστες ευτυχώς
περιπτώσεις».
Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ
Τις τελευταίες ημέρες, το Υπουργείο μέσω των Διευθύνσεων «βομβαρδίζει» καθημερινά τα σχολεία με εγκυκλίους, αναζητώντας στοιχεία για ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς.Μετά από την απαίτηση να καταγραφούν άμεσα τα τμήματα της ασύγχρονης εκπαίδευσης –στοιχείο που το Υπουργείο διέθετε έτσι κι αλλιώς-,ακολούθησε η απαίτηση να καταγραφούν οι υπολογιστές των σχολικών μονάδων (αυτοί που μπορούν να εξυπηρετήσουν ανάγκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης), στοιχείο που επίσης διέθετε το Υπουργείο και ακολούθησε η απαίτηση καταγραφής και αποστολής στοιχείων για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Το «ευφάνταστο» Υπουργείο Παιδείας με εγκυκλίους που στέλνουν οι ΔΙΔΕ στα σχολεία, ζητά να καταγραφούν οι ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών! σε βασικό εξοπλισμό «προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού».
Αλήθεια με ποιον τρόπο η ηγεσία του Υπουργείου σκέφτεται ότι μπορούν να αναζητήσουν τέτοιου είδους στοιχεία οι Διευθυντές των σχολείων και μάλιστα άμεσα μέσα σε λίγες ώρες; Το επικοινωνιακό παιχνίδι του Υπουργείου που επιχειρεί με ασυνάρτητες, ασαφείς και αόριστες οδηγίες να κρύψει την ανοργανωσιά, την παντελή έλλειψη προετοιμασίας και την άγνοια των στελεχών του, πρέπει να σταματήσει.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να δείξει στοιχειώδη σοβαρότητα και να τιμήσει με ένα οργανωμένο και σοβαρό σχεδιασμό την τεράστια προσπάθεια που καθημερινά καταβάλλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί χωρίς υποστήριξη, για να συνεχίσουν την παιδαγωγική και διδακτική σχέση με τους μαθητές τους.
Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων να μην προβούν σε ενέργειες πουυπερβαίνουν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, όπως έχει παρατηρηθεί σε ελάχιστες ευτυχώς περιπτώσεις.
Συγχαίρουμε τους χιλιάδες συναδέλφους που χάρη στο δικό τους αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης γίνεταιμέχρι σήμερα δυνατή η συνέχιση τηςεκπαιδευτικής διαδικασίας.