Το βαθιά σεξιστικό «μυστικό» που κρύβεται στα περισσότερα αυτοκίνητα – Και ευτυχώς αλλάζει

Το βαθιά σεξιστικό «μυστικό» που κρύβεται στα περισσότερα αυτοκίνητα – Και ευτυχώς αλλάζει

Μπορεί ο σεξισμός να υπάρχει σε πράγματα που δεν έχουμε σκεφτεί η παρατηρήσει ποτέ; Κι όμως μπορεί. Κυρίως σε μικρά-μικρά πράγματα που έχουν πλήρως κανονικοποιηθεί στο μυαλό. Αυτό μάλιστα καταδεικνύει το άρθρο των New York Times, που υποστηρίζει πως το «αλεξήλιο», το προστατευτικό από τον ήλιο στις μπροστινές θέσεις ενός αυτοκινήτου, έχει ένα βαθύ σεξιστικό «μυστικό» ετών.

Κατά κανόνα, όπως εξηγούν οι Times της Νέα Υόρκης, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, το 81% των οχημάτων του εμπορίου διέθεταν καθρεφτάκι μόνο στη δεξιά θέση του οχήματος, στο αλεξήλιο που βρισκόταν δηλαδή στη θέση του συνοδηγού. Ο λόγος; Επειδή το στερεότυπο, που ευτυχώς άλλαξε τα τελευταία χρόνια, προέβλεπε πως στη θέση του συνοδηγού θα κάθεται μία γυναίκα. Κάτι που άλλαξε από τα 10s και μετά.

Ειδικότερα, ο λόγος που στα περισσότερα αυτοκίνητα παρατηρείται καθρέφτης στη θέση του συνοδηγού είναι γιατί αρχικά οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθέτησαν τους εσωτερικούς καθρέφτες μόνο στην πλευρά του συνοδηγού με το σκεπτικό ότι συνοδηγοί ήταν κατά βάση γυναίκες και τους χρειάζονταν για λόγους καλλωπισμού.

Σταδιακά όμως αυτή η τάση άλλαξε και πλέον οι εσωτερικοί καθρέφτες είτε βρίσκονται και στην πλευρά της ηλιοπροστασίας του οδηγού ή μόνο σε αυτή ή δεν υπάρχουν καθόλου.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι από το Ινστιτούτο Ερευνών Μεταφορών του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν και επικαλείται το άρθρο των New York Times για πρώτη φορά, περισσότερες γυναίκες από ό,τι άνδρες βρίσκονται στη θέση του οδηγού. Το 2010, σύμφωνα με την έκθεση, 105,7 εκατομμύρια γυναίκες είχαν άδεια οδήγησης στη χώρα, έναντι 104,3 εκατομμυρίων ανδρών, αντιστρέφοντας ένα μακροχρόνιο χάσμα μεταξύ των δύο φύλων. Ωστόσο, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καλύπτουν αυτές τις περιπτώσεις γυναικών στο τιμόνι.

«Πρόκειται για μια χαζή παράδοση. Εκεί ήταν πάντα ο καθρέφτης για τον συνοδηγό, στα δεξιά, γιατί όταν τα ζευγάρια ήταν μαζί στο αυτοκίνητο συνηθιζόταν να οδηγεί ο άντρας», αναφέρει ο καθηγητής κοινωνιολογίας στο University of South Alabama, David Gartman και συγγραφέας του «Auto Opium: A Social History of American Automobile Design» (1994). «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπέθεταν πως αφού οι γυναίκες διέπονται από τάσεις καλλωπισμού, ο καθρέφτης καλλωπισμού έπρεπε να είναι στη μεριά τους», τόνιζε ακόμη.

Ωστόσο, ο ίδιος συμπλήρωνε πως πλέον η τάση αυτή σταμάτησε να έχει νόημα μιας και οι γυναίκες οδηγούν και εκείνες, «οι οικογένειες έχουν ένα αυτοκίνητο για κάθε ενήλικα στο σπίτι», τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης:

Ευρωεκλογές: Η πρώτη αντίδραση Παπανώτα – Η απόσυρσή μου είναι νίκη για τον Γεωργιάδη (Video)

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σιδηρόπουλος στη θέση Παπανώτα στο ευρωψηφοδέλτιο

Εκτός ψηφοδελτίου ΣΥΡΙΖΑ ο Δημήτρης Παπανώτας μετά τα σεξιστικά σχόλια

Τέμπη: Μισοθαμμένη παλέτα εντοπίστηκε στο ιδιόκτητο οικόπεδο – «Αγωνιώ μήπως βρεθεί βιολογικό υλικό» λέει συγγενής στο documentonews.gr

Υγεία SOS: Λωρίδα της γάζας τα νοσοκομεία – Μόνο χαράτσια και χειρουργεία με πληρωμή

Σοκ: Ανώτερος Αξιωματικός της Πυροσβεστικής έδερνε τη σύντροφό του – Τον κατήγγειλε αλλά η ΕΛΑΣ… δεν τον βρίσκει

Documento Newsletter