To τρένο επιστρέφει στην Αχαΐα μετά από σχεδόν 10 χρόνια. Το πρώτο επίσημο δρομολόγιο που θα ενώσει την πρωτεύουσα με το Αίγιο, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020, καταληκτική ημερομηνία που είχε δοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Το πρώτο, ιστορικό δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί με Rail Bus (τα τρένα με την πράσινη απόχρωση). Θα ξεκινήσει στις 4:38 το πρωί της Δευτέρας και χωρίς αλλαγή στο Κιάτο, θα φτάσει στο Αίγιο στις 6.55 το πρωί, εγκαινιάζοντας τη νέα σιδηροδρομική εποχή στην Αχαΐα.
Αντίστοιχα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες το πρωί της 22ας Ιουνίου στις 7:38 το πρωί, θα ξεκινήσει αντίστοιχο Rail Bus από το Αίγιο, θα φτάσει στις 8:23 στο Κιάτο και από εκεί θα γίνει μετεπιβίβαση σε τρένο του Προαστιακού στις 8:32 με τελικό προορισμό τον Πειραιά.
Οι πρώτες μέρες σύμφωνα με πηγές κοντά στο σιδηρόδρομο θεωρούνται κρίσιμες για να αντιμετωπιστούν οι όποιες “παιδικές ασθένειες” του νέου δρομολογίου. Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας και μεγάλο ζητούμενο φυσικά είναι το κατά πόσο θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα του τρένου.
Συνολικά έχουν προγραμματιστεί έξι ζεύγη δρομολογίων για το νέο δρομολόγιο. Το πρώτο πρωινό δρομολόγιο όπως αναφέρθηκε και παραπάνω θα διεξάγεται με το ντιζελοκίνητο Rail Bus και δεν θα χρειάζεται αλλαγή τρένου στο Κιάτο.
Συνολικά θα πραγματοποιούνται 6 ζεύγη δρομολογίων, από το Αίγιο προς την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο και από την Αθήνα ή το Αεροδρόμιο προς το Αίγιο, αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα:
– Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αεροδρόμιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 07:38, 12:38 και 17:38.
– Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αθήνα-Πειραιάς θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 09:57, 14:57 και 19:33.
– Στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από τον Πειραιά: 04:38* (από Αθήνα), 09:17 και 14:17.
– Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Κιάτο-Αίγιο θα εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αεροδρόμιο: 06:49, 11:49 και 16:49.
Σημειώνεται ότι στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αίγιο, θα πραγματοποιούνται ενδιάμεσες στάσεις σε Ελίκη, Διακοπτό (ανταπόκριση με Οδοντωτό Σιδηρόδρομο για Καλάβρυτα), Πλάτανο, Ακράτα, Λυγιά, Λυκοποριά και Ξυλόκαστρο.
Όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια θα γίνονται ως εξής: το τρένο θα ξεκινά από τον Πειραιά με τα ηλεκτροκίνητα Desiro (τα τρένα με την μωβ απόχρωση) και μόλις φτάσει στο Κιάτο θα περιμένει το ντιζελοκίνητο Rail Bus. Θα γίνεται μετεπιβίβαση και μετά από 5-6 λεπτά θα ξεκινά προς Αίγιο. Με τον αντίστροφο τρόπο θα γίνεται το δρομολόγιο από το Αίγιο. Σε τρία από τα έξι δρομολόγια θα υπάρχει σύνδεση με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας.