Το τέλος της ιδιωτικής εκπαίδευσης

Το τέλος της ιδιωτικής εκπαίδευσης

Κόντρα ξέσπασε τις τελευταίες μέρες στη Βουλή (κατακαλόκαιρο μάλιστα) σχετικά με το νέο νομοσχέδιο της Ν. Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Κοιτώντας το προσεκτικά, θα έλεγε κανείς ότι η Κυβέρνηση επιχειρεί να καταστρέψει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.

Κι αυτό διότι αλλάζει το καθεστώς των δικαιωμάτων τους με αποτέλεσμα να είναι έρμαια στις ορέξεις των διαφόρων σχολαρχών όπου ανά πάσα στιγμή μπορούν να τους απολύσουν δίχως κάποια σοβαρή νομική αιτία.

Μια άλλη σημαντική παράμετρος του φερόμενου νομοσχεδίου, είναι η δυνατότητα παράλληλων μαθημάτων με έδρα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια στη διάρκεια της ημέρας από κέντρα δια βίου μάθησης ή κέντρα ξένων γλωσσών και λοιπά φροντιστήρια, υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς για περαιτέρω μαθήματα εντός των εκπαιδευτηρίων.

Ακόμη, επιτρέπεται η λειτουργία παράλληλων σχολείων διαφορετικής βαθμίδας εκπαίδευσης στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Αντιδράσεις βέβαια υπήρξαν από την ΟΙΛΕ και την αρμόδια επιστημονική υπηρεσία της Βουλής καταδικάζοντας το εν λόγω νομοσχέδιο της ΝΔ, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων πώς “ο διδάσκων σε σχολείο ασκεί λειτούργηµα, η απρόσκοπτη επιτέλεση του οποίου προϋποθέτει στοιχειώδη ανεξαρτησία, η άσκηση της οποίας υπόκειται, βέβαια, τόσο σε αυτοέλεγχο, όσο και σε εξωτερική αξιολόγηση. “

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, συγκαταλέγεται στο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, μια τροπολογία με άρωμα 2004… προβλέποντας την αντικατάσταση των 116 διευθυντών δημόσιας εκπαίδευσης (στο προσεχές διάστημα) με αμιγώς κομματικά κριτήρια.

Ανάλογες πρακτικές άλλωστε υιοθετούσε η πρώην Υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου!

Κλείνοντας με αυτές τις σκέψεις είναι πασιφανές πώς η αυτοδύναμη Κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη τάσσεται για άλλη μία φορά στο πλευρό των καλών της φίλων και ψηφοφόρων της δηλαδή των σχολαρχών, ικανοποιώντας κάθε τους επιθυμία με το ψηφισμένο πλέον αυτό νομοσχέδιο.

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν πρέπει και δεν θα γίνουν ποτέ θύματα των εκάστοτε σχολαρχών, το εν λόγω νομοσχέδιο θα ακυρωθεί στην πράξη από τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας συλλήβδην.

* Ο Αβραάμ Θ. Λαφαζάνης είναι φιλόλογος, μεταπτυχιακός φοιτητής Ειδικής Αγωγής, μέλος συντονιστικού του τμήματος Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Σερρών, μέλος του κινήματος πολιτικών ακτιβιστών Roseband Socialists.

Documento Newsletter