Η αρχέγονη μορφή του αυγού που συνδέεται με την Ανάσταση έχει ρίζες σε πανάρχαιες παραδόσεις. Βαμμένο κόκκινο ή διακοσμημένο με λουλούδια, φυτά και γεωμετρικά σχήματα είναι μια σταθερή υπενθύμιση της χαράς της ζωής και της αναγεννησιακής έκρηξης της φύσης που συνδέεται με το Πάσχα. Πριν ενσωματωθεί όμως οργανικά στο χριστιανικό εθιμικό τελετουργικό , η συμβολική του δύναμη αποτυπώθηκε σε μύθους, μυστικιστικές λατρείες, ιερά κείμενα και παραδόσεις σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, ενώ από τη μορφή του εμπνεύστηκαν σπουδαίοι καλλιτέχνες ανά τους αιώνες. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
Πού θα πάμε και τι θα δούμε τη Μεγάλη Εβδομάδα. Η Ειρήνη Δρίβα συγκέντρωσε εκθέσεις, συναυλίες και άλλες δράσεις που μπορείτε να επισκεφτείτε αυτές τις ημέρες.
Εικόνες, ιππότες και κατάσκοποι στην αυλή των δόγηδων. Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο αδειάζει από εκθέματα. Στέλνει στην Βενετία τριάντα αριστουργηματικές εικόνες σε μια έκθεση αμφίβολης σκοπιμότητας. Ρεπορτάζ του Στάθη Γκότση.
Η αναδρομική έκθεση «Η εμμονή του βλέμματος» στην Εθνική Πινακοθήκη περικλείει το δημιουργικό σύμπαν του Παναγιώτη Τέτση, ενός από τους σπουδαιότερους μεταπολεμικούς ζωγράφους. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη ξεναγήθηκε στην έκθεση και μεταφέρει το κλίμα.
Η Σοφία Καραγιάννη ζωντανεύει επί σκηνής τις «Νεκρές Ψυχές» του Γκόγκολ σε μια άρτια και αφοπλιστικά επίκαιρη παράσταση. Ο Ηρακλής Λογοθέτης είδε την παράσταση.
Το κατασκοπικό θρίλερ «Ο ερασιτέχνης» του Τζέιμς Χόους με τον Ράμι Μάλεκ διαθέτει αφηγηματική άνεση που ανταμείβει και με το παραπάνω τον θεατή. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης είδε την ταινία.
Τα ολοκαίνουργια «Τραγούδια του Νερού» της Σαβίνας Γιαννάτου είναι ένα ταξίδι στις μουσικές του κόσμου. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης μεταφέρει το κλίμα μυσταγωγίας που αποπνέει το άλμπουμ.
Η Ηρώ Μπέζου υπογράφει το κείμενο και τη σκηνοθεσία στο δεύτερο έργο της με τίτλο «Τέρας» στο οποίο μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις και το τραύμα. Η Ειρήνη Δρίβα παρακολούθησε πρόβα λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα.
Ο «Γατόπαρδος» που προβάλλεται στο Netflix μπορεί να αναμετρηθεί στα ίσα με το έπος του Λουκίνο Βισκόντι. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης είδε τη νέα σειρά-ριμέικ του κλασικού φιλμ του Βισκόντι.
Μια ιστορία από τη… μουσική. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης θυμάται την ημέρα που ζήτησε από τον Νίκο Παπάζογλου να συμμετάσχει σε ένα μικρού μήκους ταινιάκι του το 1997.
Ένα σημείο που στη συνέντευξη Τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου πέρασε στα ψιλά είναι ότι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ένας από τους «χρυσούς» χορηγούς) εξασφάλισε περίοπτη θέση στον λογότυπό του δίπλα σε εκείνον του Φεστιβάλ. Γράφει η Ειρήνη Δρίβα.
«Με το “Ζεϊμπέκικο της αλφαβήτας”, μία λαϊκότροπη μπαλάντα σχετικά μεγάλης διάρκειας (πεντέμισι λεπτά), η Λήδα Χαλκιαδάκη φανερώνει για μία ακόμη φορά την αγάπη για τον τόπο της και τον σεβασμό της στην ιστορία του». Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.