Είναι η περιουσιακή κατάσταση του Κυριάκου Μητσοτάκη η πιο σκοτεινή υπόθεση από καταβολής Πόθεν Έσχες; Ουδείς αμφιβάλλει ότι είναι. Έγιναν νομοθετικές αλχημείες για να καλυφθούν οι «μαύρες τρύπες» των περιουσιακών στοιχείων του πρωθυπουργού και της συζύγου του; Έγιναν και το ξέρει ακόμα και η… πλατφόρμα υποβολής. Γεννάται λοιπόν το μέγα ερώτημα: Γιατί ο πρωθυπουργός και οι επιτελείς του Μαξίμου πίεσαν να παρουσιάσει ο Κασσελάκης εμπρόθεσμα το δικό του Πόθεν Έσχες ενώ γνώριζαν ότι η συζήτηση θα συμπαρασύρει και τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη; Υπάρχουν δύο απλές απαντήσεις και πολλές σύνθετες.
Η πρώτη εύκολη απάντηση αφορά στην υπεροπλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στα ΜΜΕ. Ήταν βέβαιο, και στο Μαξίμου ήταν βέβαιοι, πως ότι και να παρουσίαζε ο Στέφανος Κασσελάκης θα «έτρωγε ξύλο» από τη λίστα Πέτσα και την ενημέρωση 107. Χαρακτηριστικό παράδειγμα σήμερα το πρωί στον Σκάι, οι Πορτοσάλτε και Οικονόμου, οι οποίοι αγωνιούσαν μεταξύ άλλων για το πως θα καταφέρει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ να συντηρήσει τα ακίνητα που κατέχει. Όταν ρωτήθηκαν από την Βούλα Κεχαγιά γιατί δεν εκφράζουν την ίδια αγωνία για τα 41 ακίνητα του πρωθυπουργού η απάντηση ήταν η αναμενόμενη: «Όλα αυτά έχουν απαντηθεί από τον πρωθυπουργό».
Η δεύτερη εύκολη απάντηση έχει σχέση με την την προηγούμενη αλλά και με τον Γκρίνμπεργκ. Είναι βέβαιο πως τα αποτελέσματα της παρουσίασης του Πόθεν Έσχες από τον Κασσελάκη είχαν «μετρηθεί» από τον γκουρού της επικοινωνίας Σταν Γκρίνμπεργκ, εξού και η επιμονή και το στενό μαρκάρισμα Μητσοτάκη στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό, σε συνδυασμό με την υπεροπλία στα ΜΜΕ αλλά και με την εκτίμηση ότι ο Μητσοτάκης έχει «εγγράψει τις ζημίες από τα τρύπια Πόθεν Έσχες σε παλαιότερους ισολογισμούς», σε προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις δηλαδή, φέρνουν τον πρωθυπουργό, θεωρητικά τουλάχιστον, σε πλεονεκτική θέση επικοινωνιακά. Αυτές όμως είναι οι εύκολες αναγνώσεις.
Θεωρώ ότι η ασφυκτική πίεση προς τον Κασσελάκη να παρουσιάσει το Πόθεν Έσχες εντάσσεται στην γενικότερη στρατηγική του «όλοι ίδιοι είναι» που ξεκίνησε από του επικοινωνιολόγους του Μητσοτάκη και υλοποιείται από τα κυρίαρχα ΜΜΕ, από την εποχή του Τσίπρα. Τότε που ΝΔ και δημοσιογράφοι πάθαιναν αναφυλαξία και μόνο στο άκουσμα για ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς.
Γνωρίζουν καλά, λοιπόν, τα επικοινωνιακά επιτελεία του πρωθυπουργού ότι η πλειονότητα των πολιτών δεν θα ασχοληθούν με τις λεπτομέρειες των Πόθεν Έσχες του ενός ή του άλλου πολιτικού αλλά θα δημιουργηθεί ένα τοπίο στην ομίχλη στο οποίο θα αιωρούνται βίλες, σπίτια, εκατομμύρια και πολλή προπαγάνδα. Σε αυτό το τοπίο στην ομίχλη, η καλοσερβιρισμένη λογική του «όλοι ίδιοι είναι» γίνεται η εύκολη διέξοδος για τον πολίτη που αδυνατεί να πληρώσει το ρεύμα και δυσκολεύεται να αγοράσει ένα κιλό φέτα. Δεν χρειάζονται μαντικές ικανότητες για να αντιληφθεί κανείς ότι το μίξερ της ισοπέδωσης ευνοεί αυτόν με τα 41 ακίνητα τα οποία ουδείς γνωρίζει πως αποκτήθηκαν και ο οποίος έχει ταυτόχρονα την ευθύνη για το ακριβό ρεύμα και την πανάκριβη φέτα, σε σχέση με αυτόν που έχει τρία ακίνητα, είναι αυτοδημιούργητος και έχει την πολυτέλεια του καθαρού πολιτικού μητρώου.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το επιτελείο του, κατάφεραν την τελευταία εβδομάδα των εκλογών να αλλάξουν την ατζέντα. Όλες οι μετρήσεις, όλες οι δημοσκοπήσεις, μέχρι χτες, κατέληγαν σε ένα κοινό συμπέρασμα: Ότι η ακρίβεια και το έγκλημα των Τεμπών προκαλούν ανεπανόρθωτη φθορά στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Από σήμερα το πρωί η ατζέντα άλλαξε. Όλα τα συστημικά ΜΜΕ, όλη η κυβέρνηση και όλη η Νέα Αριστερά, θέλουν να μας πείσουν ότι το μοναδικό θέμα που πρέπει να απασχολεί την κοινωνία είναι το διαμέρισμα του Κασσελάκη στο Κολωνάκι. Εκτός σημαντικού απροόπτου, αυτό θα είναι το θέμα που θα κυριαρχήσει στα δελτία ειδήσεων μέχρι την Κυριακή.
Μένει να αποδειχθεί αν όλα αυτά θα επηρεάσουν τις κάλπες. Ο Κασσελάκης, πάντως, έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιβιώνει και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία έξω από τις συνηθισμένες πολιτικές νόρμες. Θα το επαναλάβει; Κυριακή κοντή γιορτή…