Το «poll of polls» των Βρυξελλών ξεσκέπασε την προπαγάνδα Μαξίμου – δημοσκόπων

Το «poll of polls» των Βρυξελλών ξεσκέπασε την προπαγάνδα Μαξίμου – δημοσκόπων

Ενώ οι καθ΄ έξιν αλχημιστές των τάσεων της κοινής γνώμης κοντεύουν να φέρουν τη διαφορά στην εκτίμηση ψήφου στα προ τραγωδίας Τεμπών δεδομένα, η «δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων» που έφερε στο φως το Euractiv εξέθεσε όσους εντός των τειχών αντιλαμβάνονται τις μετρήσεις σαν πλαστελίνη, δίνοντάς τους όποια πολιτική μορφή οι ίδιοι επιθυμούν.

Το διεθνές Μέσο, λοιπόν, δημοσίευσε στοιχεία από δημοσκόπηση που παρήγγειλαν πολυεθνικές εταιρείες, οι οποίες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ τα ευρήματα αυτής τέθηκαν υπόψη και σημαντικών ευρωπαίων παραγόντων.

Κατά το δημοσίευμα, η μεθοδολογία είναι η πιο δαπανηρή που θα μπορούσε να εντοπίσει κανείς στους τιμοκαταλόγους των δημοσκοπικών εταιριών κι αυτό γιατί χρησιμοποιήθηκαν ειδικοί αλγόριθμοι δημοσιευμένων αποτελεσμάτων άλλων εταιρειών δημοσκοπήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις αποκλίσεις που εμφάνισαν σε προηγούμενες εκλογικές περιόδους και αποδίδοντάς τους τον αντίστοιχο συντελεστή ακρίβειας.

Παράλληλα, όπως επισημαίνει το Euractiv, η διαδικασία που ακολουθήθηκε προσιδιάζει με τη «δημοσκόπηση των δημοσκοπήσεων» από εξειδικευμένες υπηρεσίες των ΗΠΑ, όπως το FiveThirtyEight, εντοπίζοντας πως η διαφορά ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ είναι απειροελάχιστη.

Διαβάστε επίσης: Euractiv: Στήθος με στήθος ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ – Εκτίμηση για διαφορά 30.000 ψήφων

Στην κόψη του ξυραφιού

Ειδικότερα, η ΝΔ συγκεντρώνει 33,45%, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ 32,92% και το ΠΑΣΟΚ 9,02%. Στην εκτίμηση ψήφο, το ποσοστό της ΝΔ θα μπορούσε να κυμανθεί στο 33-34%, του ΣΥΡΙΖΑ στο 32,5-33,5% και του ΠΑΣΟΚ στο 8,7-9,3%. Όπως είναι εμφανές, τα συγκεκριμένα ευρήματα δεν έχουν κανένα σημείο επαφής με όσα έχουν κατακλύσει τα φιλοκυβερνητικά Μέσα τις τελευταίες εβδομάδες, αφού δημοσκοπικές εταιρίες ανέβασαν ακόμα και στο 8% τη διαφορά υπέρ της ΝΔ.

Η πρόγνωση ως πολιτικό επιχείρημα

Εκτός από τον απόλυτο ευτελισμό των δημοσκοπικών εταιριών με ή χωρίς χωματουργικές δραστηριότητες, η δημοσκόπηση που ανέδειξε το Euractiv καταδεικνύει πως τα ρέστα του Μεγάρου Μαξίμου -την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης καταρρέει πολιτικά- είναι η μετατροπή της δημοσκοπικής πρόγνωσης σε πολιτικό επιχείρημα.

Λόγου χάρη, μπορεί ο πρωθυπουργός να πηγαίνει στην Κεφαλλονιά και να μην υπάρχει άνθρωπος να τον υποδεχτεί, αλλά όταν κάποιος του επισημάνει τη χαμηλή προσέλευση πολιτών στις περιοδείες του, εκείνος θα επικαλεστεί τις δημοσκοπήσεις για να βγει από τη δύσκολη θέση.

Σε αυτήν τη μανιέρα αντιστροφής της πραγματικότητας έχουν συμβάλλει τα μέγιστα τα Μέσα της λίστας Πέτσα, τα οποία όχι μόνο προβάλουν εξόφθαλμα δημοσκοπικά μαγειρέματα (βλ. Abacus Research στον Alpha μετά τον εγκλωβισμό στην Αττική Οδό ελέω χιονιά), αλλά μετατρέπουν τα στελέχη των κομμάτων της αντιπολίτευσης σε αναλυτές δημοσκοπικών ευρημάτων αντί να ζητούν απαντήσεις ή προτεινόμενες λύσεις για τα προβλήματα των πολιτών. 

Documento Newsletter