Το παράδειγμα προσφοράς και αλληλεγγύης στην πανδημία με αφετηρία την εταιρική ευθύνη

Εδώ και μήνες ο πλανήτης βρίσκεται αντιμέτωπος με την πανδημία του Covid 19. Καθημερινά, οι νεκροί και τα κρούσματα αυξάνονται, με τις ευάλωτες ομάδες να κινδυνεύουν δραματικά.

Ο πρώτος συναγερμός χτυπά στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας στις 31 Δεκεμβρίου. Οι κινεζικές αρχές προειδοποιούν για την εμφάνιση κρουσμάτων πνευμονίας αγνώστου προελεύσεως στην πόλη Ουχάν, 11 εκατομμυρίων κατοίκων, της επαρχίας Χουμπέι.

Ο νέος κορονοϊός εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο με ταχύτατους ρυθμούς μετρώντας πέντε μήνες μετά την εμφάνισή του περισσότερα από τρία εκατομμύρια κρούσματα.

Στην Ελλάδα ο ιός έκανε την εμφάνισή του με αποτέλεσμα – όπως ακριβώς έγινε και σε όλες τις υπόλοιπες χώρες – να επιβληθούν περιοριστικά μέτρα σε σχέση με τη μετακίνηση των πολιτών.

Την ώρα λοιπόν που όλοι ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια μας, κάποιοι βρίσκονταν εκεί έξω στην πρώτη γραμμή προσπαθώντας να σώσουν ζωές. Και φυσικά μιλάμε για το υγειονομικό προσωπικό. Τους γιατρούς, τους νοσηλευτές, τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των νοσοκομείων. Όλοι αυτοί, στέκονται άγρυπνοι φρουροί και προστατεύουν όλους εμάς.

Όλοι θα θέλαμε να προσφέρουμε κάτι σε αυτούς τους ήρωες που μας κρατούν ασφαλείς, όμως δεν μπορούμε όλοι.

Εδώ λοιπόν έρχεται η ευσυνείδητη επιχειρηματική προσφορά. Εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν, δίνουν απλόχερα ό,τι καλύτερο μπορούν.

Αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι αυτό της Lidl Ελλάς, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκαν κρούσματα στη χώρα μας, με εταιρική υπευθυνότητα, ξεκίνησαν μια μακρά αλυσίδας προσφοράς.

Είτε δωρίζοντας απευθείας χρήματα  για κάλυψη επειγόντων αναγκών είτε μεριμνώντας για την ανακούφιση των αδύναμων και όσων δεν έχουν δυνατότητα να μετακινηθούν, στηρίζοντας επιμέρους τοπικές κοινωνίες στην προσπάθειά τους να ανακάμψουν.

Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την προσφορά 50.000 προστατευτικών μασκών στην Περιφέρεια Αττικής αλλά και την προσφορά των 100.000 ευρώ από την εταιρία στο Ε.Σ.Υ.

Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω εταιρία ανταποκρίνεται με αίσθημα ευθύνης στις ανάγκες της κοινωνίας καθώς το ευρύ φάσμα δράσεων και ενεργειών της εδώ και 20 χρόνια την καθιστούν πρωτεργάτη στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας.

Η έμπρακτη βοήθεια στις δύσκολες στιγμές

Πολλές ήταν οι περιοχές της Ελλάδας οι οποίες επιβλήθηκαν επιπλέον περιοριστικά μέτρα όπως στους δήμους Μύκης, Καστοριάς, Ξάνθης, Ορεστίδος, Νεστορίου και Αλμωπίας. Η Lidl Ελλάς σε συνεννόηση με τους τοπικούς φορείς, έστειλε προϊόντα στο πλαίσιο του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και βρέθηκε έμπρακτα και αλληλέγγυα δίπλα στους απομονωμένους κατοίκους.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό σε συνθήκες όπως αυτή που ζούμε, να προβάλλονται τέτοιες πράξεις προσφοράς και αλληλεγγύης έτσι ώστε να εμπνεύσουν κι άλλους να πράξουν κατά τον ίδιο τρόπο.

Επίσης σημαντικό είναι όμως να αντιληφθούμε ότι η προσφορά δεν πρέπει να αφορά μόνο τις έκτακτες καταστάσεις μιας πανδημίας αλλά τον συνολικό τρόπο δράσης μας.

Υπάρχουν φορείς που χρειάζονται τη στήριξή όλων μας, όλο τον χρόνο, με ή χωρίς πανδημία, όπως για παράδειγμα το Χαμόγελο του Παιδιού.

Η Lidl Ελλάς για ακόμα μία φορά στηρίζει έμπρακτα «Το Χαμόγελο του Παιδιού» προσφέροντας τρόφιμα μακράς διάρκειας και είδη πρώτης ανάγκης στα Σπίτια του Οργανισμού πανελλαδικά, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Καβάλα, Κόρινθο, Αίγιο και Κυλλήνη Ηλείας.

Στις συνθήκες που ζούμε, με την πανδημία να καλπάζει, η αλληλοβοήθεια είναι το μεγαλύτερο όπλο μας απέναντι στον φόβο.

Η ατομική, αλλά ακόμα περισσότερο ή εταιρική προσφορά δίνει χαμόγελα και ελπίδα στον κόσμο που το έχει ανάγκη και η Lidl Ελλάς αποδεικνύεται μέγας κυρίαρχος του είδους.