Το μήνυμα Γαβρόγλου για τα παιδιά με αναπηρίες και την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση

Το μήνυμα Γαβρόγλου για τα παιδιά με αναπηρίες και την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση

«Η Πολιτεία έχει την ευθύνη να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στο εκπαιδευτικό σύστημα, αξιοποιώντας το δυναμικό τους, αναπτύσσοντας πολύπλευρα τις δεξιότητές τους και αναδεικνύοντας τις ικανότητές τους».

Αυτό τονίζει στο μήνυμά του για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.

Η Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, που έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ στις 3 Δεκεμβρίου, έχει στόχο να αναδείξει τα δικαιώματα των αναπήρων, μεταξύ άλλων για ευημερία και ισότιμη συμμετοχή και προσφορά στην κοινωνία, αλλά και να αναδείξει τις ανάγκες που προκύπτουν και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν στη ζωή τους, από κοινωνικής, οικονομικής, αλλά και πολιτικής σκοπιάς.

«Καλούμαστε όλοι να αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες και τις ανισότητες που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία και μέσα από θεσμοθετημένες πολιτικές και συλλογικές δράσεις να προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας “ανθεκτικής” κοινωνίας για όλους, χωρίς αποκλεισμούς» επισημαίνει ο κ. Γαβρόγλου.

Ταυτόχρονα, αναφέρει ότι το υπουργείο Παιδείας προωθεί πολιτικές και πρακτικές ενταξιακής εκπαίδευσης και ενθαρρύνει δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας σε ζητήματα που αφορούν την αναπηρία, μέσα από την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών και την ανάδειξη καλών παιδαγωγικών πρακτικών, που προάγουν τις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

«Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο προβληματισμού, μέσα στο οποίο όλοι οι μαθητές θα συνειδητοποιήσουν τους περιορισμούς που θέτει το κοινωνικό περιβάλλον στους αναπήρους, δυσχεραίνοντας την πλήρη και ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνία, θα εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους με βάση τα δικά τους βιώματα και θα κάνουν προτάσεις για την άρση του αποκλεισμού και των προκαταλήψεων που υφίστανται τα άτομα με αναπηρία στο σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον. Οραματιζόμαστε ένα σχολείο μέσα στο οποίο οι μαθητές αποδέχονται τη διαφορετικότητα, αποκτούν δεξιότητες ενσυναίσθησης, κοινωνική συνείδηση και το αίσθημα της συλλογικής ευθύνης» καταλήγει ο υπουργός.

Documento Newsletter