Το μετέωρο βήμα του Γούντι Άλεν

Το μετέωρο βήμα του Γούντι Άλεν

Όλη την περασμένη βδομάδα το θέμα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ αλλά και των απανταχού κινηματογραφόφιλων, αφορούσε στις σκέψεις του αμερικανοεβραίου δημιουργού να αποχωρήσει οριστικά ή όχι από τον χώρο του κινηματογράφου.

Πριν έρθουν τα πάνω κάτω με την πανδημία και τον #metoo ξεσηκωμό που έβαλε στο εδώλιο κάθε θερμόαιμο αρσενικό με παραβατική συμπεριφορά, ο Γούντι Άλεν γύριζε σταθερά μία ταινία ανά έτος, χαρίζοντας άλλοτε με περισσότερη κι άλλοτε με λιγότερη επιτυχία, τα περίφημα κωμικοεγκεφαλικά κινηματογραφικά δωράκια του στο κοινό.

Όλα για τον 87χρονο αμερικανοεβραίο άλλαξαν όταν η περίφημη υπόθεση κακοποίησης της θετής κόρης του Ντίλαν Φάροου, ξαναβγήκε στην επιφάνεια πριν από 3 χρόνια, με αφορμή το σκάνδαλο Γουάινσταϊν. Η καταδίκη για αμέτρητες περιπτώσεις εκφοβισμού ή σεξουαλικής κακοποίησης του πάλαι ποτέ πανίσχυρου αφεντικού της Miramax, οδήγησε αρκετές γυναίκες του Χόλιγουντ να σπάσουν τη σιωπή τους και να καταγγείλουν διάφορους επώνυμους (Τζέιμς Φράνκο, Κέισι Άφλεκ κ.α.) με παρόμοια συμπεριφορά.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή την κυκλοφορία του ντοκιμαντέρ «Allen v. Farrow» του HBO, η 34χρονη Ντίλαν Φάροου θύμισε τη δική της περίπτωση, τονίζοντας την απέχθεια της για γυναίκες ηθοποιούς σαν την Σκάρλετ Τζοχάνσον που συνεργάστηκαν με τον Γούντι Άλεν και τον υπερασπίζονται με πάθος «αγνοώντας την φρικτή αλήθεια». Αυτό ήταν. Το ίματζ του Άλεν υπέστη ανεπανόρθωτη ζημιά και η μία μετά την άλλη, οι περισσότερες ηθοποιοί που συνεργάστηκαν μαζί του δήλωσαν μετανιωμένες («τι διάολε σκεφτόμουν;» είπε η Κέιτ Γουίνσλετ για την συμμετοχή της στο σχετικά πρόσφατο (2017) «Wonderwheel»)και εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στην Ντίλαν Φάροου, αναφέροντας πως δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναδουλέψουν μαζί του.

Μετά το «Wonderwheel» ο Γούντι Άλεν κατάφερε να γυρίσει μόλις δύο φιλμ σε διάστημα 5 ετών. Το «Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη» που αρχικά μπήκε στο συρτάρι κι οδήγησε την Amazon στην απόφαση να ακυρώσει το συμβόλαιο το οποίο είχε υπογράψει μαζί του για την παραγωγή άλλων τριών ταινιών και το «Rifkin’sFestival» που γυρίστηκε στην Ισπανία και δεν προβλήθηκε στις ΗΠΑ. Η επόμενη ταινία του Γούντι Άλεν θα είναι η 50η στην καριέρα του.

Με αφορμή το γεγονός αυτό συν την αίσθηση πως είναι πλέον ανεπιθύμητος στις ΗΠΑ ο σκηνοθέτης έδωσε μια συνέντευξη πριν από λίγες μέρες στην ισπανική εφημερίδα «La Vanguardia» λέγοντας πως σκόπευε στο μέλλον να αποσυρθεί από τις κινηματογραφικές ταινίες ώστε να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στο γράψιμο. Τα περισσότερα ειδησεογραφικά κανάλια θεώρησαν ότι αυτή ήταν μια δήλωση οριστικής αποχώρησης του δημιουργού από το σινεμά. Όμως κάτι τέτοιο μάλλον δεν ισχύει.

Σε δήλωση εκπροσώπου του στο Variety, επισημάνθηκε πως είναι στα σκαριά άλλη μια ταινία του «σαν το θρίλερ MatchPoint» που θα γυριστεί στο Παρίσι όπου και διαμένει αυτή την εποχή ο Άλεν, διαψεύδοντας τις φήμες ότι αποσύρεται. Μάλιστα στην παραπάνω δήλωση τονίζεται πως παρεξηγήθηκε η άποψη του Γούντι ‘Άλεν για το ότι κάνει σκέψεις για να τελειώσει με τον κινηματογράφο, επειδή του είναι  ανυπόφορο να κάνει ταινίες που πηγαίνουν κατευθείαν ή πολύ γρήγορα σε πλατφόρμες ροής αφού είναι μεγάλος λάτρης της κινηματογραφικής εμπειρίας μέσα στην αίθουσα.

Λογικά, το ερωτικό θρίλερ «Wasp 22», όπως τιτλοφορείται μέχρι σήμερα η επόμενη ταινία του που έχει αποκλειστικά γαλλικό καστ (Λου ντε Λαάζ, Μελβίλ  Πουπό, Βαλερί Λεμεσιέρ, Έλσα Ζιλμπερστάιν) θα είναι το κύκνειο άσμα του Γούντι Άλεν.

Documento Newsletter