Το μεγάλο στοίχημα: Πανελλαδική εβδομάδα οδικής ασφάλειας

Το μεγάλο στοίχημα:  Πανελλαδική εβδομάδα οδικής ασφάλειας

Πανελλαδική εβδομάδα οδικής ασφάλειας – η 10η κατά σειρά – η βδομάδα που πέρασε και η σχετική ημερίδα που οργανώθηκε από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών ήταν μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τα βασικά.

 Ότι, δηλαδή, φταίει ο οδηγός, φταίει και το αυτοκίνητο, φταίνε και οι υποδομές για τα τροχαία. Και ότι χρειάζεται επένδυση στο μέλλον, στην παιδεία, χρειάζεται εκπαίδευση, χρειάζεται να παιδιά που μεγαλώνουν να μάθουν να κυκλοφορούν σωστά στους δρόμους, αλλά χρειάζεται και παρέμβαση στο παρόν, με πολλούς τρόπους. Η συντήρηση του οδικού δικτύου και η εξάλειψη των «παγίδων» που αυτό κρύβει είναι ένας από αυτούς. Ωστόσο με δεδομένο ότι ο άνθρωπος-οδηγός είναι σε τελική ανάλυση ο υπ’ αριθμόν ένα υπεύθυνος χρειάζεται και αστυνόμευση. Η οποία αστυνόμευση, ομολογείται ότι δεν είναι αυτή που ήταν προ δεκαετίας, γεγονός που δημιουργεί κάποιο προβληματισμό, έστω και αν αυτό είναι κάτι που δεν αφορά μόνο τη χώρα μας. Χρειάζεται επίσης να επιβάλλονται και εύλογες ποινές μέχρι τέλους, χρειάζεται δηλαδή ο παραβάτης να πληρώνει το πρόστιμο που του αναλογεί, αλλιώς η όποια κλίση κόβει ο τροχονόμος χάνει τον αποτρεπτικό της χαρακτήρα – και στο σημείο αυτό πρέπει να πει κανείς ότι τελικώς στη χώρα μας εισπράττεται μόνο το 40% των προστίμων. 

Χρειάζονται ενδεχομένως και «βιωματικές» ποινές (βλ. κοινωνική εργασία για αυτούς που προκαλούν σοβαρά ατυχήματα), όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υφυπουργός μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης διευκρινίζοντας ότι αυτό είναι κάτι που εξετάζεται σοβαρά από την κυβέρνηση. Η οποία κυβέρνηση πρέπει να δείξει ότι μπορεί να κάνει την υπέρβαση και να βάλει τη δημόσια διοίκηση, τους κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες, τα σώματα ασφαλείας, όλους τους εμπλεκομένους να δουλέψουν συνεργαζόμενοι μεταξύ τους. 

Οι λύσεις υπάρχουν, η διεθνής εμπειρία διδάσκει σε κάθε περίπτωση όμως το μεγάλο στοίχημα για την οδική ασφάλεια είναι ο κεντρικός συντονισμός στη βάση ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου που θα μειώσει και άλλο τα θύματα των τροχαίων, όχι μέσω της μείωσης της κίνησης των αυτοκινήτων, αλλά αλλάζοντας τον πολιτισμό της κυκλοφορίας.

Ετικέτες

Documento Newsletter