Ήταν αρχές Μαΐου όταν ξαφνικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας δημοσίευσε φωτογραφίες με τον ίδιο να «μένει σπίτι και να κουρεύεται από τη σύζυγό του».
Επρόκειτο για μία φθηνή επικοινωνιακή κίνηση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο αμερικανικού τύπου που υποτίθεται ότι έστελνε ένα μήνυμα στην κοινωνία στις δύσκολες ώρες της καραντίνας και του εγκλεισμού για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
«Οι έκτακτες καταστάσεις απαιτούν έκτακτες λύσεις» έγραψε χαρακτηριστικά ο Στέλιος Πέτσας, στον λογαριασμό του στο Instagram, ποστάροντας τις σχετικές φωτογραφίες, ενώ σημείωσε ότι δανείστηκε τη μηχανή από ένα φίλο του. Μέσα σε λίγες ώρες το κούρεμα Πέτσα έγινε είδηση στη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ. Τόσο σε sites όσο και στα κανάλια, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να λαμβάνει αποθεωτικά σχόλια από δημοσιογράφους και σχολιαστές. Τηλεθεατές και αναγνώστες βομβαρδίστηκαν με θετικά μηνύματα για την «τρομερή» κίνηση Πέτσα να κουρευτεί στο σπίτι του. Μία αυτονόητη κίνηση, μια ιδιωτική στιγμή, που δεν είχε κανένα ουσιαστικό λόγο προβολής σε τόσο μεγάλη έκταση από τα ΜΜΕ.
Προφανώς και το κούρεμα Πέτσα ελάχιστα ενδιαφέρει και ενδιέφερε την ελληνική κοινωνία. Τα ΜΜΕ όμως δεν πορεύτηκαν με βάση την ενημέρωση του κοινού, αλλά την εξυπηρέτηση του κυβερνητικού αφηγήματος με αντάλλαγμα κρατική διαφήμιση και προνομιακές σχέσεις με το Μέγαρο Μαξίμου για τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ.
Η δημοσιοποίηση της λίστας με τα ΜΜΕ που έλαβαν κρατικό χρήμα αποδεικνύει ακριβώς αυτό. Η προβολή σε τέτοια έκταση του κουρέματος Πέτσα από τα ΜΜΕ συνέπεσε με κρατική διαφήμιση ακόμη και σε site με ανύπαρκτο περιεχόμενο και χαμηλής επισκεψιμότητας. Κριτήριο δεν ήταν η ενημέρωση του κοινού αλλά η διαφύλαξη των προνομιακών σχέσεων της κυβέρνησης με τη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ. Εάν δεν υπήρχε η κρατική διαφήμιση κανείς ίσως δεν θα ασχολούνταν με το κούρεμα Πέτσα. Μάλλον ούτε και ο ίδιος. Με λίγα λόγια το κούρεμα Πέτσα το πλήρωσε έμμεσα ο έλληνας φορολογούμενος.
Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Πέτσας και η κυβέρνηση Μητσοτάκη εδώ και ένα χρόνο πορεύεται με ένα και μόνο στόχο. Τη διατήρηση της επικοινωνιακής της κυριαρχίας με κάθε τρόπο. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό δεν μπορεί να γίνεται με τα χρήματα του έλληνα φορολογούμενου. Η κρατική διαφήμιση δεν είναι χρήματα που βγήκαν από την τσέπη του κυρίου Πέτσα ούτε του Κυριάκου Μητσοτάκη. Είναι χρήματα για τα οποία φορολογήθηκε ο έλληνας πολίτης και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μάθει να σέβεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.