Το καλύτερο και το χειρότερο σενάριο για την τύχη του υποβρυχίου Titan – Οι ζάμπλουτοι επιβαίνοντες (Photos)

Το καλύτερο και το χειρότερο σενάριο για την τύχη του υποβρυχίου Titan – Οι ζάμπλουτοι επιβαίνοντες (Photos)

Για τρία και πλέον εικοσιτετράωρα αγνοείται η τύχη του υποβρυχίου Titan, που μετέφερε τους τέσσερις ζάμπλουτους άνδρες, πέραν του Διευθύνοντος Συμβούλου της OceanGate, Στόκτον Ρας, και οι οποίοι πλήρωσαν 250.000 δολάρια ο καθένας προκειμένου να ζήσουν αυτήν την εμπειρία.

Η αγωνία για τις ζωές των επιβαινόντων κορυφώνεται και ο χρόνος μετρά αντίστροφα, καθώς το σκάφος χάθηκε μια ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση του στο διάσημο ναυάγιο, το απόγευμα της Κυριακής και το διαθέσιμο οξυγόνο όλο και λιγοστεύει. Παράλληλα, οι έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου συνεχίζονται, ενώ σύμφωνα με υπόμνημα της αμερικανικής κυβέρνησης, υπήρξαν αναφορές ότι ακούστηκαν δυνατοί ήχοι από το υποβρύχιο, οι οποίοι έμοιαζαν με χτυπήματα.

Μάλιστα σε ανάρτηση του στο Twitter η εταιρία OceanGate, επιβεβαίωσε τους ήχους που ακούστηκαν από το υποβρύχιο. «Επιβεβαιώνουμε ότι έχουν εκπέμψει ήχοι στην περιοχή αναζήτησης όπου εξαφανίστηκε το υποβρύχιο» ανέφερε και συμπλήρωσε ότι απομένουν 24 ώρες οξυγόνου.


Το υποβρύχιο Τιτάν βρισκόταν καθ’ οδόν προς το διάσημο ναυάγιο, στα ανοικτά των ακτών του Σεντ Τζονς, στο Νιουφάουντλαντ του Καναδά, όταν έχασε την επαφή με το πλοίο υποστήριξής του, αφήνοντας τους επιβαίνοντες με οξυγόνο αρκετό μόνο για 96 ώρες.

Τα σενάρια για την τύχη του υποβρυχίου

Τα σενάρια τα οποία θεωρούνται ως επικρατέστερα για το τι συνέβη στο βαθυσκάφος το οποίο αγνοείται, παρουσίασε ο Guardian.

Διακοπή ρεύματος

Το πρώτο σενάριο είναι το βαθυσκάφος να υπέστη διακοπή ρεύματος. Όταν το υποβρύχιο είναι βυθισμένο, όλες οι επικοινωνίες διεξάγονται μέσω ακουστικού σήματος με το πλοίο υποστήριξης. Τέτοια υποβρύχια είναι εξοπλισμένα με ανεξάρτητες παροχές ενέργειας: το ένα είναι ένας ακουστικός φάρος που τακτικά αναγγέλλει το πλοίο για να αποκαλύψει τη θέση του, και ένα άλλο που μπορεί να μεταφέρει σύντομα μηνύματα τύπου κειμένου. Αυτό διασφαλίζει ότι εάν η κύρια παροχή ενέργειας αποτύχει, ο φάρος συνεχίζει να λειτουργεί, επιτρέποντας στο σκάφος επιφανείας να εντοπίσει το σκάφος.

Σε περίπτωση μεγάλης διακοπής ρεύματος, το βαθυσκάφος Titan, θα έπρεπε να ρίξει τα βάρη του, να αναδυθεί και να κάνει άμεση ραδιοεπικοινωνία με το σκάφος υποστήριξης – υπό την προϋπόθεση ότι οι ραδιοεπικοινωνίες είχαν ξεχωριστή τροφοδοσία ρεύματος. Εάν ένα περιστατικό στο σκάφος έβγαζε εκτός λειτουργίας όλα τα ηλεκτρικά συστήματα, το υποβρύχιο θα μπορούσε να παρασυρθεί στην επιφάνεια και να περιμένει τη διάσωσή του.

Βραχυκύκλωμα 

Το δεύτερο σενάριο που παρουσίασε ο Guardian είναι το Titan να έπαθε βραχυκύκλωμα με αποτέλεσμα να προκληθεί φωτιά. Ο αέρας σε ένα υποβρύχιο τείνει να είναι εμπλουτισμένος με οξυγόνο, καθιστώντας τις πυρκαγιές πιο επικίνδυνες. Σε αυτήν την περίπτωση, οι επικοινωνίες του με την επιφάνεια θα είχαν καταστραφεί. Ακόμη, οι πυρκαγιές μπορούν να εκδηλωθούν και να παράγουν γρήγορα καπνό που δηλητηριάζει τους επιβαίνοντες. Ωστόσο, μια επείγουσα ανάδυση θα πρέπει να εξακολουθεί να είναι δυνατή.

Να έχει παγιδευτεί 

Το τρίτο σενάριο είναι το Titan να έχει παγιδευτεί. Έχοντας φτάσει κοντά στο ναυάγιο, όπου τα υποβρύχια ρεύματα είναι πολύ δυνατά, υπάρχει πιθανότητα το υποβρύχιο να έχει παγιδευτεί ή μπλοκαριστεί στη διάρκεια της πορείας του, δήλωσε ο Eric Fusil στον Guardian.

Διαρροή

Σύμφωνα με το τέταρτο σενάριο, μπορεί να προκλήθηκε διαρροή. «Εάν το σκάφος έχει πληγεί έπειτα από χτύπημα στον πυθμένα της θάλασσας, μόνο εξειδικευμένα υποβρύχια βαθέων υδάτων με εξοπλισμό σόναρ έχουν πιθανότητες να το βρουν. Το Titan ξεκίνησε με αρκετό οξυγόνο για να διατηρήσει τον πιλότο και το πλήρωμα για τέσσερις ημέρες, αλλά ο περιορισμένος αέρας δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Εάν το σκάφος είχε χάσει την ισχύ του, οι θερμοκρασίες μέσα στην καμπίνα θα είχαν πέσει γρήγορα στους 4 βαθμούς Κελσίου», δήλωσε ο Στέφαν Γουίλιαμς, καθηγητής θαλάσσιας ρομποτικής στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ.

Καταστροφική βλάβη 

Πέμπτο και χειρότερο σενάριο που όλοι φοβούνται είναι το σκάφος να έχει υποστεί καταστροφική βλάβη.

«Αν κάτι πάει στραβά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάει πολύ στραβά», δήλωσε ο καθηγητής Γουίλιαμς. «Εάν το δοχείο πίεσης έχει υποστεί καταστροφική βλάβη, είναι σαν να εκρήγνυται μια μικρή βόμβα. Το ενδεχόμενο είναι ότι όλες οι συσκευές ασφαλείας μπορεί να καταστραφούν κατά την έκρηξη».

Μια τέτοια περίπτωση πιθανότατα θα προκαλούσε σήματα σε στρατιωτικά υδρόφωνα που αναπτύσσονται σε όλους τους ωκεανούς του κόσμου. Όταν ένα αργεντίνικο υποβρύχιο χάθηκε το 2017, τα υδρόφωνα στα ανοικτά της Νήσου Αναλήψεως και των νησιών Κροζέ ανίχνευσαν ένα ακουστικό σήμα συμβατό με μια καταστροφική αποτυχία του υποβρυχίου.

Το καλύτερο σενάριο 

Σύμφωνα με τον Στέφαν Γουίλιαμς, «Το καλύτερο σενάριο είναι το σκάφος έχει εμφανιστεί και μπορεί να βρεθεί οπτικά ή με ραντάρ».

Η καθυστέρηση των οκτώ ωρών

Σύμφωνα με την Daily Mail, η εταιρεία OceanGate, χρειάστηκε οκτώ ώρες για να δηλώσει την εξαφάνιση του στην ακτοφυλακή αφότου έχασε επαφή μαζί του. Το υποβρύχιο της εταιρείας βυθίστηκε στις 8 το πρωί το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη.

Στις 9.45 πμ – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το Polar Prince. Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., οκτώ ώρες αργότερα.

Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής.

Ποιοι είναι οι πέντε επιβάτες του υποβρυχίου

Σύμφωνα με την Daily Mail, το πλήρωμα των τεσσάρων ατόμων, πέραν του Διευθύνοντος Συμβούλου της OceanGate, Στόκτον Ρας, αποτελείται από τους ακόλουθους:

Τον Χάμις Χάρντινγκ, Διευθύνων Σύμβουλο της Action Aviation στο Ντουμπάι. Ο δισεκατομμυριούχος είχε προχωρήσει σε ανάρτηση το Σάββατο την απόφαση του να συμμετέχει στο εξερευνητικό αυτό ταξίδι προς το ναυάγιο του Τιτανικού.

Τον Γάλλο Εξερευνητή Πολ Ανρί Ναρζολέ, ο οποίος ειδικεύεται στις καταδύσεις και στην οδήγηση υποβρυχίων σκαφών. Μάλιστα, στην ιστοσελίδα της OceanGate περιγράφεται ως «ο μεγαλύτερος εξερευνητής του Τιτανικού».

Τον Σεχζάντα Νταβούντ, τον πλουσιότερο άνθρωπο του Πακιστάν, ο οποίος διαχειρίζεται το Ινστιτούτο SETI, μία μη κερδοσκοπική οργάνωση με έδρα την Καλιφόρνια και τον γιο του Σουλεμάν. Ακόμη, ο Σεχζάντα είναι αντιπρόεδρος της Engro Corporation, η οποία παράγει λιπάσματα, τρόφιμα και ενέργεια, καθώς και της Dawood Hercules Corporation, η οποία παράγει χημικά. Γεννήθηκε στο Πακιστάν, αλλά μετακόμισε στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμ.

Εντοπίστηκαν ήχοι

Οι αρχές των ΗΠΑ και του Καναδά που αναζητούν το Τιτάν άκουγαν κρότους κάθε 30 λεπτά, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN, που επικαλείται εσωτερικό κυβερνητικό υπόμνημα που ενημερώνει για την έρευνα.

«Καναδικά αεροπλάνα P-8 εντόπισαν θορύβους κάτω από το νερό στη ζώνη έρευνας. Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις με ROV (σ.σ.: τηλεκατευθυνόμενο όχημα) μεταφέρθηκαν για να επιχειρηθεί να διερευνηθεί η προέλευση των θορύβων», ανακοίνωσε μέσω του Twitter η αμερικανική Ακτοφυλακή.

Οι έρευνες με ROV «είχαν αρνητικά αποτελέσματα, αλλά συνεχίζονται», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το περιοδικό Rolling Stone, ένα καναδικό αεροπλάνο P-8, που συμμετέχει στις έρευνες, «άκουγε θορύβους από χτύπους μέσα στον τομέα αυτό κάθε 30 λεπτά. Τέσσερις ώρες αργότερα αναπτύχθηκε ένα επιπλέον σύστημα ηχοεντοπισμού σόναρ και οι χτύποι ακούγονταν ακόμα».

Εκτός απ’ αυτούς τους θορύβους από χτύπους, «ελήφθησαν επιπλέον ακουστικά σήματα και θα βοηθήσουν να προσανατολιστούν τα μέσα επιφανείας, ενώ διατηρούνται ταυτόχρονα οι ελπίδες να βρεθούν επιζώντες», μετέδωσε από την πλευρά του το τηλεοπτικό δίκτυο CNN, επικαλούμενο ένα εσωτερικό έγγραφο της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Μια μεγάλη επιχείρηση έρευνας βρίσκεται σε εξέλιξη με την ελπίδα να διασωθούν μέχρι αύριο, Πέμπτη, ένας Αμερικανός, ένας Γάλλος, ένας Βρετανός και δύο Πακιστανοί επιβάτες ενός τουριστικού υποβρυχίου που κατέβηκε για να επισκεφθεί το ναυάγιο του Τιτανικού σε βάθος 4.000 μέτρων στο βόρειο Ατλαντικό. Η επιχείρηση αυτή έχει κινητοποιήσει τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, οι οποίες ενισχύονται από τον Καναδά και τη Γαλλία.

Χθες, Τρίτη, το μεσημέρι, η αμερικανική Ακτοφυλακή προειδοποίησε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Βοστώνη (βορειοανατολικές ΗΠΑ) πως απομένουν «περίπου 40 ώρες αέρα» μέσα σ’ αυτό το μικρό υποβρύχιο σκάφος και ότι οι «ιδαίτερα περίπλοκες» έρευνες που άρχισαν την Κυριακή δεν έχουν μέχρι τώρα «φέρει κανένα αποτέλεσμα».

Διαβάστε επίσης: Εξαφάνιση υποβρυχίου: Αεροπλάνα και πλοία στις έρευνες – Αγωνία για το οξυγόνο και τα μέλη της αποστολής (Video)

Ετικέτες

Documento Newsletter