Η σουηδική εταιρεία αλυσίδας καταστημάτων οικιακών ειδών IKEA απέσυρε ένα τηλεοπτικό σποτ στην Κίνα που δείχνει μια μητέρα η οποία απειλεί να αποκληρώσει την ανύπανδρη κόρη της, μετά τον σάλο που προκάλεσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τους χρήστες να το χαρακτηρίζουν σεξιστικό και προσβλητικό εις βάρος των ανύπανδρων γυναικών.
Η τηλεοπτική διαφήμιση διάρκειας 30 δευτερολέπτων παρουσιάζει ένα οικογενειακό δείπνο με την κινέζα μητέρα να ανακοινώνει αυστηρά στη σκυθρωπή κόρη της: “Εάν δεν μπορείς να φέρεις εδώ ένα αγόρι, μη με αποκαλείς μαμά”.
Στη συνέχεια εμφανίζεται στην πόρτα του σπιτιού ένας νεαρός κρατώντας λουλούδια και οι πανευτυχείς γονείς στρώνουν το τραπέζι με είδη του ΙΚΕΑ. Ακολουθεί το διαφημιστικό σλόγκαν: “Γιορτάστε την καθημερινή ζωή”.
Το IKEA ζήτησε συγγνώμη για το σποτ μετά τις επικρίσεις που δέχτηκε ότι στιγματίζει τις νεαρές ανύπανδρες γυναίκες οι οποίες στην καθομιλουμένη είναι γνωστές ως “γυναίκες περισσεύματα”, ένας χαρακτηρισμός που χρησιμοποιείται στη χώρα για τις εργαζόμενες γυναίκες που δεν έχουν παντρευτεί μέχρι τα 30 τους χρόνια.
Οι νεαρές γυναίκες στην Κίνα δίνουν αγώνα τα τελευταία χρόνια για την εξάλειψη αυτών των διακρίσεων.
“Η τηλεοπτική διαφήμιση αποσύρθηκε από όλα τα κανάλια από την ΙΚΕΑ Κίνας”, δήλωσε στο Thomson Reuters Foundation η εκπρόσωπος της εταιρείας στην Κίνα, η Λίντα Ζου.
“Κατανοούμε την ανησυχία που προκλήθηκε από την τηλεοπτική αυτή διαφήμιση και ζητούμε ειλικρινή συγγνώμη για τη λάθος εικόνα που δώσαμε”, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η συγγνώμη της ΙΚΕΑ, η οποία αναρτήθηκε στο Weibo (το αντίστοιχο του Twitter στην Κίνα), προκάλεσε πάνω από 1.500 σχόλια στα οποία οι χρήστες χαρακτήριζαν τη διαφήμιση “αποκρουστική” και “παλιομοδίτικη”, ενώ κάποιοι ζητούσαν μποϊκοτάζ των προϊόντων του IKEA.